Gå til innhold

Kjøpt plisse gardiner og annet på mål med leveringstid på 4-6 uker men...


Jarv!s

Anbefalte innlegg

Hei. 

Har kjøpt gardiner og annet på mål fra en relativt kjent aktør, med leveringstid på 4-6 uker men...

Nå er dem på overtid, selvom jeg egentlig ble muntlig "lovet" 3 ukers levering... Men i fakturaen er det uansett 4-6 uker, greit nok det.. Nå er det over 6 uker siden og jeg har purret en gang på dem...

Er utrolig kjipt, da jeg bor i nybygg uten solskjerming eller innsynskjerming..

 

Hva kan man kreve nå som den er over tiden? Dette er et kjøp på godt over 30k.... 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det hyllevare hos andre leverandører? Eller er dette spesialtilpasset deg?

 

Når levering er forsinket, kan en kreve dekningskjøp, men det er vanskelig i tilfeller der produktet er tilpasset deg. Eller så kan en kreve erstatning, men det er svært vanskelig siden du ikke taper noe økonomisk på forsinkelsen. Å heve kjøpet er jo sikkert ikke veldig interessant.

 

En mulighet er å varsle at du etter f.eks 2 uker kjøper mildertidlig solskjerming, og vil få dette dekket av dem gjennom forbrukerkjøpsloven. Alternativet er at dem leverer innen de to ukene eller selv skaffer deg et midlertidlig alternativ.

Lenke til kommentar

Er det skeidar? Hos skeidar må du egentlig alltid doble den oppgitte leveringstiden. Har de oppgitt 8 uker levering, må du forvente 16 uker.

 

Har du fått oppgitt 8 uker levering, har du en god sak dersom det har gått 12 uker. Men du må gi de en tilleggsfrist som må ha gått ut før du eventuelt kan heve kjøpet og foreta dekningskjøp.

Lenke til kommentar

Hei. 
Takker for svar så langt! Dette er en bedrift ala kjells markiser. Men ikke kjell i dette tilfellet, da jeg hadde hørt mye d**** om dem. 

Men trodde virkelig dem skulle være en del raskere enn hva jeg har opplevd hittill.. 

 

produktene er spesialbestilt etter vårt behov og ønsker. 

Lenke til kommentar

Hadde nokså samme erfaring sist jeg flyttet og måtte ha spesialtilpassede persienner blant annet. De gikk over tiden, og etter det var gått en uke over maks ventetid og jeg purret fikk jeg et lite avslag for ventetiden. Var ikke snakk om mer enn 3000,- avslag, men ettersom alt kom på plass da innen en uke var jeg fornøyd med dette. Ikke betal før alt er på plass, og du har sjekket at alt ble slik du forventet, og innen rimelig tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...