Gå til innhold

Telia aktiverer SMS+

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk melding fra Telia i går om at SMS+ er aktivert på min konto. Men det virker ikke som om alle Telia kunder har fått dette. Men uansett er de nå endelig i gang med dette. Avstanden til Telenor begynte vel å bli pinlig, kanskje

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fikk melding fra Telia i går om at SMS+ er aktivert på min konto. Men det virker ikke som om alle Telia kunder har fått dette. Men uansett er de nå endelig i gang med dette. Avstanden til Telenor begynte vel å bli pinlig, kanskje

https://www.telenor.no/privat/kundeservice/rcs/

https://www.tek.no/artikler/na-snur-telenor-opp-ned-pa-sms/396389

Edit, ser jeg leste teksten din litt for kjapt ja. Uansett, nyttig info om RCS på Telenor sine sider over.

Endret av MegaMann2
Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Prøver å finne info om dette på Telias sider, uten hell. Er det noen som har funnet noe?

Skrevet

Jeg tror innføringen av sms+ kommer 10 år for sent. Det er ingen som gidder å gå de ekstra meterne for å kjøre en sånn app når vanlig sms er gratis og kommer native med telefonen.

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

Litt som MMS, kanskje. Hva i all verden skal vi med det?

Skrevet

MMS var i sin tid genialt. Prisingen var dog håpløs. 2.50,- for en mms var helt utenfor interesse å betale for. Selv om sms sending i 2002 kostet 1 kr per stk (for meg)

Skrevet

Oida. Og Netcom tok 5kr/mms. At man kan huske så feil. Men da er det sannelig ikke rart at regningene mine var på rundt 1500-2000kr/mnd på den tiden. Inkludert bruk av mobildata. Wow.

Skrevet

Jeg tror innføringen av sms+ kommer 10 år for sent. Det er ingen som gidder å gå de ekstra meterne for å kjøre en sånn app når vanlig sms er gratis og kommer native med telefonen.

SMS+ vil nok etterhvert komme som standard på alle Android telefoner. Google Messages har det allerede og jeg mener å ha sett at Samsung sin meldingsapp også har SMS+

Gjest Slettet-376f9
Skrevet

SMS+, dvs. Android Messages er altså inne som standard på min Nokia 8. Men jeg aner ikke om jeg sender sms+ eller hva. I

Skrevet

SMS+, dvs. Android Messages er altså inne som standard på min Nokia 8. Men jeg aner ikke om jeg sender sms+ eller hva. I

I feltet der du skriver inn meldingen står det enten SMS, MMS eller Chattemelding. Og sendknappen vil også endre seg for å synliggjøre hva du sender (Det står SMS, MMS eller ingenting under "papirflyet")

Skrevet

Greit å ha i bakhodet for oss "geeks" at dette er et markedsføringsnavn som Telenor og nå Telia tar i bruk, og bare en del av RCS standarden.

Hvis du for eksempel har Telenor og en Samsung S7 eller S8, kan du også gjøre flere nye ting i ringeappen, fiffig nok kalt Call+ ( :sleep2:  ), hvor funksjoner røft kan deles inn i pre-call, in-call og post-call; deling av bilder, posisjon, filer, "samarbeide om skisser som kart eller dokumenter", sette agenda, oppgradere samtalen til videoanrop osv.

https://realtimecommunication.wordpress.com/2017/01/11/gsma-advanced-messaging-rcs-universal-profile/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...