Gå til innhold

Nå kommer reiseappen som skal fungere i hele landet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah det er så deilig når regjeringen , i dette tilfelle Samferdseldepartementet skal lage ting. Dette er jo noe kundene har ønsket seg lenge (megselv inkludert, som nestenekslusivt kjører bil). Men så kommer siste setningen i artikkelen og dreper alt "Målet er å legge til rette for at alle kollektivselskaper kan selge sine billetter gjennom løsningen i løpet av to år.". Dette er ikke inovasjon, dette er direkte latskap. En mangel skaper innovasjon, bare se hvor for Vipps rullet ut. Her kunne privat sektor valset over regjeringen og hatt klart på få måneder.

Lenke til kommentar

Ah det er så deilig når regjeringen , i dette tilfelle Samferdseldepartementet skal lage ting. Men så kommer siste setningen i artikkelen og dreper alt "Målet er å legge til rette for at alle kollektivselskaper kan selge sine billetter gjennom løsningen i løpet av to år.". Dette er ikke inovasjon, dette er direkte latskap. En mangel skaper innovasjon, bare se hvor for Vipps rullet ut. Her kunne privat sektor valset over regjeringen og hatt klart på få måneder.

Uenig.

Det er en fordel at det er det offentlige som lager dette. Om det var "private" aktører bak ville særinteressene raskt ha pulverisert det hele. Med det offentlige som regissør vi de private transportørene raskt se alle fordelene ved at de slipper å lage elendige løsninger selv.  Du kan jo f.eks forsøke deg på planlegging og betaling av en litt lengre reise fra fylkesgrensen i sør til f.eks Steinkjer eller Namsos gjennom Trondheim med ATB's nettsted eller app.

 

Når det gjelder Vipps har de hatt nokså store innkjøringsproblemer som kundene hadde klart seg godt uten. Videre så er vel Enturkonseptet ganske sammenlignbart med Vipps på mange måter - en/få aktører lager en løsning som mange kunder liker, for deretter å invitere andre/konkurrentene inn. Det er vel dette Entur gjør, er det ikke?

 

Har ikke sjekket, men om det ikke allerede er på plass vil nok Vipps være integrert mot Entur på en eller annen måte snart.

Lenke til kommentar

Det må jeg si... Nettsiden fant veien fra Sandnes (Rogaland) til Øresvik (Nordland). Reisetid 1 døgn, 8 timer og 56 minutter med buss og tog. Ikke alle billettene kan kjøpes direkte, men jeg er imponert :-)

Ved å endre avreisested til Sola kom det et alternativ med fly og reisetid 20 timer. I praksis ville jeg selvsagt ikke tatt toget fra Sandnes til Mo i Rana, men det var likevel imponerende at den fant to alternative ruter for begge avreisestedene.

Endret av kjetil_kilhavn
Lenke til kommentar

Det må jeg si... Nettsiden fant veien fra Sandnes (Rogaland) til Øresvik (Nordland). Reisetid 1 døgn, 8 timer og 56 minutter med buss og tog. Ikke alle billettene kan kjøpes direkte, men jeg er imponert :-)

 

Ved å endre avreisested til Sola kom det et alternativ med fly og reisetid 20 timer. I praksis ville jeg selvsagt ikke tatt toget fra Sandnes til Mo i Rana, men det var likevel imponerende at den fant to alternative ruter for begge avreisestedene.

Har sjekket et par ruter i Trøndelag (ATB/NSB), og En-tur.no gir langt langt bedre informasjon om ATB's ruter enn ATB gjør selv. I tillegg til at man ser NSB/andre tilbydere samtidig. ikke betaling for ATB eller kombireiser med ATB/andre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...