Gå til innhold

Prosjekt:Lyd løs vannkjølt PSU på 45 min


Anbefalte innlegg

#EDIT#

 

OPPDATERING!!

 

Har nå kjørt denne i 2 måneder og den fungere forsatt fint.Litt varm utpå PSUen(40grader)da har jeg ingen vifter i kabinettet.

Skal koble inn vifta igjen i tillegg og kjøre den på 7V en dag jeg får tid

Det er varmen fra resten av komponentene inni der som gjør dette nødvendig

 

#EDIT#

 

PSUen er den siste komponenten i PCen min som ikke er vannkjølt nå..

 

 

Så jeg var og handla meg en stump kobber rør i dag og monterte den inn...

Ble meget bra syntes nå eg..og fungerer utmerket..

Det beste var at det tok ca 45 min å mekke det til og kosta meg totalt 20kr..

 

 

Nå har jeg bare 1 HD og 1 brenner og 0 vifter i maskinen så kravet til kjølingen blir ikke så stort som en med 2-3 HD + masse vifter..

 

 

 

 

 

4.jpg

 

 

Skrudde ut HKet og borra 4 hull til stripsa(Holdt den på hode så det ikke kom spon nedi kortet)Og borra hull i PSU kabinettet til røra..

 

 

3.jpg

 

 

 

Påført kjølepasta

 

 

1.jpg

 

 

 

Ferdig montert..

 

 

2.jpg

 

 

 

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig god idè!

 

Då blir det vannkjøltl Qtec på meg oxo. Hadde tenkt å berre fjerne vifta og tette alle opningar i kabinettet utenom psu og la radiatoren i bunnen av kabinettet med sine 2*120mm vifter skape overtrykk og flow i kabbisen (gjennom psu). Men direkte kjøling av ribbene er genialt. Hadde en liten Brain Storm om å lage nye ribber med vann kanal i. Men den vart herved brutalt sletta fra hjerna mi.

 

GO TAZ!

Lenke til kommentar
ville heller ha montert ei firkanta 2x2x10 cm kobber "dings" som jeg borra opp og monterte alle armekilder på. dvs, transistorer.

ja, men det ville vel ikke tatt 45 min. :roll:

forsåvidt ikke. men det hadde vært konge fett under plexi'n ikks? :p

 

har noe aluminium jeg bøffa sist gang jeg var på besøk hos mekken..

skal se an om det ikke kommer en litt omfattende worklogg snart, hvis jeg bare får fatt på et nytt faens kamera.. brant opp det gamle forran en 500w arbeidslampe da jeg drev å mekka ped.. :green:

Lenke til kommentar
ville heller ha montert ei firkanta 2x2x10 cm kobber "dings" som jeg borra opp og monterte alle armekilder på. dvs, transistorer.

ja, men det ville vel ikke tatt 45 min. :roll:

forsåvidt ikke. men det hadde vært konge fett under plexi'n ikks? :p

 

har noe aluminium jeg bøffa sist gang jeg var på besøk hos mekken..

skal se an om det ikke kommer en litt omfattende worklogg snart, hvis jeg bare får fatt på et nytt faens kamera.. brant opp det gamle forran en 500w arbeidslampe da jeg drev å mekka ped.. :green:

 

takk for inspirasjonen foreseten taz. :thumbup:

er detta for en måte å redigere a? trykka jeg på feil knapp? :sleep:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Genesis: Det er svært usannsynlig, ettersom kjøleribbene kun er koblet til jord. Det er lite trolig at vannet, som forøvrig leder svært lite strøm, er i kontakt med noen strømkilde.

så det går ingen spenning utenpå transistorene eller trafoene som gjør det farlig å bolte alle sammen til en kobberblokk?

 

sorry.. blei litt uklart for meg..

Lenke til kommentar

Har tenkt ut no lignende siden, men jeg skal ha 120*120*38 230V 30W vifte på radiatoren og den er ikke still, og det å ha radiatorn i gulvet i pcen var egentlig ganske genialt!! :love: det skal jeg bruke ! (tilføyd til planlegging av Aqua-X prosjektet mitt..)

 

lite sitat fra meg :

****** så dere MÅ whine om at bla bla bla det er ikke worklog *åhh jeg er liksom litt wannabe admin assa*

Lenke til kommentar

AutoExec: Det går spenninger gjennom transistorene og trafoene, men de er isolert fra de aktuelle kjøleribbene. Kjøleribbene er som oftest skrudd fast i kretskortet, og er da i kontakt med jord. Hvis kjøleribbene dine ikke er skrudd fast på den måten må du fram med multimeteret :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...