Gå til innhold

Hur mycket tjänar en person som jobbar på Mc Donalds, Subway eller är servitris?


VemVet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Omg, så första 4 månaderna har man en lön på kanske 140 NOK/h? Bättre att ta ett jobb på Coop, Rema 1000 eller liknande där jag plockar upp varor för en lön på ca 160 NOK/h utan erfarenhet?

 

Jag är över 20 år. :p 

Endret av VemVet
Lenke til kommentar

 

Holy sh*t, så första 4 månaderna har man en lön på kanske 120-140 NOK/h? Bättre att ta ett jobb på Coop, Rema 1000 eller liknande där jag plockar upp varor för en lön på ca 160 NOK/h utan erfarenhet?

 

Jag är över 20.

 

Man blir ikke rik av å jobbe på mcD nei, ikke butikk heller.. 

 

Nej jag vet, jag har tänkt jobba kanske 6 månader - 1 år sedan drar jag hem till Sverige och pluggar.

Lenke til kommentar

Man tjener

 

Holy sh*t, så första 4 månaderna har man en lön på kanske 120-140 NOK/h? Bättre att ta ett jobb på Coop, Rema 1000 eller liknande där jag plockar upp varor för en lön på ca 160 NOK/h utan erfarenhet?

 

Jag är över 20 år.

Startlønnen for en over 20år har passert 160,- kroner nå hos McDonalds.. Jeg tør ikke si nøyaktig hvor mye, men det er helgetilegg og kveldstilleg man må sikte etter om man ønsker å tjene gode kroner og ikke har noe bedre å finne på...

 

I 2016 var det slik: Medarbeidere over 20 år har en begynnerlønn på kr. 156,03 per time + tillegg.

 

Jeg antar derfor at det er over 160,- kroner timen nå... Uten å vite det sikkert

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Man tjener

 

Holy sh*t, så första 4 månaderna har man en lön på kanske 120-140 NOK/h? Bättre att ta ett jobb på Coop, Rema 1000 eller liknande där jag plockar upp varor för en lön på ca 160 NOK/h utan erfarenhet?

 

Jag är över 20 år.

Startlønnen for en over 20år har passert 160,- kroner nå hos McDonalds.. Jeg tør ikke si nøyaktig hvor mye, men det er helgetilegg og kveldstilleg man må sikte etter om man ønsker å tjene gode kroner og ikke har noe bedre å finne på...

160 nok/h + tillegg på lördag/söndag Mc Donalds? Det är ändå helt ok.

Endret av VemVet
Lenke til kommentar

 

Man tjener

 

Holy sh*t, så första 4 månaderna har man en lön på kanske 120-140 NOK/h? Bättre att ta ett jobb på Coop, Rema 1000 eller liknande där jag plockar upp varor för en lön på ca 160 NOK/h utan erfarenhet?

 

Jag är över 20 år.

Startlønnen for en over 20år har passert 160,- kroner nå hos McDonalds.. Jeg tør ikke si nøyaktig hvor mye, men det er helgetilegg og kveldstilleg man må sikte etter om man ønsker å tjene gode kroner og ikke har noe bedre å finne på...

160 nok/h + tillegg på lördag/söndag Mc Donalds? Det är ändå helt ok.

 

Ja, det er ikke dårlig betalt som mange skal ha det til, man tjener helt greit.. Men det er jævla til stress :)

Lenke til kommentar

Butikk er en mye mindre stressende jobb da, kjøkken jobb innebærer ofte veldig mye stress i hverdagen. Det har jeg faktisk erfaring med.

 

Blir nok ikke rik av noen av delene, men en jobb er en jobb :)

 

Jeg hadde nok tatt jobben på rema eller kiwi :)

Jag har aldrig varit i en mataffär i Oslo/Bergen/Trondheim... Här i Sverige är det mycket stressigt i stora mataffärer... Det är alltså inte så mellan 08-16 i dessa städer?

Lenke til kommentar

 

Butikk er en mye mindre stressende jobb da, kjøkken jobb innebærer ofte veldig mye stress i hverdagen. Det har jeg faktisk erfaring med.

 

Blir nok ikke rik av noen av delene, men en jobb er en jobb :)

 

Jeg hadde nok tatt jobben på rema eller kiwi :)

Jag har aldrig varit i en mataffär i Oslo/Bergen/Trondheim... Här i Sverige är det mycket stressigt i stora mataffärer... Det är alltså inte så mellan 08-16 i dessa städer?

 

Etter klokken 16:00 når alle er ferdig på jobb så kommer kundene.. Nattevakt og helg er vel som regel de roligste dagene og man tjener mest penger på de :)

Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er ikke dårlig betalt som mange skal ha det til, man tjener helt greit.. Men det er jævla til stress :)

Vad kan man tänkas ha i tillegg på lördag & söndag Mc donalds? 

 

Fra 2011 så kan være noe høyere nå.

 

Kveldstillegg: 10,21 kroner per time.

Helgetillegg: 19,40 kroner per time.

 

Stort tack för snabbt svar! 

 

Menar ni alltså att det är mindre stressigt i en mellanstor//stor Rema 1000 eller Coop affär jämfört med att jobba på Mc Donalds/Subway eller liknande?

 

Många kommer säkert vid lunchtid och då kan det vara en lång kö, men annars då mellan 08-11 // 14-16 kan det inte vara så mycket folk?

Endret av VemVet
Lenke til kommentar

 

 

Ja, det er ikke dårlig betalt som mange skal ha det til, man tjener helt greit.. Men det er jævla til stress :)

Vad kan man tänkas ha i tillegg på lördag & söndag Mc donalds? 

 

Fra 2011 så kan være noe høyere nå.

 

Kveldstillegg: 10,21 kroner per time.

Helgetillegg: 19,40 kroner per time.

 

Det er vel fra en negativ kilde som i 2011 hadde knappe 80kroner timen som tennåring..  Nå jobber jeg ikke hos McDonalds pr dags dato, men jeg er rimelig sikker på at man tjener over 200kroner timen i helgene når man er over 20år...

 

Er vel lovdata som sikrer deg en viss % av orginal lønn ekstra her som skal trå i kraft :)

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, det er ikke dårlig betalt som mange skal ha det til, man tjener helt greit.. Men det er jævla til stress :)

Vad kan man tänkas ha i tillegg på lördag & söndag Mc donalds? 

 

Fra 2011 så kan være noe høyere nå.

 

Kveldstillegg: 10,21 kroner per time.

Helgetillegg: 19,40 kroner per time.

 

Stort tack för snabbt svar! 

 

Menar ni alltså att det är mindre stressigt i en mellanstor//stor Rema 1000 eller Coop affär jämfört med att jobba på Mc Donalds/Subway eller liknande?

 

Många kommer säkert vid lunchtid och då kan det vara en lång kö, men annars då mellan 08-11 // 14-16 kan det inte vara så mycket folk?

 

Fastfood.. vs Dailystore chill...

 

Det er alltids mer behagelig å være bak kasse på Rema...  Men der er det alltids noe å gjøre også...

 

Forskjellen er at når man er "arbeidsledig" på McDonalds så chiller man å venter på kunder, kanskje går over litt her og der og rengjør noe.. På Coop, Rema etc er det alltids noe å gjøre, så du må jobbe helt til du kan ta lunchen din...

Lenke til kommentar

 

 

 

Ja, det er ikke dårlig betalt som mange skal ha det til, man tjener helt greit.. Men det er jævla til stress :)

Vad kan man tänkas ha i tillegg på lördag & söndag Mc donalds? 

 

Fra 2011 så kan være noe høyere nå.

 

Kveldstillegg: 10,21 kroner per time.

Helgetillegg: 19,40 kroner per time.

 

Det er vel fra en negativ kilde som i 2011 hadde knappe 80kroner timen som tennåring..  Nå jobber jeg ikke hos McDonalds pr dags dato, men jeg er rimelig sikker på at man tjener over 200kroner timen i helgene når man er over 20år...

 

Er vel lovdata som sikrer deg en viss % av orginal lønn ekstra her som skal trå i kraft :)

 

Vi har flate tillegg på natt jobbing der jeg er, min sjef som tjener dobbelt så mye som meg har det samme tillegget.

Tillegg er ikke lov pålagt, det er tariffavtaler/kontrakter som bestemmer det.

Jeg har feks ingen helligdags tillegg eller overtids tillegg siden alt er bakt inn i lønnen.

 

Og nei det er en positiv kilde om du leser innlegget :p   https://www.ostlendingen.no/nyheter-hd/hamar-dagblad/her-er-mcdonald-s-lonna/s/2-2.2757-1.6159295

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...