Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Database bildeler


Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor nettbutikker henter sine data om kjøretøy?
Jeg har en Nissan Maxima QX 2000 A33 men i alle databaser er den oppført som A32.
Dette medfører att alle karoserideler jeg bestiller er feil. 
Den er oppført rett i vognkortet men kommer opp feil alle andre steder.

Har prøvd og sendt mail til skruvat.no, bildeler.no autodoc osv, men har ikke fått tilbakemelding fra noen om hvor de henter dataene sine fra. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Naf har nok informasjonen direkte fra Vegvesenet (Autosys).

 

Bilxtra bruker Norsk Bildelkatalog. Bildeler.no og autodoc bruker Tecdoc. Jeg vet ikke hva Skruvat bruker.

 

Jeg antar at disse katalogene bruker chassisnummeret for å identifisere bilen. Dersom f.eks. chassisnummeret tilsier at bilen ble bygget i 1999, så kan det bli feil i forbindelse med at året hadde modellbytte.

 

Du kan sannsynligvis glemme å få det rettet. Velg bil manuelt.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Naf har nok informasjonen direkte fra Vegvesenet (Autosys).

 

Bilxtra bruker Norsk Bildelkatalog. Bildeler.no og autodoc bruker Tecdoc. Jeg vet ikke hva Skruvat bruker.

 

Jeg antar at disse katalogene bruker chassisnummeret for å identifisere bilen. Dersom f.eks. chassisnummeret tilsier at bilen ble bygget i 1999, så kan det bli feil i forbindelse med at året hadde modellbytte.

 

Du kan sannsynligvis glemme å få det rettet. Velg bil manuelt.

Takk for svaret. Skal prøve å kontake tecdoc og norsk bildelekatalog. 

Edit: Kontaktet Norsk Bildelkatalog og traff på en hyggelig mann som rettet opp :)var bare feil på overskrift, var rett lenger ned i systemet. 

 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

 

Naf har nok informasjonen direkte fra Vegvesenet (Autosys).

 

Bilxtra bruker Norsk Bildelkatalog. Bildeler.no og autodoc bruker Tecdoc. Jeg vet ikke hva Skruvat bruker.

 

Jeg antar at disse katalogene bruker chassisnummeret for å identifisere bilen. Dersom f.eks. chassisnummeret tilsier at bilen ble bygget i 1999, så kan det bli feil i forbindelse med at året hadde modellbytte.

 

Du kan sannsynligvis glemme å få det rettet. Velg bil manuelt.

Takk for svaret. Skal prøve å kontake tecdoc og norsk bildelekatalog. 

Edit: Kontaktet Norsk Bildelkatalog og traff på en hyggelig mann som rettet opp :) var bare feil på overskrift, var rett lenger ned i systemet. 

 

Endret av per parker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...