Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalitos cs-servere


Anbefalte innlegg

Du har fått informasjon om en erstatning som i realiteten vi gi deg en måned gratis serverplass, som godtgjørelse for kontraktbrudd fra deres side. Det de skulle ha gjort da er selvfølgelig:

2 mnd'er gratis. De sa på irc kanalen at tjenesten ble utsatt og den ikke skulle starte og telle før etter de fikk servere. Så jeg skulle få tilsammen 3mnd'er+2mnd'er den mnd'en som ble borte skulle ikke telles.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, ok.

 

Det som er helt sikkert er at du har krav på å få erstatning i form av ekstra tid/penger for den ene måneden. På det punktet har de lite å stille opp med.

 

Angående de to månedene. Jeg mener du har krav på å få dem fordi:

 

På det tidspunktet kvalito ikke lenger hadde mulighet til å utføre tjenesten vil jeg påstå at du hadde muligheten til å si opp kontrakten. Du valgte allikevel å vente, nettopp fordi du fikk tilbud om gratis servertid. Dersom kvalito hadde sagt at dette forutsatte videreføring av abonnementet ville du kanskje bedt om å få tilbake pengene med en gang. Så jeg mener at kvalito har lurt deg.

Lenke til kommentar
Jepp, ok.

 

Det som er helt sikkert er at du har krav på å få erstatning i form av ekstra tid/penger for den ene måneden. På det punktet har de lite å stille opp med.

 

Angående de to månedene. Jeg mener du har krav på å få dem fordi:

 

På det tidspunktet kvalito ikke lenger hadde mulighet til å utføre tjenesten vil jeg påstå at du hadde muligheten til å si opp kontrakten. Du valgte allikevel å vente, nettopp fordi du fikk tilbud om gratis servertid. Dersom kvalito hadde sagt at dette forutsatte videreføring av abonnementet ville du kanskje bedt om å få tilbake pengene med en gang. Så jeg mener at kvalito har lurt deg.

de prøver iallefall... får jeg ikke det jeg har krav på så ringer jeg forbrukerombudet på mandag, så får de ta seg av det....

Lenke til kommentar

siste fra kvalito, nå begynner jeg å bli forbanna:

 

"Altså, det er jo eksisterende kunder som får en slik erstatning. Velger en å si opp imens, så er det klart at vi ikke er noe interessert i å vise en slik "goodwill".

 

Du skal kunne få dekket for den nedetiden du hadde. Det vil med andre ord si en måned.

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj Størdal Toftner

Kvalito IT

www.kvalito.no"

 

 

AARRGGHH

Lenke til kommentar

Hei! Har du noe skriftlig på "erstatningen" de kom med? F eks log fra IRC? Uten dette kommer du neppe langt. At de ikke skal gi kompensasjon til kunder som sier opp er for meg uforståelig. Det er vel slik at du var kunde når inbruddet skjedde, og at du derfor ble berørt av manglende leveranse fra Kvalito sin side. Man betaler vel ikke for Goodwill....

 

Hvorfor Kvalito gidder å krangle på slikt skjønner jeg ikke. Enda godt de sluttet med Kvalito eiendom :) Neppe god reklame for et firma som allerede sliter med omtalen.

 

Stå på!!!!

Lenke til kommentar
Hei! Har du noe skriftlig på "erstatningen" de kom med? F eks log fra IRC? Uten dette kommer du neppe langt. At de ikke skal gi kompensasjon til kunder som sier opp er for meg uforståelig. Det er vel slik at du var kunde når inbruddet skjedde, og at du derfor ble berørt av manglende leveranse fra Kvalito sin side. Man betaler vel ikke for Goodwill....

 

Hvorfor Kvalito gidder å krangle på slikt skjønner jeg ikke. Enda godt de sluttet med Kvalito eiendom :) Neppe god reklame for et firma som allerede sliter med omtalen.

 

Stå på!!!!

har dessverre ikke noen logger, men de innrømmer selv at de har sagt at alle som har blitt berørt av det som skjedde skulle få to mnd'er ekstra gratis. Hvorfor de krangler vet ikke jeg... De får jo bare dårlig pr ut av dette. bare se på hvor mange visninger denne og den andre kvalito tråden har så er det ikke noe bra for firmaet deres

Lenke til kommentar

siste fra nytt... Jeg skrev mail:

Hei

Se hva jeg skriver da... På kvalitos sine irc-kanaler så sto det følgende

"De som har blitt berørt av at cs-serverene er borte vil få to ekstra mnd'er

gratis" Hvor står det at vi må forlenge kundeforholdet. Jeg tolker det der

som 5 mnd'er for 600.-. Dere bryter en hel del lover og regler av

forbrukerloven. Jeg kunne ha løst meg fra kontrakten allerede da disse

serverene ble stjålet og fått tilbake 400.-, men når dere sier det dere sier

på irc-kanalene så gjorde jeg ikke det. Vis meg hvor dere skrev at jeg måtte

binde meg for 3 nye mnd'er! Jeg har heller ikke fått noe mail fra dere etter

at serverene ble stjålet, det er altfor dårlig. Jeg kommer til å ringe

forbrukerombudet imorgen for å høre hva de sier om saken. Dette er altfor

dårlig av ett selskap som jeg trodde var seriøst, men som dere klarer å

bevise veldig at dere ikke er. Dere kan ikke si a og plutsleig komme med en

drøss med betingelser etterpå. Dere skulle ha skrevet disse betingelsene når

dere skrev at vi som ble berørt skulle få 2 mnd'er gratis. Hva slags selskap

er dette?

 

 

Fikk svar:

 

Binde deg for tre nye måneer?

 

Det er jo en løpende avtale, og du har bedt om tre måneders forskuddsvis fakturering. Om du sier opp avtalen, så er du følgelig ikke kunde av oss mer. Denne kompensasjonen kommer selvfølgelig KUN våre kunder til gode.

 

Om du sier opp, får du ingen kompentasjons, men du får jo tre måneder slik som avtalt :)

 

 

 

 

Hvem er det jeg skal ringe? forbrukerrådet eller forbrukerombudet? noen som har tlf?

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig med deg som bruker i dette tilfellet.

 

Veldig uheldig hele innbruddet hos Kvalito, men det skal ikke gå utover deg.

 

Sånn jeg ser det bør Kvalito forlenge de tre månedene du allerede har betalt for med de 37 dagene nedetid (eventuelt mer), eller tilbakebetale beløpet du har tapt.

 

Du har betalt for en tjeneste de ikke har klart å levere (mener det er kvalito sin feil at servere ikke var skikkelig sikret mot det som skjedde, ikke din)

 

 

mine to kroner...

Lenke til kommentar

kan likså godt bare få inn det siste på denne saken:

Svar fra Kvalito:

Binde deg for tre nye måneer?

 

Det er jo en løpende avtale, og du har bedt om tre måneders forskuddsvis

fakturering. Om du sier opp avtalen, så er du følgelig ikke kunde av oss

mer. Denne kompensasjonen kommer selvfølgelig KUN våre kunder til gode.

 

Om du sier opp, får du ingen kompentasjons, men du får jo tre måneder slik

som avtalt :)

 

 

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj Størdal Toftner

Kvalito IT

www.kvalito.no

 

Jeg svarer:

Hei

Dette må være det verste firmaet jeg har vært borti, der man må betale for å

få erstatning. Jeg sier herved opp denne avtalen og jeg skal ha tilbake

penger for de de dagene serverene var borte. 09.10.03 til 14.11.03 så var

serveren borte. Jeg forventer og å inn penger for den mnd'en tilbake.

Serveren var borte i 37 dager. Du kan sette inn pengene på kontonr: xxxx xx

xxxxx. Det blir da 37 dager ganger 7.05.- dagen = 261,01.-

linker: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=180813 og

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...8969&hl=kvalito

Dere har ett veldig bra rykte får en si.

 

Edit: Er kanskje litt krass, men steike nå er jeg forbanna

 

Svar fra Kvalito:

Det hjelper ikke å drive å komme med retoriske beskyldninger. Og det hjelper

heller ikke at du legger ut mine svar på hardware.no.

 

Det jeg har sagt, og det vi står for, det er at du selvfølgelig må være

kunde av oss for å få denne erstatningen på to månder. Vi kjører som sagt

ingen garanti, og du vil dermed ikke få erstatning. Men, alle som viser oss

den tilliten og beholder sin avtale, får 2 måneder gratis som bonus. Du er

ikke kunde av oss, om du velger å si opp avtalen. Det er faktisk meget

enkelt, og jeg forstår ikke hvorfor dette skulle være så vanskelig å forstå?

 

Altså, denne 2 måneder ekstra, er en BONUS til våre KUNDER, grunnet denne

nedetiden. Velger en å si opp, så er en jo ikke kunde mer.

 

Og ja, kundene må selvfølgelig betale i tide som vanlig.

 

Jeg svarer:

Hei

så du sier nå at jeg ikke får erstatning for de 37 dagene som serverene var

nede? er det det du sier? jeg betalte for en tjeneste som sa at jeg skulle

få cs-server i 3 mnd'er. jeg har ikke fått den tjenesten. Dvs at dere har

brutt en avtale. Dvs at jeg skal ha erstatning. Jeg har _rett_ på en

erstatning uannsett hvordan du vrir og vender på det. Jeg har en _rett_ til

å diskutere dette med _hvem_ jeg vil. Om det måtte være mine kompiser eller

noen andre. "Som sagt så gjører vi ingen garantier"? hvor står det det? Hvis

meg på siden deres hvor det står. Når en har kjøpt en tjeneste og _ikke_ får

den så skal man ha erstatning. Har du ikke lest forbrukerloven?

"Du skal kunne få dekket for den nedetiden du hadde. Det vil med andre ord

si

en måned." Dine egne ord. Der står det svart på hvitt at jeg skal få en

erstatning for nede tiden. Står du ikke for det du sier??

 

Kvalito:

Serverene var nede i en uke.

 

Jeg har tilbudt deg en uke ekstra.

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj Størdal Toftner

Kvalito IT

 

Jeg:

Ei uke?? Jeg fikk ikke spilt cs på dine servere fra og med 09.10.03 til

14.11.03 Så ikke kom her og si at serverene var nede en uke. "Hvor står det

en uke her: "Du skal kunne få dekket for den nedetiden du hadde. Det vil med

andre ord si en måned" Dette er dine ord. Nå må du skjerpe deg.

 

Jeg igjen ettersom jeg ikke fikk svar:

Hei.

http://kvalito.no/driftslogg/loggs.asp

Da håper jeg at alt har løst seg og jeg får erstatning for de 37 dagene som

serverene var nede. Bare ved å påpeke så skriver dere at dere ikke har noen

oppetidsgaranti, men garantien dekkes av forbrukerloven. Der kunden har rett

på erstatning hvis en ikke får den tjenesten som en har betalt for. Da håper

jeg at jeg ser pengene i min bak-konto og denne saken er ute av verden og

ingen av oss har noe med hverandre i fremtiden. Og jeg håper at du har

registrert at jeg har sagt opp avtalen for noen mail'er siden.

 

"Utgangspunktet etter forbrukerkjøpsloven, er at du skal ha den varen du har

betalt for. Ettersom du har vært uten server i 37 dager, er dette noe du bør

få fradrag for." ~ Mona Olsen ved forbrukerombudet

 

Kvalito:

Forbrukerrådet bommer. Jeg beklager, du har ingen rett på erstatning, så

lenge det ikke er oppetidsgaranti.

 

Det forbrukerrådet her tenker på, er tradisjonelle tjenester, der en har

medlemskap.

 

Hun skriver også selv, "utgangspunktet", da hun vet at dette har unntak i

datatjenester.

 

Som jeg har sagt tidligere, så kan du få fire uker ekstra tilgang til CS.

Noen tilbakebetaling, er det uansett ikke aktuelt å utføre. Det hun ikke

nevner er at det holder også med en slik forlengelse.

 

 

Kaj Størdal Toftner

Kvalito IT

www.kvalito.no

 

Jeg:

Hei

Da jeg ikke gidder å diskutere dette med deg mer så godtar jeg 4 uker ekstra

fra om med den 29. Des.

 

Kvalito:

OK, da er vi enige :)

 

 

Med vennlig hilsen

 

Kaj Størdal Toftner

Kvalito IT

www.kvalito.no

 

 

Edit: Du skulle bare ha vist hvor uenig vi er :realmad:

 

 

 

Edit2: "Vi beklager at uttrykket "alle våre kunder får to måneder gratis" kunne misforståes til å tro at det gjaldt alle de som sier opp sin avtale, og som ikke betaler sin faktura i tide."

 

Hvor mange måter kan det der egentlig tolkes? Når dette sies i den perioden da serverene var nede og når du spør op'ene til kvalito om du får noe erstatning eller kompentasjon. Da jeg sprurte kvalito om kompentasjon om server tap så fikk jeg som svar "alle våre kunder får to måneder gratis" jeg tolket det 3mnd'er+ 2 ekstra mnd'er. Men det var vist ikke bare jeg som tolket det slik.

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

Håhåy, for en ###### :D Sånne folk fortjener juling. Her må du nærmest true fyren på livet for å få erstatning for en vare du ikke har fått.

Det at han gir deg 4 uker i erstatning nå viser bare at de gjør ALT for å unngå å gi erstatning. De satser på at du som kunde ikke gidder å bruke tid og krefter på å kreve ditt, og hvis du gjør det gir de seg tilslutt.

Dessverre er det ikke alle som gidder stå på slik du har gjort, og dermed ser bedriften fordelen ved å være så vrange.

 

Menmen, det er saker som dette som skiller klinten fra hveten for å si det sånn. Sånt som dette gjør at jeg tenker meg om minst 10 ganger før jeg evt. skulle kjøpe noen av tjenestene de har å tilby.

 

 

EDIT! Øyyh! Man sensurerer da ikke Sa.tan! Da må man sensurere Gud også!

Gåttehelvete

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
er må du nærmest true fyren på livet for å få erstatning for en vare du ikke har fått

Hadde jeg bodd i Oslo så hadde vært en tanke... Iallefall ripe opp bilen eller no'. Kan blir veeldig fustrert over slike personer.... Men jeg skjønner hvorfor han er Daglig leder ettersom broren er adm.dir i Kvalito da... Det at jeg fikk 4 ukers erstatning var fra deres side ikke noe de behøvde, men fra godheten fra deres hjerter tilbød de det til alle som ble rammet. BS! Har man kjøpt en tjeneste så har man rett på erstatning. Hadde serveren vært nede i 1 dag eller 2 så hadde jeg ikke sagt noe, men i 37 dager så sier jeg noe. Noe som mange som kjøpte fra kvalito har sagt ifra om tydligvis

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar

alt er quotet rett fra mail. Ingenting redigert bort, unntatt kontonr mitt da. Har ikke hatt direkte kontakt med han via tlf, kun mail. Har ringt dem, men da henviste de til at jeg skulle sende mail til dem. Noe jeg har gjort. Jeg kan copy/paste hele mailen, men må da redigere bort mail adressa mi ettersom jeg ikke vil havne på en spam-liste... Men det er ikke bare jeg som har prob med dem. link

Lenke til kommentar

Hvis du leser i brukervilkårene til Kvalito vil det stå oppgitt om du har rett til erstatning ved nedetid av tjenesten. Hvis dette ikke er nevnt eller regelverket de har bryter med Forbrukerloven innenfor dette fagområdet, så kan du konfrontere dem med det og ta en ordentlig prat med forbrukerombudet.. (sistnevnte anbefaler jeg og ta først..) Først da vil du vite nøyaktig hva du har krav på og ikke.. Sånn som jeg oppfatter det er Kvalito et kapitalist firma med ingen interesse for å beholde kundene sine, de satser tydeligvis på inntekter fra bindingstid og førstegangskunder..

 

Prøver selv å få satt opp en slik spillserver-utleie... (mangler linje til det :p )

men hvis noen har lyst å investere... :w00t:

Endret av Duplo
Lenke til kommentar
Hvis du leser i brukervilkårene til Kvalito vil det stå oppgitt om du har rett til erstatning ved nedetid av tjenesten. Hvis dette ikke er nevnt eller regelverket de har bryter med Forbrukerloven innenfor dette fagområdet, så kan du konfrontere dem med det og ta en ordentlig prat med forbrukerombudet.. (sistnevnte anbefaler jeg og ta først..) Først da vil du vite nøyaktig hva du har krav på og ikke.. Sånn som jeg oppfatter det er Kvalito et kapitalist firma med ingen interesse for å beholde kundene sine, de satser tydeligvis på inntekter fra bindingstid og førstegangskunder..

 

Prøver selv å få satt opp en slik spillserver-utleie... (mangler linje til det :p )

men hvis noen har lyst å investere... :w00t:

Jeg har vært i kontakt med forbrukerrådet både via mail og tlf. Får samme svar: Jeg har rett på erstatning og at Kvalito bryter mange lover og regler

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...