Gå til innhold

Hovedkort Amd eller Intel?


Valtam666

Anbefalte innlegg

Har skaffet meg en pc med Rog strix B350-f.

 

Har pakket inn AMD Ryzen 7 1700 prosessor i den.

 

Men her er dilemmaet, på flere tester ser det ut til at AMD blir utklasset av Intel når det kommer til gaming?

 

Er dette riktig,i såfall vil jeg merke noen umidelbar forskjell i bildeflyt osv ved å velge intel fremfor AMD?

 

Jeg er helt fersk,å en aldrende gamling på 30 år. Men kan vel aldri være for sent i å lære litt :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utklasset og utklasset fru blom. Å bytte HK og CPU for ganske så mange tusen er i mine øyne ikke verdt det, men du vil få litt fler FPS'er i noen spill.

 

Edit; Kommer selvfølgelig an på hvilken Intel CPU du handler og også om du overklokker. Hastighet på RAM er også viktig.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Intel vil som regel gi høyest FPS i spill (gitt at det ikke er skjemkortet som er flaskehals i systemet), basert på høyere IPC og klokkefrekvens kontra AMD. 

Hvis du spiller på 60hz monitor er det egentlig hipp som happ hva du velger. Er helst på 144hz+ man vil merke forskjell med et Intelbasert system. Finnes et drøss av benchmarks/videoer på youtube som sammenligner diverse spill som kan være verdt å titte på. 

Satt med samme dilemma som deg for et halvt års tid siden og endte opp med Intel rett og slett på grunn av leveringstiden på X370 hovedkort på den tiden  :)  

Lenke til kommentar

Satset på at ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix fikset en helt grei grafikk løsning ? Maskinen vil vel uansett være bedre en min stakkarslige bærbare som nå er 2 år gammel med geforce 850 kort ? Så får bare prøve meg litt frem. Noen tester favoriserer AMD mens andre og majoriteten ser ut til å like Intel. Ikke enkelt dette ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...