Gå til innhold

Hjelp til å spille av 4k/remux ol fra pc til tv


Anbefalte innlegg

Sliter veldig med å få spilt filmer jeg laster ned (remux og høyere kvalitet, gjerne filstørrelse fra 20 - 80 gig). Også prøvd med en ekte testfil som Samsung bruker som sin 4k demo. Det lagger og masse frame skipping, mens jeg spiller filmen. Pc er koblet til TV (LG E6 4k oled) via en 10m HDMI 2.0 kabel. 

 

Planen er å laste ned filer på pc og spille dem av via hdmi til tv, og helst med MPC for å kunne justere aspect ratio og slippe svarte områder på tv skjermen og utnytte hele TVen ift aspect ratio.

 

Jeg sliter rett og slett med å finne ut hva/hvor flaskehalsen er. Jeg har prøvd å spille av på en kompis sin pc for å se om det hadde noe å si, kontra min. Jeg har ikke noe imot å oppgradere deler av pcen, hvis det er det som skal til, men da er det jo greit å vite hva som bør oppgraderes. Jeg gamer relativt lite på pc for tiden, så det eneste jeg egentlig trenger er å kunne se 4k film og serier på tven.

 

Dette er pcen min:

 

Inneholder:

623444 - Corsair TX V2 650W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Standard. 2x 6+2-pin PCIe, 8x SATA, 140mm Fan

594275 - AMD Phenom II X6 1055T Six Core, 2,8GHZ/3,3GHz Turbo, AM3, 9MB, 125W, Boxed

599037 - Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3, CL9-9-9-24, for Phenom II and Core i3/i5/i7, 1.60v

637650 - Gigabyte GA-990FXA-UD3, Socket-AM3+, ATX, 990FX+SB950, DDR3, 4xPCIe(2.0)x16, SLI, SATA 6Gb/s, USB 3.0, FW

 

 

Jeg har byttet OS-disk til en SSD og grafikkort til et nvidia gtx1060 6gb.

 

Noen som har noen gode innstillinger å bruke til MPC? Bør setupet mitt klare å spille filer? Hvis ikke, hvor ligger problemet?

Endret av Neonex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...