Gå til innhold

Nå har Raspberry Pi 3 fått mye raskere nettverk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes da flere tredjeparts ladere som støtter 2.5A eller mer. Hvorfor ikke bruke de?

 

Strømforsyningen er laget for å kunne levere 12,5W kontinuerlig, i motsetning til ladere som er laget for å lade over en kortere periode og gjerne kan bli litt varm over denne korte perioden.

 

Dersom man ikke benytter seg av full effekt over lengre tid burde det ikke være noe problem med vanlige ladere, men de vil jo uansett anbefale sin egen strømforsyning så de ikke kan bli holdt ansvarlig dersom noen bruker en vanlig lader og denne tar fyr/overopphetes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes da flere tredjeparts ladere som støtter 2.5A eller mer. Hvorfor ikke bruke de?

 

Det største problemet med rpi er at de er ekstremt nøye på spenningen. Har 2+A så skal det gå fint men holder ikke laderen stabil 5v så vil du få problemer.

 

Det jeg lurer mest på er hvordan den kan gigabit ethernet med 300Mbit/s

Lenke til kommentar

 

Det finnes da flere tredjeparts ladere som støtter 2.5A eller mer. Hvorfor ikke bruke de?

 

Det største problemet med rpi er at de er ekstremt nøye på spenningen. Har 2+A så skal det gå fint men holder ikke laderen stabil 5v så vil du få problemer.

 

Det jeg lurer mest på er hvordan den kan gigabit ethernet med 300Mbit/s

Kan det ha noe med at det er nettverk over USB 2.0? Men uansett pussig å kalle det for gigabit nettverk.
Lenke til kommentar

 

Det finnes da flere tredjeparts ladere som støtter 2.5A eller mer. Hvorfor ikke bruke de?

 

Det største problemet med rpi er at de er ekstremt nøye på spenningen. Har 2+A så skal det gå fint men holder ikke laderen stabil 5v så vil du få problemer.

 

Det jeg lurer mest på er hvordan den kan gigabit ethernet med 300Mbit/s

Standarden kalles ofte det selv om man ikke benytter seg av det. Det gir større mening å levere 300Mbps over en teoretisk 1Gbps forbindelse enn å si at man leverer 300Mbps over en teoretisk 100Mbps forbindelse.

Lenke til kommentar

 

Det finnes da flere tredjeparts ladere som støtter 2.5A eller mer. Hvorfor ikke bruke de?

 

Det største problemet med rpi er at de er ekstremt nøye på spenningen. Har 2+A så skal det gå fint men holder ikke laderen stabil 5v så vil du få problemer.

 

Det jeg lurer mest på er hvordan den kan gigabit ethernet med 300Mbit/s

Det refererer til at det på lag 1 er gigabit standarden som følges. De er ærlige nok til å si hva de klarer å fylle det "røret" opp med.

 

Det finnes ingen 300Mbit/s Ethernet standard....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...