Gå til innhold

Blinkende lys på router og (nesten) intetfungerende internett


Anbefalte innlegg

Hei, får koblet meg til internett og alle enheter sier jeg har en internettilkobling. Kan hende jeg får opp EN nettside på EN enhet dersom jeg venter 20min. Jeg har en 75mb-fiberlinje og fatter ikke hva som skjer. Har tilbakestilt router opptil føere ganger. Internett-indikatoren på routeren lyser konstant, mens wifi og ethernet blinker.. Prøvde med en annen router, men resultatet vsr akkurat det samme, noen som vet hva som kan forårsake dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, nei det er litt mer komplisert enn hva det burde være. Routeren står hos oss og de som leier under oss betaler for internettet (mot at de får en garasjeplass). Akkurat nå nekter de å prate med oss og jeg får ikke ringt leverandøren. Så jeg får vel pælme ut routeren og sette opp nett selv. (ikke lett med kranglete naboer)

Lenke til kommentar

En ting er hvem som betaler, en annen ting er hvem som står som juridisk eier av abonnement.

 

Igjen, hva skjer dersom du kobler til router med kabel? Hvem er internettleverandøren din? Hvilken router har dere?

nextgentel er leverandøren, routeren er en thompson tg789ivn. Men lurer på om de har strupet hastighten eller noe slikt, for får nett, men er snakk om 0.20mb/s. Tror det beste blir å bare kvitte seg med det, skaffe oss ett abbonement ett annet sted så får de under fikse nett på egen hånd.
Lenke til kommentar

Da høres det ut som at en sentral konfigurasjon i systemet til NextGentel holder igjen hastigheten. Teknisk sett ville det enkleste vært å kontakte supporten deres, men  siden du og hybelboer ikke er på talefot, så blir vel det enkleste å fikse et egen abonnement ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Hehe, nei det er litt mer komplisert enn hva det burde være. Routeren står hos oss og de som leier under oss betaler for internettet (mot at de får en garasjeplass). Akkurat nå nekter de å prate med oss og jeg får ikke ringt leverandøren. Så jeg får vel pælme ut routeren og sette opp nett selv. (ikke lett med kranglete naboer)

For guds skyld. IKKE del Internett. Det er du som leier av ISP som er juridisk ansvarlig for det som skjer på den linjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...