Gå til innhold

Playstation 4 kontrollere virker ikke


micWRC

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp funnet ut på den harde måten av man ikke burde plugge i ps4 kontrollen og lade den på kontakten til hurtiglading på mobilen... På 2 stykker...
Begge har sluttet å lade og er kronisk helt tom for strøm.

Vet dere om det er mulig å få tak i bare batteriene til Dualshock 4 og bare bytte dem, eller må jeg kjøpe 2 nye kontrollere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel muligens knekt lade-reguleringsmekanismen med for høy spenning fra laderen om den leverer mer enn 5V som kontrolleren er designet for. Noen ganger oppstår det feil på kommunikasjonen mellom enhet og lader slik at du får for høy spenning levert og de kan blåse elektronikken. Batteriet inni er mest sannsynligvis like fint da det er mindre følsomt enn ladekretsene. Er du maks uheldig går det 20 V til en krets designet for 5V

 

Om dette ikke er problemet er det lurt å sjekke prøve andre kabler. Kontrolleren er noe picky på hva som virker.

Lenke til kommentar

Om dette ikke er problemet er det lurt å sjekke prøve andre kabler. Kontrolleren er noe picky på hva som virker.

Enig!

Dualshock 4 er rimelig "kresen" på kabel og kvalitet. Bare skifte av kabel kan være løsningen.

 

Ellers får du kjøpt både batteri og ny ladeport billig på Ebay. Begge deler er lett å skifte. kontrollerne er ikke boss. 

Lenke til kommentar

Jepp. Har prøvet med et titalls ebay.-kabler, gamle lader til htc, ny exibel-kabel og original kabel fra et nytt ps4-system en kompis kjøpte for noen dager siden. Ingenting virker på begge kontrollene. 

Den ene kontrollen klarer forsåvidt å koble til og skrur seg på i 3 sekund, før den skrur seg av igjen. 

Hva leter jeg etter i en ladeport da? Dårlig på å google herfra.

Lenke til kommentar

Du må bare finne ut hvilken kontroller du eksakt har. Så bestille herfra:
https://www.ebay.com/sch/i.html?_odkw=dualshock+4+charge+port&_osacat=0&_from=R40&_trksid=p2045573.m570.l1313.TR0.TRC0.H0.Xdualshock+4+charging+port+socket.TRS0&_nkw=dualshock+4+charging+port+socket&_sacat=0

 

Så du må åpne din kontroller og lese av på kortet hvilken versjon du skal bestille.
JDS-011, JDS-012, JDS-030 osv....

 

 

 

Batteriene er universelle, så er det bare å velge.

https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=dualshock+4+battery&_sop=15

Endret av Tor Rasmussen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen: Har du prøvd å nullstille med binders? Det er et lite hull bak på kontrollerne. Mener å husker dette funket for meg da jeg opplevde noe lignende.

Jepp, har det. Det har funket på connection-trøbbel tidligere, men virker ikke nå. Hverken med trykk eller 5-sek reset. Ellers takk (Y) Beklager at det tok så lang tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...