Gå til innhold

Booke Shinkansen Osaka - Tokyo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som vet om det er mulig å booke billett på Shinkansen fra Osaka til Tokyo i sept./okt.?

Skal en tur til Japan til høsten og vurderer å lande i Osaka og ta toget til Tokyo. Må jo teste Bullet train når jeg først er der =)

 

 

Litt usikker på hva du mener med dette, er det muligheten eller tidspunktet du er usikker på?

 

Normalt sett går det helt fint, jeg var i kobe i uke 2(tror jeg) og tok toget frem og tilbake til Tokyo, det gikk innom Osaka. 

 

God tur :) 

Lenke til kommentar

Det jeg mente var om det var mulig å booke billetter på nettet på forhånd. Men hvis jeg uansett på hente billettene og det ikke er noen fare for at det er fullt så kan jeg jo det =)

 

Jeg tror du sparer noen kroner på å bestille på nett, om du vill ha fast plass må du uansett betale ekstra. I tillegg ,vill du ha nett så må du ordne dette på forhånd :)

 

Og husk bentobox! Viktigste av alt :p

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

 

Det jeg mente var om det var mulig å booke billetter på nettet på forhånd. Men hvis jeg uansett på hente billettene og det ikke er noen fare for at det er fullt så kan jeg jo det =)

 

Jeg tror du sparer noen kroner på å bestille på nett, om du vill ha fast plass må du uansett betale ekstra. I tillegg ,vill du ha nett så må du ordne dette på forhånd :)

 

Vet du hvilken nettside jeg kan bestille fra? Jeg har søkt og søkt men finner det ikke..

 

Og husk bentobox! Viktigste av alt :p

Takk for tipset!
Lenke til kommentar

 

 

Det jeg mente var om det var mulig å booke billetter på nettet på forhånd. Men hvis jeg uansett på hente billettene og det ikke er noen fare for at det er fullt så kan jeg jo det =)

 

Jeg tror du sparer noen kroner på å bestille på nett, om du vill ha fast plass må du uansett betale ekstra. I tillegg ,vill du ha nett så må du ordne dette på forhånd :)

 

Vet du hvilken nettside jeg kan bestille fra? Jeg har søkt og søkt men finner det ikke..

 

Og husk bentobox! Viktigste av alt :p

Takk for tipset!

 

 

Har dessverre kun kjøpt på stasjonen, så det blir gjetting fra min side i såtilfellet :) 

Lenke til kommentar

Om du reiser tur/retur Osaka-Tokyo så lønner det seg å kjøpe Japan Rail pass som må kjøpes før du reiser til Japan.

https://www.japanspesialisten.no/japan-rail-pass/

 

Med litt research er dette lett å benytte og setereservasjon er gratis med den billetten. Man får raskt sett mye av Japan. Har selv gjort dette 4 ganger ved helgetur til Japan.

Narita-Tokyo-ShinKobe-Hiroshima/Hiroshima-ShinOsaka-Kyoto/Kyoto-Tokyo/Tokyo-Narita

Narita-Tokyo-Nagano/Nagano-Tokyo-Yokohama/Yokohama-Narita

Narita-ShinGawa-Osaka/Osaka-Himeji/Himeji-Nagoya/Nagoya-ShinGawa-Tokyo-Narita

Narita-Tokyo-Kanazawa/Kanazawa-Nara/Nara-Tokyo/Tokyo-Narita

 

Sjekk togtider på:

http://www.hyperdia.com/en/
 

Lenke til kommentar

Om du reiser tur/retur Osaka-Tokyo så lønner det seg å kjøpe Japan Rail pass som må kjøpes før du reiser til Japan.

https://www.japanspesialisten.no/japan-rail-pass/

 

Med litt research er dette lett å benytte og setereservasjon er gratis med den billetten. Man får raskt sett mye av Japan. Har selv gjort dette 4 ganger ved helgetur til Japan.

Narita-Tokyo-ShinKobe-Hiroshima/Hiroshima-ShinOsaka-Kyoto/Kyoto-Tokyo/Tokyo-Narita

Narita-Tokyo-Nagano/Nagano-Tokyo-Yokohama/Yokohama-Narita

Narita-ShinGawa-Osaka/Osaka-Himeji/Himeji-Nagoya/Nagoya-ShinGawa-Tokyo-Narita

Narita-Tokyo-Kanazawa/Kanazawa-Nara/Nara-Tokyo/Tokyo-Narita

 

Sjekk togtider på:

http://www.hyperdia.com/en/

 

 

Er du helt sikker på at dette går? Jeg fikk beskjed av min tolk at shinkansen(tokeido som jeg mener den heter) ikke inngikk i JR passet, og derfor ble det ikke kjøpt. 

 

Jeg reiste tokyo - shinkobe

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Rail Pass dekker ikke alle togavganger, men mer enn nok til at man kommer seg hvor enn man måtte ønske. Typisk er det den aller raskeste shinkansen-linjen som ikke dekkes. Denne kjører ikke raskere enn de to andre klassene, men har færre stopp.

Helt riktig. Det er Nozumi og Mizuho som ikke kan brukes. Det er lett å få oversikt over dette på Hyperdia.

 

Har selv benyttet en rekke andre varianter av Shinkhansen:

Kagayaki, Hakutaya, Sakura, Hikari, Asama....

 

Det er vel mange tog som går langs de samme linjene i Japan og de kan gå nesten samtidig fra samme perrong med samme destinasjon, men ta veldig forskjellig tid. Bruk Hyperdia og skriv ut en liste med aktuell avganger med tognummer. Tognummer er et must å vite når du reiser i Japan.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Veldig viktig at du bemerker deg at robertaas snakker om t/r Osaka-Tokyo for at det skal være verdt det.
Skal du bare den ene veien, er det mao. billigere å kjøpe billett løst. 

 

For meg ble det dyrere med JR Pass, enn å bare kjøpe billettene løst, riktignok mye på grunn av slik jeg la opp turen (måtte ha 21 dagers pass, da 14 dager var for lite)

Lenke til kommentar

Om du har tid så er de mye å se ikke for langt unna Osaka:

Himeji: fineste slottet i Japan?

Kyoto: mange fine tempelområder og "philosophers walk"

Nara: med historiske bygninger omringet av parker med halvtamme dådyr som er helt ville etter "dådyr-kjeks"

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...