Gå til innhold

Følg oppskytningen direkte: Falcon Heavy – verdens største rakett med Tesla ombord


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig synes jeg det hadde vært enklest om hele verden blei enig om en tidssone og brukte den. Sånn som Kina har gjort. De bruker bare Beijing-tid.

Og la oss kvitte oss med sommertid i samme slengen

Helt enig, som sivilisasjon så kan man lett tilpasse seg en tidssone. Tipper det blir mindre tull ut av det også, på lang sikt 

 

Er det ikke foressten foreslått at vi kvitter oss med sommertid også? 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

"Og det kunne godt være at noen kunne ha fått noe interessant vitenskapelig ut av den formen for løftekapasitet. Mon tro om ikke noen hadde vært villige til å ta den risikoen hvis det var gratis, sier han."

 

Vel, hvis noen skulle brukt omtrentish all løftekraften så ville det vært en ting som kostet ekstremt mye så jeg stiller meg tvilende til at noen ville "hoppet på" selv om det var gratis. I "rakett ut i verdensrommet"'s verden så er det stort sett halvveis garantier for at det går bra som gjelder. Skulle f.eks. militæret skutt opp en sak til 1 milliard USD så tviler jeg på at de ville krysset fingrene for at det gikk bra hvis det var gratis, bedre å satse på noe som har vist seg å fungere 99%.

Lenke til kommentar

 

Personlig synes jeg det hadde vært enklest om hele verden blei enig om en tidssone og brukte den. Sånn som Kina har gjort. De bruker bare Beijing-tid.

Og la oss kvitte oss med sommertid i samme slengen.

Sånn at vi må stå opp f.eks kl. 1700 reell soltid og gå på jobb om natten og sove mens solen er oppe. Høres greit ut.

 

Hæ? Det betyr jo ikke at du skal gå på jobb om natta, og sove om dagen? Det betyr bare at klokka er lik i hele verden

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Personlig synes jeg det hadde vært enklest om hele verden blei enig om en tidssone og brukte den. Sånn som Kina har gjort. De bruker bare Beijing-tid.

Og la oss kvitte oss med sommertid i samme slengen.

Sånn at vi må stå opp f.eks kl. 1700 reell soltid og gå på jobb om natten og sove mens solen er oppe. Høres greit .

 

Hæ? Det betyr jo ikke at du skal gå på jobb om natta, og sove om dagen? Det betyr bare at klokka er lik i hele verden

Kan man ikke begynne å oppgi alt som ikke er lokalt i GMT? Trenger ikke gjøre noe annet... 2 tidssoner er løst på klokker for lenge siden...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...