Gå til innhold

Ny Android-skadevare skal være den kraftigste noensinne på plattformen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Mange telefoner er jo ett herk å få roote.

Greit å bare legge inn dette å la den fikse biffen.

 

Nå er de fleste bare "one click root" da så ikke mye herk?

Om du mener å installere custom rom så er det noe annet.

Nåja, finne en del enheter med MediaTek prosessorer og lignende som omtrent er umulig å få root på..

 

Men det er enkelt med "normale" enhetet ja.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

På tross av at jeg er android-bruker så liker jeg faktisk denne skremmende nyheten litt. Fordi det må snart føre til ordentlig skjerpings i fra kodernes side spesiellt fra mobilprodusentene.

 

Noe Apple åpenbart tar langt mer seriøst...

Lenke til kommentar

Den som installerer .apk fra ikke kjente sider har selv skyld. Velfortjent å bli hacket.

 

Mainstream brukerer med litt hjernemasse blir ikke berørt av dette...

 

Akkurat det er jeg helt enig i, men jeg kjøpte for en stund siden en billig billig Kina telefon, og der fantes det ingen Google play butikk... Bare flere Kina butikker på kinesisk ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

På tross av at jeg er android-bruker så liker jeg faktisk denne skremmende nyheten litt. Fordi det må snart føre til ordentlig skjerpings i fra kodernes side spesiellt fra mobilprodusentene.

Noe Apple åpenbart tar langt mer seriøst...

 

 

Nja, nå synes jeg du er litt urettferdig mot Google. Apple har kontroll med alt i fra produksjon av utstyret til den siste app'en som skal innstalleres oppå OS-et. Du vet at Google har en underskog av forskjellige mobilprodusenter av sitt android-OS? (LG, HTC, Samsung, Sony, Nokia med mange flere..)

 

Om det ikke dukker opp nye sårbarheter innen den tid, så vil jeg helst ha android 8.2 eller senere på neste ny-mobilkjøp.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3RYwwc

Du får ikke installert noe utenom i App Store i iOS, noe du tydeligvis får til i Android. Hos android er også app butikken ikke trygg nok i det hele tatt.

Lenke til kommentar

 

Du får ikke installert noe utenom i App Store i iOS, noe du tydeligvis får til i Android. Hos android er også app butikken ikke trygg nok i det hele tatt.

Ja, noe som er en stor fordel.

 

AtW

Absolutt. Er en stor fordel å kunne installere programmer som ikke er i Play Store.

Ta Android Auto som ett eksempel. Tjenesten er ikke sluppet i norge enda så den er ikke å finne i Play Store. Men man kan heldigvis skaffe det selv og installere uten problemer.

 

Man må gjennom diverse advarler og lignende for å kunne gjøre dette, så om man installerer luguben software på denne måten har man seg selv å takke.

Endret av Complexity
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...