Gå til innhold

Funker ikke å gjenopprette sikkerhetskopien gjennom iTunes


Anbefalte innlegg

Hei. Byttet batteri på min iPhone 7 hos Eplehuset, som noen av dere vet. (Forrige innlegg jeg postet). Før jeg leverte inn telefonen sa de at det kunne være lurt å ta en backup. Tok en backup gjennom iTunes, og skulle egentlig ta en gjennom iCloud også. Men siden det tok så lang tid, og jeg hadde dårlig tid, så fikk jeg det ikke til. Prøvde Google Foto også, men det tok for lang tid. Hadde over 10.000 bilder lagret på min iPhone 7.

Nå på Onsdag prøvde jeg å ta backup gjennom iTunes, men det kom opp en feil som sa at det ikke var nok plass. Merket at pc-en min ikke hadde så mye minne, cirka 103gb. For å få nok plass måtte jeg re-installere pc-en min. Er en skole pc, så var ikke så nøye. Jeg slettet alt. Etter at jeg hadde re-installert pcen min funket det endelig å sikkerhetskopiere iPhonen gjennom iTunes.

Dette var altså på Onsdag. Nå idag når jeg hentet mobilen min på Eplehuset, prøvde jeg å gjennopprette sikkerhetskopien. Ventet og ventet, plutselig popper det opp at en feil har skjedd og at iPhonen ikke kunne gjenopprette sikkerhetskopien. Fikk også varslet opp på pcen at jeg bare hadde 100kb igjen av 103gb?! Så jeg fikk altså mindre lagringsplass på pcen etter at jeg prøvde å få alt tilbake på mobilen min, hvordan er det mulig? Dette skjedde når jeg plugget mobilen inn i pc-en å sykroniserte den med iTunes. Har tatt av slik at den ikke synkroniserer automatisk med iTunes, når jeg plugger i telefonen. (Var en gang den tomme iPhonen min overlappet sikkerhetskopien, så har dårlige minner med det) Nå har jeg prøvd og prøvd men ingenting skjer. Når jeg nå sjekket lagringskapasiteten på pcen nå, så har jeg plutselig 0 byte ledig? Har jo tatt sikkerhetskopi og alt gjennom iTunes. Det som var litt merkelig når jeg jeg tok sikkerhetskopien på Onsdag, var at minnet (gb'ene) på pcen ikke tok opp like mye som når jeg sjekket hvor mye minne jeg hadde brukt på iPhonen. Pcen tok vel rundt 50gb, mens jeg hadde brukt 70gb på iPhonen. Skal ikke pcen ta opp like mange gb som det iPhonen har brukt? Er alle de 10.000 bildene mine fortapt nå!? Når jeg ser på sikkerhetskopien på iTunes, så ser den ganske komplett ut? Men kommer opp feilmeldinger når jeg prøver å få tingene tilbake til iPhonen min. Det merkligste av alt er at jeg har fått tilbake cirka 2000 bilder av over 10.000 bilder, men hvordan disse kom seg innpå telefonen, med tanke på alle disse feilmeldingene, vet jeg ikke. Alle appene og generelt alt annet er borte. 

post-365824-193152_thumb.jpeg

Endret av Lord-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen. Har funnet ut at Apple lager mange filer når jeg prøver å gjenopprette iPhonen gjennom iTunes. Derfor sank lagringskapasiteten helt ned, og feilmeldingen kom. Har funnet ut at jeg må ha mer minne på pc-en for å klare å gjenopprette den. Hvordan er den beste løsningen med å gjøre dette? Man trenger visst ganske mange GB ekstra når man skal gjenopprette telefonen. iTunes har så og si tatt opp alt minne (109GB), så jeg kan ikke slette noe. Er det enkleste å skru ut harddisken? Noen som har greie på dette?

Lenke til kommentar

 iTunes har så og si tatt opp alt minne (109GB), så jeg kan ikke slette noe. Er det enkleste å skru ut harddisken? Noen som har greie på dette?

 

Enten har du verdens råeste pc med over 100 GB med RAM, eller så heter det faktisk harddisk plass og ikke minne. Minne = RAM som man vanligvis har 8 eller 16 GB av ;)

 

Men du fikk en bekreftelse på at backupen var gjennomført og var helt OK?

Hvis ja, så virker det som om disken din bare er for liten til å få lagt tilbake backupen. Prøv da med en ekstern harddisk eller lignende.

Lenke til kommentar

 

 iTunes har så og si tatt opp alt minne (109GB), så jeg kan ikke slette noe. Er det enkleste å skru ut harddisken? Noen som har greie på dette?

 

Enten har du verdens råeste pc med over 100 GB med RAM, eller så heter det faktisk harddisk plass og ikke minne. Minne = RAM som man vanligvis har 8 eller 16 GB av ;)

 

Men du fikk en bekreftelse på at backupen var gjennomført og var helt OK?

Hvis ja, så virker det som om disken din bare er for liten til å få lagt tilbake backupen. Prøv da med en ekstern harddisk eller lignende.

 

Haha, beklager den! Fikk fikset dette :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...