Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 eller a6?


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har da funnet ut at jeg har lyst på en Audi! Enten A4 eller A6

Og siden dette blir min første audi og den første bilen jeg legger så mye penger i så vill jeg høre litt rundt om hva folk mener! Har ikke super peiling på dette merket så jeg spør veldig enkelt: hvilken modell og type motor anbefaler folk så jeg får en driftsikker kul og god bil! Bor ganske nærme byen så den vill bli brukt til en del småkjøring!

 

KRAV

 

Prisklasse: 200-300,000kr

Km stand: Max 100,000

Gir: Manuell

Karosseri: stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

A4 og A6 er mye den samme bilen, bare i forskjellig størrelse. Dersom du har stor familie, eller behov for mye bagasje er A6 en fordel.

Om du ikke trenger den ekstra plassen du får i den større bilen kan du velge den mindre varianten som veier mindre (=mindre drivstofforbruk) som da også blir hakket mer behagelig å parkere i byen på små parkeringsplasser.

 

Om du skal småkjøre mye kan du se vekk fra diesel og heller velge bensin. 

Lenke til kommentar

Ikke altfor lett å finne noe.

Er kun 19 treff på finn med kriteriene dine (og bensin) . Alle er A4 med unntak av en.

https://www.finn.no/car/used/search.html?body_type=4&engine_fuel=0%2F1&make=0.744&mileage_to=100000&model=1.744.839&model=1.744.840&price_from=120000&price_to=310000&transmission=1

 

My mere treff med å inkludere diesel (naturlig nok) og om du inkluderer A4 allroad.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar! Ganske overtalt til å kjøpe bensin nå allerede? Men vill føle meg så sikker så mulig når jeg skal handle bil, så vill jeg få en bil med mindere feil og kostnader vist jeg f.eks ikke kjøper en motor med turbo eller quattro! Eller har ikke det så mye å si ossen jeg kjøper? (Kommer jo selvfølgelig ann på åssen man kjører)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...