Gå til innhold

bærbar med god styreplate


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg vurderer å skifte til Windows pc igjen etter noen år med apple.

Jeg anser det ikke som aktuelt å kjøre Windows på min mac.

 

Jeg er i midlertidig blitt veldig komfortabel med selve maskinen (MBP), som er slank , god skjerm, nydelig styreplate osv...... Så jeg kunne ønske meg noe tilsvarende.......

 

Jeg kommer til å bygge meg en pc som tar seg av tyngre oppgaver jeg jobber med som bilde/film-redeigering etc, slik at jeg stiller ikke de største kravene til maskinvaren på denne laptopen. Det går også bra om jeg for eksempel kan skifte HD, sette inn mer ram etc, om det er besparende.....

 

Jeg sette prisgrensen på ca 10", om dere mener jeg bør opp i pris er jeg interesert i se alternativene.

Om maskinen kan kjøpes på Power er det en fordel, da de har DNB-kampanje fra tid til annnen, men dette er ikke et kriterie....

 

Størrelse 13-15"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Jeg vurderer å skifte til Windows pc igjen etter noen år med apple.

Jeg anser det ikke som aktuelt å kjøre Windows på min mac.

 

Jeg er i midlertidig blitt veldig komfortabel med selve maskinen (MBP), som er slank , god skjerm, nydelig styreplate osv...... Så jeg kunne ønske meg noe tilsvarende.......

 

Jeg kommer til å bygge meg en pc som tar seg av tyngre oppgaver jeg jobber med som bilde/film-redeigering etc, slik at jeg stiller ikke de største kravene til maskinvaren på denne laptopen. Det går også bra om jeg for eksempel kan skifte HD, sette inn mer ram etc, om det er besparende.....

 

Jeg sette prisgrensen på ca 10", om dere mener jeg bør opp i pris er jeg interesert i se alternativene.

Om maskinen kan kjøpes på Power er det en fordel, da de har DNB-kampanje fra tid til annnen, men dette er ikke et kriterie....

 

Størrelse 13-15"

Asus Zenbook, den som passer ditt budsjett. :) 

Lenke til kommentar

Takker for tips.

 

Jeg har en dell precision 5520 på jobben, og styreputa på denne er ikke i nærheten av så god som jeg er vant til fra min MBP. 

Har dere erfaringer med maskiner som kommer i nærheten av følsomheten til MBP på detområdet?

Dyrere Zenbooks, Dell XPS, Lenovo thinkpads osv.

Lenke til kommentar

 

Takker for tips.

 

Jeg har en dell precision 5520 på jobben, og styreputa på denne er ikke i nærheten av så god som jeg er vant til fra min MBP. 

Har dere erfaringer med maskiner som kommer i nærheten av følsomheten til MBP på detområdet?

Dyrere Zenbooks, Dell XPS, Lenovo thinkpads osv.

Precision 5520 er en bedriftsutgave av Dell XPS 15 9560, samme kabinett og skjerm, tipper touchpaden er identisk

 

 

Hvis en Precision 5520 ikke har en akseptabel touchpad er det få valg, sannsynligvis kun MBP. Har ikke opplevd at touchpaden på Asus' Zenbook-maskiner er noe bedre.

Vær klar over at tynnere maskiner generelt har mer loddet direkte på hovedkortet. Nye MBP kan du kun bytte batteriet på, harddisk, RAM, og prosessor er loddet fast i hovedkortet.

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar :) 

 

Nå har jeg fått brukt min nye jobb pc noen dager, og jeg tror jeg skal kunne venne meg til styreputa :) 

 

Har dere noen tips til en god pc, gjerne med god cpu og skjerm og skjermkort, som jeg selv evnetuel kan sette i større ssd og putte i mer ram selv?

Lenke til kommentar

Dyrere laptopper (kvalitets nivå du krever) har nå pci-e basert nvme ssd (slik som i din precision fra dell). Det er ikke lønnsomt å «ta ut» en mindre pci-e ssd (uten at man får gjenbrukt eller omsatt denne) og bytte til større.

Bruker man f.eks dell konfigurator er det mest lønnsomt på sikt å konfigurere maskinen du skal ha med det du anser som rett mengde ram og diskplass fra starten av.

Det er også ofte ram påloddet i mange konsument utgaver av ultrabooks i 2017/2018 modeller.

Mange ASUS notebooks (Vivo og X serier) lider av «utslitt batteri» problemet grunnet svikt i løsningsdesign internt for lade/styre krets og

/eller logikk. Så mitt råd er å styre unna ASUS om du ikke kan få bekreftet 100% at aktuell modell ikke er omfattet av dette.

 

 

Har du vurdert noe slikt

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=s061l549014ndc&model_id=latitude-14-5490-laptop&c=no&l=no&s=bsd&cs=nobsdt1

Merk at pris oppgitt er uten mva.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...