Gå til innhold

Er det lurt å kjøpe ny LCD-tv til 14000kr nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg har Philips 55pos9002, og hadde Philips sin topp LCD(65pus8602) i hus et par dager. For min del er forskjellen mellom Oled og LCD så stor at jeg simpelthen ikke kommer til å gå tilbake til LCD igjen.

Det å få perfect black og et kontrastnivå som overgår LCD med mange steg er for meg mye viktigere.

 

I din situasjon hadde jeg valgt Oled om jeg skulle handle NÅ. Oled kommer nok også til å bli billigere etterhvert, så om du ikke må ha TV nå så kan det tenkes at du kan gjøre en god deal på en 65 oled etterhvert.

55Pos9002 er den tv-en med best bildekvalitet jeg har sett, så den kan jeg fint anbefale.

Du hadde jo et produkt med masse feil dette er diskutert... Jeg sto ved samme valg men for meg er dagens billig oled tv halvferdig med mye feil og for mange mangler til at jeg slo til. Velger å vente en periode på 2-4 år og kjøper heller da. Philips 65pus8602 er en rasende bra tv med nydelig og knivskarp bilde. Les heller erfaringer om produktene kontra høre på noen som har fått et mandags produkt. 55 tommer nei størrelsen ofrer man ikke det ville irritert meg hyber. Oled 10 ganger bedre bilde? Nei da har du feil info dessverre. Har et par kompiser med oled og jeg mister ikke akkurat pusten etter Philipsen kom inn i stua...

 

Philips 8602 koster 20000kr og blir desverre utenfor mitt budsjett. Den har også EDGE-LED noe jeg anser som gårsdagens teknologi og ikke noe som kommer inn i min stue.

 

Var på tilbud 16900kr hos Komplett vet ikke hva som kommer inn i stua de akkurat nå ikke mye ser det ut som.. Beste 65 for pengene nå er nok Sony KD65XE9305 til 16990kr den er jo skamrost over alt. Lå på 36.000kr når den ble lansert så et greit tilbud det...

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

 

Aldri lurt å kjøpe seg en TV til nesten 20K... Får den trolig til halv pris en gang senere... Man må heller spørre seg selv om det er verdt å ha en god TV noen uker i forkant av alle andre til en rimelig pris...

Du kjøper vel alt brukt på fretex tenker jeg ;)

 

 

Det handler om å være smart, selv om man har råd til det, trenger man ikke absolutt å kjøpe det, selv kjøper jeg som regel fjorårets teknologi da jeg ikke på død og liv absolutt må ha det siste, har nok spart noen tusenlapper på det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis man mener at ingen tv er verdt 20k er jo bare idiotiak sagt. Man kan ikke forvente å få det beste hvis man vil betale fretex pris for alt. Da får man klare seg med filler og rusk og heller væe misunnelig på de som har skikkelig utstyr, det være seg bilde lyd eller annet.

 

Lykke til med å få high end audio eller tv til loppemarked pris. Ting går ned i pris, men det er grenser.

Lenke til kommentar

Det virker ikke som om TVene fra 2017 faller mer i pris nå. De selger ut det de har også kommer 2018 modellene med et skikkelig prishopp, men også kvalitetshopp. Skal jeg ha en 65" 2018 modell som er minst like bra som 2017 modellene må jeg nok opp i pris i starten.

Klart du må kraftig opp i pris enkelte toppmodeller kan du sikkert doble kontra enkelte tilbud som har vært og er nå.. Tar vel som normalt rundt tre mnd før de første tilbudene kommer.. Gidder man å vente ut i Juli/Aug er jo det sikkert ok. Tviler sterkt at 2018 LED tv får noe mega kvalitets hopp også så bra de allerede er nå. Oled 2018 vet man heller ikke noe spesielt om rundt forbedringer uten prosessorer og til grad noe bedre bildekvalitet. Banding, tint og inn brenning vil fortsatt være til stedet det ligger i teknologien som nå er 18 år uten den perfekte skjermen/panelet har dukket opp...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

For under 12000-17000 får du en super 65" tv. Utvilsomt kjekt med så stor tv og til ok pris. Trolig vil størrelse forskjellen 55"-65" være viktigere enn forskjellene i bilde mellom OLED og LCD i denne prisklassen.

Jeg er enig med deg og bør også være mer oppmerksom på området i rommet for å velge riktig størrelse for TVen. takk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...