Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor er du alkoholiker?


fyllik

Anbefalte innlegg

Skal unger kartlegge personligheten og detaljplanlegge livet? De er ikke litt for uutviklet for det?

 

Unger driter vel i langtidsskader, de føler seg udødelige. De kommer aldri til å bli syke og dø.

 

Anonymous poster hash: d3765...ebe

 

Nettopp fordi du grunnene du nevner, er det viktig for dem å lære å gjøre det. I dag lærer vi jo absolutt ingenting.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om jeg egentlig kvalifiserer til betegnelsen alkoholiker, da jeg kan gå perioder uten noe å drikke.

 

Men hovedsakelig drikker jeg fordi jeg opplever meg omgitt av utrolig kjedelige mennesker, og da er det kjekkere å ta seg en pils mens man leser interessante saker på internett og i bøker.

 

Har mest begynt å skifte over til små bokser med spennende IPA og lignende da, så jeg har ikke behovet for å drikke meg i søvn slik jeg hadde i en periode da jeg var deprimert.

 

Nå gir jeg så utsøkt faen og har det bare så utrolig mye bedre, enormt mye bra å se frem til, og føler at jeg fikser så til de grader tilværelsens utfordringer at det ligner ingen ting overhodet.

 

Dere skulle bare visst (med tiden kommer nok også det ut, og det bekymrer meg ikke).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Legg deg på senga og meditér i et par timer. Kanskje sov litt. La psyken få lov til å rebalansére seg. Lag sunn mat, planlegg hva du skal gjøre til helga eller mot sommeren. Legg noen fine planer! ^^

Blir ikke mye "fint" i resten av livet, heller... men kunne vel ha vært verre. Misunner ikke de som drikker hver dag...

 

Anonymous poster hash: d3765...ebe

Lenke til kommentar

For noen år siden var det en periode hvor det ble mye... nesten hver dag. Det var nok ikke noe særlig for osyken min, har det bedre nå. Drikker kanskje 3 dager i uken, men aldri noe sterkere enn øl. Tror det er sunnere med øl enn sprit med samme mengde alkohol... også er det begrenset hvor mye man kan få i seg, med bare øl i huset, skulle man bli fristet til å drikke mer enn man tenkte. Tar litt tid å få væsken gjennom systemet jahh.....

 

Anonymous poster hash: d3765...ebe

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er alkis over lang tid, men har trappet mer og mer ned fordi det er rett og slett mer givende å stirre i en vegg enn å drikke bort sorgene sine. Spesielt merkes det når man får en opptur i livet og alkeholen stopper all mulighet for å utforske muligheten for videre forbedring av livskvalitet. 

Pleide å drikke meg drita 6 dager i uken for så å skjelve i sengen på søndag. Nå nøyer jeg med 3-4 øl et par ganger i uken. Alt er fremdeles dritt, men jeg kan bruke penger på skikkelig mat, og om jeg får en mulighet til noe positivt i livet, så er jeg ikke så skakkjørt at den automatisk vil passere meg. Men nå skal jeg ha en øl til, skål.
 



Anonymous poster hash: 1e3e9...3c3
Lenke til kommentar

På utsiden er jeg en tilsynelatende vellykket person i ung voksen alder, men på innsiden er jeg emosjonelt skadet av mange år med vold i familien, dårlige relasjoner med andre og en indre ensomhet. Dette har preget meg sterkt, og har gjort at jeg har slitt veldig med å finne meg tilrette. Det har vært en lang rekke med vonde minner i familien, med relasjonene mine og i kjærlighetslivet mitt. I perioder i livet med store nederlag, har alkohol og fest vært en måte å døyve seg vekk fra det vonde. På et tidspunkt ble sorgen så stor at motivasjonen til å døyve det vekk ble større enn motivasjonen til å komme seg over nederlagene. Det er ihvertfall slik jeg tror det henger sammen. Nå har jeg vært edru en lengre periode der jeg forsøker å fikse de skadene som har skjedd. 

Jeg tror ikke jeg trenger å være/bli alkoholiker, men det er mye i meg som trekker meg mot det.



Anonymous poster hash: 4ff41...31d
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...