Gå til innhold

Bankinnskudd i EUR i stedet for NOK, hvor og hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nordnet. 0% i rente på innskudd dog. Du kan også ta opp lån i NOK og sette det i EUR der. Eller vice versa. Er lavere rente på lån i EUR enn i NOK hos Nordnet. Er jo også kostnader knyttet til å veksle mellom NOK og EUR så du bør jo ha en god grunn til å gjøre dette? Er det slik at inntektene dine er i NOK og du har en kontrakt på et stort kjøp i EUR og vil mitigere risikoen for en fremtidig svekket krone?



Anonymous poster hash: a7f4e...e81
Lenke til kommentar

Takk for svar, med 0% i rente på innskudd kan jeg vel like gjerne ta ut Euro i minibanken og ha dem i madrassen hvis målet er å ha Euro til fremtidig disposisjon?

Vil vel også ta en stund å ta ut en betydelig sum dersom man er paranoid og ikke ønsker å bli rapportert for ofte til valutaregisteret :green:

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Takk for svar, med 0% i rente på innskudd kan jeg vel like gjerne ta ut Euro i minibanken og ha dem i madrassen hvis målet er å ha Euro til fremtidig disposisjon?

Vil vel også ta en stund å ta ut en betydelig sum dersom man er paranoid og ikke ønsker å bli rapportert for ofte til valutaregisteret :green:

Om du ikke er kriminell er det null problem å bli rapportert til valutaregisteret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordas

 

 

Om du ikke er kriminell er det null problem å bli rapportert til valutaregisteret.

Bevis påstanden.

 

Hvordan da? Ved å unngå å være kriminell?  Jeg deler min inntekt med resten av Norge. Med glede. Men sier du at du ikke gjør det??

Jeg sier bare Odd Nerdrum, mer straff til han enn enkelte voldtektsmenn

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

 

Hvordan da? Ved å unngå å være kriminell?  Jeg deler min inntekt med resten av Norge. Med glede. Men sier du at du ikke gjør det??

Din påstand var at ingen andre enn kriminelle har noensinne fått problemer med å bli rapportert til myndighetene.

 

Medmindre du kan føre bevis for påstanden er det bare tomme påstander du kommer med.

 

Om man med viten og vilje forsøker å svindle på skatten er man kriminell. Enkelt og greit.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trådstarter bør spesifisere hensikten med plassering i Euro, da blir det lettere å gi råd. 

Om det er for å forhindre at skattemyndigheter får tak i informasjonen kan det bli kostbart, for da er man begrenset til minibankuttak (som har relativt høye transaksjonskostnader). 

Om hensikten er valutaspekulasjon er vel ikke "nå" det mest ideelle tidspunktet, siden euro er ganske dyrt sammenlignet med NOK kurs. 

 

Norge inngår stadig nye avtaler om utlevering av økonomiske bankkontoer med andre land i verden, så "trygge havner" for oppbevaring av penger reduseres for hvert år som går. 

 

Og hvor kommer pengene fra? Er pengene opparbeidet/opptjent i NOK, er det ren idioti. Da får man transaksjonskostnader fra NOK til Euro og tilbake til NOK igjen når de skal brukes. 

Lenke til kommentar

Jeg har spesifisert "Euro til fremtidig disposisjon", pengene skal altså ikke tas ut i NOK, men er opparbeidet i NOK.

Det har ingenting med skattemyndighetenes innsyn å gjøre (bortsett fra den sleivete kommentaren om valutaregisteret).

 

Jeg spør ikke om råd når Euroen skal kjøpes, men synspunkter på hvordan man kan minimere transaksjonskostnader ved valutakjøp er veldig velkomne.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...