Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan sikkert google dette, men hva kan man gjøre med Java (ikke -script)?

Tenk på Java som en plattform. Det er riktig nok et språk, men kjører på en virtuell maskin, sammen med mange andre morsomme språk. Java/JVM-plattformen er nok den mest rikholdige du finner. Du kan lage hva som helst med Java, men desktop-applikasjoner og ting som kjører i browseren er ikke så vanlig. Det fins mange web-rammeverk for Java likevel, de fleste kjører på serveren og sender HTML/script til browseren. Verktøystøtten i java-økosystemet er også førsteklasses.

Lenke til kommentar

Personlig hadde jeg nok gått for Java da det er det første språket jeg lærte på skolen og det er kjapt å få opp "Hello World". Etterhvert lærte jeg om MVC(Google it) og brukte det senere i studiet. Men anbefaler deg å laste ned MySQL f.eks og lær deg litt opp på relasjonsdatabaser, samtidig som du holder på med å lære et peogrammeringsspråk. For all del hvis du skal lære ting selv så må du bare det. Bare pass på å ikke danne deg noen uvaner, som er fort gjort når du ikke har noen til å veilede deg. Å programmere handler like mye om å kunne språket som å lære seg metoder for å skrive best mulig kode.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

 

 

Vanligvis et rest-api.

Som snakker med hva? (Edit: Nå følte jeg meg påtrengende...)

Dette går veldig langsomt. En siste gang; Man trenger ikke blande inn SQL når man lærer å kode i browseren.

 

Det vet jeg vel. Men skal man lage websider, så kreves det mer enn å kode front-end, eller lære seg å kode i browseren.

 

Man blir snart lei av å "lære seg å kode", og vil gå videre til å lage et produkt. Et bra eksempel for web er en forumprogramvare som dette.

Endret av Emancipate
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...