Gå til innhold

Vil utvise Israels ambassadør fra Norge


  

22 stemmer

  1. 1. Bør vi utvise Israels ambassadør?

    • Ja
      10
    • Nei
      12


Anbefalte innlegg

Rødt viser igjen at de er et revolusjonært og hardtslående parti. Nå vil de utvise Israels ambassadør fra Norge i protest mot landets våpenbruk. Spørsmålet er om dette ikke er et uttrykk for landets antisemittisme. Det finnes jo ambassadører for en rekke jævlige regimer i Norge, men det er kun den jødiske staten de kritiserer. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av alle dumme ting Rødt sier så er ikke dette på top 10 listen.

Kunne godt tenkt meg at Norge gir en reaksjon til Israel etter at de drepte 17? palestinere og ikke viser noe tegn til anger eller vilje til å la saken bli etterforsket. Diskursen i landet handlet visst om hvorvidt de skulle gi medaljer til soldatene som drap og skadet hundrevis. 

 

Å utvise ambassadøren blir nok litt hard kost, men ta gjerne å utvis en diplomat eller to. Vi fjernet jo en russisk diplomat etter et drapsforsøk hvor skyldspørsmålet ikke er like sterkt som i nyeste Israel saken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kunne godt tenkt meg at Norge gir en reaksjon til Israel etter at de drepte 17? palestinere og ikke viser noe tegn til anger 

 

Hvorfor skal de angre? Synes du de skal finne seg i aggresjon? Jeg trodde dere anarkister var for ikke-aggresjon. 

Endret av VRK18
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skal palestinerne bare stille finne seg i ulovlig okkupasjon og et Apartheid-system innad i Israel?

 

Det er ingen okkupasjon og det er ikke Apartheid. Vil du snakke om Apartheid så se til Israels naboland og se hvilke rettigheter jøder har der. Til sammenligning har Israel muslimer både i militæret og i nasjonalforsamlingen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Kunne godt tenkt meg at Norge gir en reaksjon til Israel etter at de drepte 17? palestinere og ikke viser noe tegn til anger 

 

Hvorfor skal de angre? Synes du de skal finne seg i aggresjon? Jeg trodde dere anarkister var for ikke-aggresjon. 

 

 

Nei. Jeg vet ikke jeg. Kanskje det er normalt å angre eller vise ettertanke med tanke på å unngå fremtidige drap? Jeg har ikke drept noen, men jeg vil anta at det er en naturlig reaksjon for mennesker som ikke er diagnostisert som psykopater. Når det gjelder ditt andre spørsmål så tenker jeg at en reaksjon skal være proporsjonal til aksjonen. Altså fordi noen sier noe stygt til deg så skal du ikke voldta de, for eksempel. Og til din siste setning vil jeg si at dette er grunnen til at jeg ikke liker å diskutere på online forum som dette. Altfor mange stråmenn. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

 

Minner på at innlegg skal skrives i en høflig tone. Klarer man ikke det risikerer man at innlegget blir fjernet. Noen innlegg og følgesvar er fjernet fra tråden.

 

Dette innlegget skal ikke kommenteres videre i tråden. Reaksjoner på moderering kan sendes til meg via Personlig Melding(PM).

 

Lenke til kommentar

 

Skal palestinerne bare stille finne seg i ulovlig okkupasjon og et Apartheid-system innad i Israel?

 

Det er ingen okkupasjon og det er ikke Apartheid. Vil du snakke om Apartheid så se til Israels naboland og se hvilke rettigheter jøder har der. Til sammenligning har Israel muslimer både i militæret og i nasjonalforsamlingen.

 

Å ja, den gamle barnehageargumentasjonen "se, de andre er verre!!!".  Et samstemt verdenssamfunn, inkludert USA, er enige i at Israel okkuperer palestinsk land i strid med folkeretten.  At du mener internasjonal lov og rett ikke eksisterer, eller evt. burde eksistere, forandrer ikke det et spøtt.

 

Ikke Apartheid?  Israel er det eneste land i verden som beskriver seg selv på grunnlag av rase: som en jødisk stat der kun jøder er garantert opphold og eiendomsrett.  Palestinsk land eksproprieres over en lav sko, eller stjeles på andre, mer direkte og voldelige måter, palestinske gravplasser og historiske steder blir sanert for å gi plass til israelske settlere, palestinske dissidenter forfølges, trakasseres, bankes opp, fengsles og, til tider, drepes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et samstemt verdenssamfunn, inkludert USA, er enige i at Israel okkuperer palestinsk land i strid med folkeretten.  

 

 

Argumentum ad populum. 

 

Israel er en jødisk stat, men dette er ikke aparteid. Historien viser at jødene trenger en egen stat for å være trygge. Hvis du er imot Israel så støtter du Holocaust. Jødene har det mye verre i muslimske land enn muslimene har det i Israel. It's a fact. Deal with it. 

Endret av VRK18
Lenke til kommentar

Rødt viser igjen at de er et revolusjonært og hardtslående parti. Nå vil de utvise Israels ambassadør fra Norge i protest mot landets våpenbruk. Spørsmålet er om dette ikke er et uttrykk for landets antisemittisme. Det finnes jo ambassadører for en rekke jævlige regimer i Norge, men det er kun den jødiske staten de kritiserer. 

Du er en løgnaktig bløffmaker VRK18.

 

Her er bakgrunnen for Rødt og andres uttalelser i saken:

https://www.nrk.no/norge/hoyre-reagerer-pa-quisling-uttalelse-fra-israels-ambassador-1.13990301

 

Du er herved ignorert.

Endret av 1J7HHBGW
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...