Gå til innhold

[Løst] Mobil som speedometer


Sgam

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Lovlig speedometer er det produsenten har satt inn i bilen, hva du bruker ved siden av er uinteressant.

nja, vi har lastebil med ettermontert speedometer/fartsskriver

 

kvakk kvakk, de fleste skjønner jo at dette med stor sannsynlighet gjelder en personbil. Utenom Tesla så er det få som prøver å sette fartsrekorder med en yrkesbil.

Lenke til kommentar

Hvilke av ordene ulovlig er det du sliter med å få med deg ?

Lovverket ligger på nettet som beskriver i detalj hvilke krav som stilles til en bil, utstyret, sikkerhet osv.

En bekjent ble stopper i en teknisk kontroll for mange år siden, og han fikk på mangellappen bla åpneren av panseret, håndtaket hadde løsnet, så han løste det med å ha en tang! liggende på gulvet som kunne dra i vaieren ved behov.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Var den til meg? Tenker mer å bruke gps som et supplement til bilens speedometer.

Fra 70kmt og oppover er det en pen misvisning i bilen jeg kjører til daglig. Tenker det er kjekt å faktisk ligge i 80, når det er 80.

Hvis du er 100% sikker på at GPS n virker, da ser jeg poenget. Den bryr seg iallefall ikke om dekkstørrelse, slitasje osv som speedometeret gjør.

Lenke til kommentar

Har brukt GPS app som speedometer i mange år, for å kunne holde nøyaktig fart på div. veier, særlig der hvor det er trafikkameraer. Funker helt utmerket, særlig med cruise control ettersom de fleste speedometer viser for lite.

Passer også fint ettersom mine vinterdekk har en dimensjon mindre enn mine sommerdekk.

Mobilen er forskriftsmessig festet på dashbordet.

Endret av Kjell Winther
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...