Gå til innhold

Hvor kjøpe natriumnitritt?


L4r5

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skal du lage spekepølse, eller dynamitt?

Takket være Fjotolf Hansen har «utgangsstoffer for eksplosiver» blitt «umulig» å få tak i for privatpersoner. Så mulighetene er begrenset til:

«Profesjonelt behov»: er du ett firma og kan godtgjøre en grunn til å kjøpe greiene kan du søke og få lov

«utblandet vare»: forurenset med ulike salter eller noe, akkurat som du ikke vil ha, er «fritt salg»

«Få en skvett av en kompis»: kjenner du noen med noe rester i skapet er det strengt tatt ikke lovlig, men..

Lenke til kommentar

Var til et kjøttprosjekt, ja.

 

Visste ikke at man kan lage eksplosiver av det. Ammoniumnitrat er velkjent, men natriumnitritt var nytt for meg.

 

Uansett... Det er en slaktebutikk her i nærheten så kan høre der. Var det jeg lurte på å gjøre uansett. Jeg bare håpte det var noen som sendte, så jeg slipper å møte opp der :p

Lenke til kommentar

Fant forresten en engelsk selger på ebay. 8 GBP inkludert frakt for mer enn jeg trenger. Det vil si jeg fant flere selgere, men noen sender ikke utenlands. Noen var enten dyre eller altfor store mengder. Andre var "lab grade". Jeg fant en som var "food grade", da jeg ærlig talt ikke veit forskjellen og ikke vil ta noen sjanse.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Jeg pleier å kjøpe det ferdig utblandet i salt hos slakteren. Det bruker jeg til bacon og spekemat av alle slag. Det er greit med slingringsmonn i nødvendig nitrittmengde, så om jeg salter med 1 eller 2 eller 4 prosent så blir det bra og trygt for botulisme uansett. Og så slipper jeg å finregne og måle opp milligram med nitrittsalt.

 

K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...