Gå til innhold

Denne snøskuteren går på strøm


Anbefalte innlegg

Når det gjelder elektrisifering  av mindre hverdagshjelpere er vel snøfreser minst like viktig som snøscootere.

 

Det har jo uansett ingenting i en artikkel om en snøscooter å gjøre, dette er jo så OT som det får blitt! Det er snakk om at det kommer en ny snøscooter, og du drar inn snøfresere fordi "la oss diskutere det i stedet"? Kan du ikke lage din egen tråd da, i det minste?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Blir nok ikkje lovlig å bruke el-scooter der det er forbudt med fossil scooter. Og sjølv om rekkevidda på 100 km er bra vil den nok bli noke kortere i 30 minus. Men det er fantastisk ka dei får til, framtida er elektrisk! (Batteri;-) hehe)

Ikke det det var snakk om, da de områdene er vernet for nesten all trafikk

De trekker fram støy som problrm når de skal gi ut løyver til folk med hytte og når de ikke lager støy..

Lenke til kommentar

 

Når det gjelder elektrisifering  av mindre hverdagshjelpere er vel snøfreser minst like viktig som snøscootere.

 

Det har jo uansett ingenting i en artikkel om en snøscooter å gjøre, dette er jo så OT som det får blitt! Det er snakk om at det kommer en ny snøscooter, og du drar inn snøfresere fordi "la oss diskutere det i stedet"? Kan du ikke lage din egen tråd da, i det minste?

 

 

Artikkelen, og Tu, tar opp elektrisifisering av små-"verktøy".

Grunnen til at vi elektrisifiserer motorer i samfunnet er forurensning og CO2, og støy (?) i tillegg til større bruksvennlighet.

Slik var min kommentar helt relevant, synes jeg.

- Så kan du gi meg tips om hvordan jeg lager min egen tråd her på Tu.no.

Lenke til kommentar

Per i dag så går det vel på motorferdsel i utmark = ulovlig (unntatt løyve). Så appellen må vel gå andre veien ville jeg anta?

Du er nok inne på noe der.

 

Det er naturlig å sammenligne med bruk av båt med motor i små vann. Elektriske påhengsmotorer blir fortsatt behandlet som andre påhengsmotorer på tross av de åpenbare fordelene med tanke på støy og utslipp. Det er 'motorisert ferdsel' det hele henger på..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror faktisk ikke jeg vet om noen i Helgeland som må over 10 mil fra bil til hytte, ikke at jeg kjenner alle men der har gjennomsnittet omtrent 1 mil fra bil til hytte, som lett gir oppimot 3-4 turer for å kjøre transport før lading i halvtime-time må finne sted

 

Og de fleste sitter og koser seg på hytta med jevne mellomrom da det fort blir kaldt, kan godt se at denne passer inn for de som har et par ekstra paneler på taket

 

Og for de som mener det forsvinner fort: når du har 250nm moment på en snøskuter, ja da drar det faktisk godt på når du klemmer til, kombinert med at elmotorer er turtallsvillige tror jeg man får kjørt fra seg greit per lading.

 

Linjereparatører kan jo også ha stor nytte av dette da de kjører ofte kortere distanser med utstyr og kaster da bort store deler drivstoff på oppstart og krabbekjøring, de leverer jo uansett strøm så kan tilogmed ha nødladere med seg

Lenke til kommentar

 

Per i dag så går det vel på motorferdsel i utmark = ulovlig (unntatt løyve). Så appellen må vel gå andre veien ville jeg anta?

Du er nok inne på noe der.

 

Det er naturlig å sammenligne med bruk av båt med motor i små vann. Elektriske påhengsmotorer blir fortsatt behandlet som andre påhengsmotorer på tross av de åpenbare fordelene med tanke på støy og utslipp. Det er 'motorisert ferdsel' det hele henger på..

For noen kommentarer vi får bare ved å nevne noe om batteri.

 

Årsaka til at motorferdsel i utmark er forbudt ved lov har sin årsak til at man har greid å forby dette. Hadde man greid å forby lausgjengeri i utmark hadde man selvsagt fått en slik lov.

 

Lausgjengeri er forbudt i tettbygde strøk. Og har vidtrekkende innvirkninger på CO2 utslepp, som er forholdsvis høgt ved denne typen av aktivitet.

Likeledes anføres at sykling har et skyhøgt utslepp av CO2 i forhold til bilisme, men miljøvennlige døgenikter innen miljøbevegelse ønsker å pålegge eller på annen måte fremme sykling.

 

Hvor tett i nøtta er vi ?

1 % lavere IQ pr 20 år ! Tror det er nermere 5

 

Vi ser også selvforsterkendes elementer. Da vi har en presse og eit skuleverk som repeterer deise nye dogmer, vår nye keiser er født.....

Joda AI går i samme retning, ikke som eit lite skrik men som et pulveriserende enormt brøl. Vi treng sågar ikke å trykke på knappen, vi er utslettet alle reie om eg forstår deise komentarer rett

 

Om 50 år er menneskeheten borte grunnet denne degenerering, og lever videre som apekatter

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Løsgjengeri er ikke forbudt nei... Og hvilken korrelasjon har løsgjengeri til CO2 sa du? Og sykling for den saksskyld? 

EDIT: Ikke si det, men er du en sånn en som ikke ... tror på global oppvarming?

 

Hvor tett i nøtta er vi ?

1 % lavere IQ pr 20 år ! Tror det er nermere 5

:roll: 

Uuuuuuuuuuuuuu .....  ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆææææææææ.. Æ.

 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...