Gå til innhold

Automatiske strømmålere og helseplager


Klumpfot

Anbefalte innlegg

Ser det er snakk om at de som får problemer med helsen på grunn av automatiske strømmålere ikke skal få legeerklæring på det slik st de kunne sluppet.

 

At de bekymrer seg for litt EM og ikke personvernsprinsipper sier kanskje litt om hvilke mennesker vi snakker om.

 

Selvsagt kan problemene være reelle, men det blir på lik linje med enhver fobi. Om jeg får angst av pipefeirere på taket så skal jeg ikke kunne få slippe det med legeerklæring. Angsten kunne gjeldet hva som helst, og er ikke rasjonell.

 

Det bærer galt avgårde om vi skal etterkomme opplevd nocebo, det være seg strømmålere eller vaksiner som er viktige for barns helse og begrensning av spredning av sykdom som kan ramme andre enn en selv.

 

Så får de heller få tilbud om psykoterapi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det blir feil å diskutere digital strømmålere mobiltelefoni man har direkte i hode eller disel\bensinbilen er mere skadlig, eller skismøringer.

 

Blir som å klage på Dab+ gir stråler eller Satelitt TV. Riktignok er enkelte mere sårbar for dette, enten kreft eller eller annet da har de en grunn å slippe.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal ikke de få slippe når vi etterkommer andre folk sine psykiske problemer som feks de som er transseksuelle? (nei, det å være transseksuell er ikke en sinnslidelse, men det å ha gender disphoria er)

Er det ikke rasjonelt å være transperson mener du? Og er det uheldig for samfunnet med feks et tredje kjønn i passet?

Lenke til kommentar

Tror det blir feil å diskutere digital strømmålere mobiltelefoni man har direkte i hode eller disel\bensinbilen er mere skadlig, eller skismøringer.

 

Blir som å klage på Dab+ gir stråler eller Satelitt TV. Riktignok er enkelte mere sårbar for dette, enten kreft eller eller annet da har de en grunn å slippe.

Jeg visste ikke at DAB var skadelig for de med kreft. Men åpenbart er det her i mange tilfeller snakk om alternative fakta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal ikke de få slippe når vi etterkommer andre folk sine psykiske problemer som feks de som er transseksuelle? (nei, det å være transseksuell er ikke en sinnslidelse, men det å ha gender disphoria er)

Er det ikke rasjonelt å være transperson mener du? Og er det uheldig for samfunnet med feks et tredje kjønn i passet?

 

Du har en mental lidelse hvis du er trans. Det er det som er poenget. Ikke tilegn meg personlige meninger jeg ikke har. 

 

Nei, jeg syns ikke vi trenger flere kjønn, ikke pga prinsipp men fordi det vil gjøre jobben for helsepersonell enda vanskeligere, og beklager men jeg syns ikke man har rett til å stjele unødvendig tid og ressurser fra leger og sykepleiere for at de skal finne ut hva slags kjønn du er. Og ja, de må finne ut av det, menn og kvinner krever forskjellig behandling da kvinner og menn er fundumentalt annerledes, uansett hvor hardt andre prøver å overbevise deg om at vi er helt like, det stemmer ikke med realiteten og det å ignorere den vil føre til så mye unødvendige døde mennesker, bare fordi folk på død og liv vil ha ett tredje kjønn som ikke gjør noe enn å validere denne ene personen sine følelser. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest så handler ikke transkjønnethet om en pdykisk lidelse i seg selv, selv om det ofte gir problemer for de som er slik. Hvis det var tilfelle så burde behandlingen vært å korrigere vrangforestillinger/tvangstanker, ikke bekrefte dem ved å gi tilbud om kirurgi og hormonell medikasjon. Det er jo det motsatte.

 

Men joda det blir kanskje litt mer arbeid...

Lenke til kommentar

Etter hva jeg har lest så handler ikke transkjønnethet om en pdykisk lidelse i seg selv, selv om det ofte gir problemer for de som er slik. Hvis det var tilfelle så burde behandlingen vært å korrigere vrangforestillinger/tvangstanker, ikke bekrefte dem ved å gi tilbud om kirurgi og hormonell medikasjon. Det er jo det motsatte.

 

Men joda det blir kanskje litt mer arbeid...

Behandlingen burde være at de kan være lykkelig og fornøyde i kroppen de er i uten å måtte proppe kroppen full av hormoner og kutte av seg deler av kroppen. Det er det absolutt optimale. Eneste grunnen til hvorfor vi bruker det å gå gjennom prosessen med å bli det andre kjønn fysisk er fordi det er det eneste vi har av behandling som gjør noe som helst. Du er klar over at selvmordsraten er like høy etter de har gått gjennom hele greia for å bli det motsatte kjønn? Det er helt tydelig at problemene ikke bare er fysiske, det å bytte kjønn er ingen kur, jeg vil ha en kur som gjør så de slipper å utsette seg selv for unødvendig lidelse,

 

Det å prøve å jobbe med samfunnet for å skape mer aksept vil heller ikke funke, de vil som regel alltid bestå av en så liten del av samfunnet at det ikke er forsvarlig å be resten av samfunnet å rette seg etter deres ønsker, og uansett hvor mye vi aksepterer dem og hvor mye hormoner de putter i seg eller hvor mye de operer seg, så vil de fremdeles være født en mann i en kvinnes kropp (eller vise versa)- Vi kan ikke forandre byggeblokkene som vi består av, og da må vi se bort fra lemlestelse og å forstyrre kroppen med hormoner mot andre alternativer. Det er her transtrenders ødelegger, de er som regel hvite kjerringer som ikke engang er trans som kjeder seg og som vil ha en sak å kjempe for, så de hyler ganske høyt hvis du engang foreslår at vi kanskje burde finne en annen metode å hjelpe dem på og ikke bare blindt aksepterer og hyller dem for sitt mot. 

 

Edit: Glem ikke at du ikke kan være trans og ikke ha gender disphoria som en grunnleggende diagnose (det å være trans vil si at du føler at du er født i feil kropp, gender disphoria er når du føler at du er i feil kropp).

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det du sier blir ikke riktig pga hermafrodittisme. Mennesker kan ha gener og fysiske egenskaper fra begge kjønn samtidig.

 

Hos mange dyr gjelder det også forplantningsevne som begge kjønn samtidig. Så fra naturens side så er det ikke så binært.

 

Dette betyr at det ikke bare er negative/plagsomme/irrasjonelle tanker man har, men drt blir det beviselig med strømmålere selv om man kan få psykosomatiske reaksjoner.

Lenke til kommentar

Det du sier blir ikke riktig pga hermafrodittisme. Mennesker kan ha gener og fysiske egenskaper fra begge kjønn samtidig.

 

Hos mange dyr gjelder det også forplantningsevne som begge kjønn samtidig. Så fra naturens side så er det ikke så binært.

 

Dette betyr at det ikke bare er negative/plagsomme/irrasjonelle tanker man har, men drt blir det beviselig med strømmålere selv om man kan få psykosomatiske reaksjoner.

Å være tvekjønnet er en abnormalitet, ikke ett eget kjønn. Det er rett og slett en feil fra naturen sin side.

 

Vi er mennesker, og mennesker har to kjønn, ikke sammenlign oss med fisk som kan bytte kjønn fordi det er for få partnere å parre seg med i vannet.

 

Gender disphoria er en annerkjent diagnose og en mental sykdom. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva som er feil eller unormalt er menneskelig definert. Fakta er at disse variasjonene stadig oppstår, og det pga det som ligger bak evolusjon - grunnen til intelligent liv.

 

Du erkjenner at det finnes slike kroppslige "feil". Da vil jeg hevde dette handler om noe mer enn psyke.

 

Jeg sammenligner oss ikke med fisk, jeg bare sier at naturen ikke er så binær og da er det kanskje kkke så "unaturlig" med intersex som mange vil ha det til.

 

Ja det er det nok, men det er basert på fysiske forhold og ikke bare irrasjonelle tanker slik som ved nocebo.

Lenke til kommentar

Hva som er feil eller unormalt er menneskelig definert. Fakta er at disse variasjonene stadig oppstår, og det pga det som ligger bak evolusjon - grunnen til intelligent liv.

 

Du erkjenner at det finnes slike kroppslige "feil". Da vil jeg hevde dette handler om noe mer enn psyke.

 

Jeg sammenligner oss ikke med fisk, jeg bare sier at naturen ikke er så binær og da er det kanskje kkke så "unaturlig" med intersex som mange vil ha det til.

 

Ja det er det nok, men det er basert på fysiske forhold og ikke bare irrasjonelle tanker slik som ved nocebo.

Ingen har påstått at naturen er så binær, men vi mennesker ER. 

 

Så du vil påstå at det å bli født uten penis eller vaginal åpning bare er variasjon i naturen? Det er helt klart en deformalitet og feil fra naturen sin side. 

 

Det er jeg som holder meg til fakta og nekter å la mine meninger baseres på følelser  :rofl:

Endret av BuffyAnneSummers
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Med tanke på forplantning så er det binært for mennesket ja, jeg bare syns det var greit å ha i bakhodet, da mennesket bare er en del av naturen.

 

Ja det er en variasjon. Det er "feil" (som du kaller det) som driver evolusjon.

 

Så intersex er helt naturlig. Mange med slike egenskaper/karakteristikker får psykiske problemer av det på grunn av kultur. Årsaken til deres problemer er noe reellt. Det er ingenting som skulle tilsi at angst for automatiske strømmålere har utspring i fysiske forhold.

Lenke til kommentar

Med tanke på forplantning så er det binært for mennesket ja, jeg bare syns det var greit å ha i bakhodet, da mennesket bare er en del av naturen.

 

Ja det er en variasjon. Det er "feil" (som du kaller det) som driver evolusjon.

 

Så intersex er helt naturlig. Mange med slike egenskaper/karakteristikker får psykiske problemer av det på grunn av kultur. Årsaken til deres problemer er noe reellt. Det er ingenting som skulle tilsi at angst for automatiske strømmålere har utspring i fysiske forhold.

Intersex blir ikke bedre jo finere du snakker om det. Det er og blir en total feil fra naturen sin side hvis du blir født uten muligheten til å forplante deg. Det er en mutasjon, feilslått evolusjon. 

 

På samme måte som alle mennesker som blir født med en eller annen form for deformerende lidelse. Det var en feil, og uten vår moderne legevitenskap så hadde disse menneskene bare dødd av, det var rett og slett ikke ment at de skulle leve videre. Dette betyr forresten ikke at jeg ser ned på hverken handikappede, intersex eller transpersoner. Du kan bruke finere ord som variasjon, men i bunn og grunn så var det en feil at de ble født. Er du klar over at spontanabort er så vanlig at det estimeres at ca 50% av graviditeter ender opp i spontanabort, ca halvparten av dem før man engang er klar over at man er gravid (lett å bortforklare som en sen mens, uregelmessig blødning, heavy flow, feks)? Naturen gjør feil konstant og selv mens vi driver å brygger i ovnen vil kroppen bare bestemme seg for å ikke bære på barnet mer fordi det er noe galt med fosteret.

Lenke til kommentar

Du skjønner deg ikke på biologi. Det er disse "feilene" som ligger til grunn for utvikling. Hvis man ikke kan forplante seg vil selvsagt ikke de genene gå videre, men det du kaller "feil" kan godt være endringer som er bedre og skaper utvikling i den retningen. Selv om du selv føler at det er feiltagelser og abnormt.

 

Det er ikke noe riktig eller galt i naturen.

 

Dette er egentlig utenom tema.

Lenke til kommentar

Intersex er ikke bare "tvekjønn", går på blanding fra begge kjønn.

 

To kjønnsorganer er nok forferdelig for de fleste, men det opereres vel så fort som mulig i dag.

 

Det gir ofte psykiske problemer om man har et utseende med trekk fra begge kjønn (intersex).

 

Det finnes ingen "feil" i naturen, det er bare deg, eventuelt gud, som mener at det og det er feil.

 

Det er blant annet mutasjoner som ligger til grunn for evolusjon. Hvis ingenting forandrer seg, så vil vel ikke utvikling skje, eller?

Lenke til kommentar

Det hjelper ikke evolusjon at en liten del av befolkningen blir født uten muligheten til å forplante seg. Beklager, men denne diskusjonen går bare i sirkler så jeg er ærlig talt ikke interessert i å fortsette å fortelle de samme faktaene om og om igjen, og du prater om naturen og vår moderne legevitenskap som om de har noe med hverandre å gjøre så vi prater forbi hverandre også. Det at du kirurgisk kan fjerne eller endre noe betyr ikke at du ikke var født med det, og dermed ble født med en feil. 

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...