NTB - digi Skrevet 6. februar 2018 Skrevet 6. februar 2018 Nordkoreanske slavearbeidere bygget skrog bestilt av norsk verft
DirekteDemokrati Skrevet 6. februar 2018 Skrevet 6. februar 2018 Jaja men billig skal det være. Selv om verft i Norge står uten oppdrag. 2
JKUKL85W Skrevet 6. februar 2018 Skrevet 6. februar 2018 Ifølge Global Slavery Index er antall slaver på vei opp siden 2014. Nord Korea er en av de verre som prosentandel av befolkningen, India og Kian verst i rene tall. Så denne artikkelen bør ikke bare overraske. Ellers mer enn enig med andre kommentarer her: Hvorfor skal man slippe å ta kostnadene ved tapt kunnskap og know-how når man gir oppdrag til andre enden av kloden? Konkurranse uten å prioritere sine egne er noe bare vi 'frie' i vesten tillater oss. Derfor tilhører fremtiden noen andre.... 1
Hanhijnn Skrevet 6. februar 2018 Skrevet 6. februar 2018 (endret) Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet! Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt. Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet. Endret 6. februar 2018 av Hanhijnn 2
Roger Hansen Skrevet 6. februar 2018 Skrevet 6. februar 2018 Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet! Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt. Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet. Faller vel inn under 'due diligence', eller i dette tilfellet, mangel på 'due diligence'. 2
Kikert Skrevet 6. februar 2018 Skrevet 6. februar 2018 Det liker jeg med diverse statlige prosjekter selv om de blir dyrere enn dyrt noen ganger, de sjekker ting i hodet og ræva for å unngå slike ting. Burde innføre diverse lover som gjør at man får en ekstra arbeidsplass; Sjekkeatalteriordenmedarbeidstakerelønnogaltmuligslik-ingeniør
Halvor Sølvberg- the MOV Skrevet 8. februar 2018 Skrevet 8. februar 2018 Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet! Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt. Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet. Er så gammel teknikk i deise båtene at det ikke er noen fare for overføring av kunnskap til Nord-Koreanerne. Patentene er utgått for lengst. At Koreanerne blir internert for resten av livet har lite å bety.
Hanhijnn Skrevet 8. februar 2018 Skrevet 8. februar 2018 Havyard bør virkelig skamme seg hvis de ved sin unnlatenhet har bidratt til slaveriet! Det bør få økonomiske konsekvenser for Havyard, for dette er ikke noen "glipp". Dette er å unnlate å følge opp sin undersøkelsesplikt. Alle norske verft, underleverandører og rederier bør sette undersøkelsesplikten som første prioritet. Er så gammel teknikk i deise båtene at det ikke er noen fare for overføring av kunnskap til Nord-Koreanerne. Patentene er utgått for lengst. At Koreanerne blir internert for resten av livet har lite å bety. Er ikke teknologioverføring som jeg er bekymret med her, men at Havyard bidrar til slaveri av stakkars nord-Koreanske arbeidere, ved sin unnlatenhet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå