Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Flytte til Danmark for å unngå å skatte av krypto til Norge


Kron

Anbefalte innlegg

Om man har tjent er ganske pen sum i handel på krypto. Og ikke ønsker å betale 24% skatt av fortjenesten til Norge AS. Så har jeg hørt det kan være en mulighet å flagge ut til Danmark.

 

For i Danmark har de nemlig 0 skatt på fortjenester fra kryptovaluta.

 

Hvordan ville dette fungert i praksis? hva er fristen for å flytte til Danmark for å skatte av fortjeneste realisert i 2018, slik at man skatter til Danmark, og ikke Norge?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I korte trekk må du ha flyttet sentrum for dine livsinteresser (bolig, familie, mv) fra Norge til Danmark senest dagen før du realiserer fortjenesten.

 

Jeg forsto det som at jeg måtte flytte og bo i Danmark 3 år før jeg slipper skattekravet fra Norge før realisering av gevinst. (Siden jeg har bodd i Norge langt lengre enn 10 år)

Endret av Kron
Lenke til kommentar

 

I korte trekk må du ha flyttet sentrum for dine livsinteresser (bolig, familie, mv) fra Norge til Danmark senest dagen før du realiserer fortjenesten.

 

Jeg forsto det som at jeg måtte flytte og bo i Danmark 3 år før jeg slipper skattekravet fra Norge før realisering av gevinst. (Siden jeg har bodd i Norge langt lengre enn 10 år)

 

Der finnes en skatteavtale (les særlig artikkel 4) mellem de nordiske lande for å unngå dobbeltbeskatning.  Jeg tror dermed at krikkert har rett i det han skrev. 

Lenke til kommentar

 

I korte trekk må du ha flyttet sentrum for dine livsinteresser (bolig, familie, mv) fra Norge til Danmark senest dagen før du realiserer fortjenesten.

 

Jeg forsto det som at jeg måtte flytte og bo i Danmark 3 år før jeg slipper skattekravet fra Norge før realisering av gevinst. (Siden jeg har bodd i Norge langt lengre enn 10 år)

 

Det er skattemessig emigrasjon etter norsk intern skatterett. Skatteavtalen går foran dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

I korte trekk må du ha flyttet sentrum for dine livsinteresser (bolig, familie, mv) fra Norge til Danmark senest dagen før du realiserer fortjenesten.

 

Jeg forsto det som at jeg måtte flytte og bo i Danmark 3 år før jeg slipper skattekravet fra Norge før realisering av gevinst. (Siden jeg har bodd i Norge langt lengre enn 10 år)

 

Det er skattemessig emigrasjon etter norsk intern skatterett. Skatteavtalen går foran dette.

 

 

Interessant, takk for svar!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...