Gå til innhold

Se en halvtime fra Far Cry 5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Utviklingen har stått BOMM STILLE pga konsoller siden Crysis 1, Crysis 1 men sin fysikk er jo fortsatt mye bedre et dette statiske spillet, hviver inn en bombe i et området med Hus/flagg osv å alt inkl flagg står like fint.

 

Det er fortsatt bare å vente på at et FPS igjen blir laget til PC som utnytter alt + lit til (som før), konsoller ødlegger FPS utviklingen totalt ....

Tror du drømmer litt for mye om hva som ville kommet på pc uten konsoll. Sannsynligvis ville utviklingen på pc fronten gått tregere siden nvidia ikke villet måtte kjempe mot konsoller med hvor AMD har hele markedet (Switch endrer det nå da), samt at de fleste med pc ikke sitter på et beist av en gamer pc, men en laptop som kanskje hr et dedikert skjermkort.

 

Det var ikke helt poenget, det var mer at det enorme salget på konsoll har gjort at FPS spill tok en enormt skritt tilbake (mye fordi Konsoller nå bruker "lowrange" hardware for å hold prisen nede). Det flotteste spillet uten sidestykke er fortsatt Crysis 1 om du legger til et pr enkle modd å setter det p full spiker, det helt utrolig hvor langt fremme dette ligger i forhold til konsoll FPS du ser i dag. Se for deg at trærne deler seg nøyaktig der du skyter så flisene fyker, du hopper av bil i fart å kan se bilen fortstette mellom gjerder å hus så planker å dritt flyr osv osv dette setter FPS spillet i en helt annen dimensjon en det dere sitter å spiller på i dag pga konsoller.

 

For min del så jeg bar poenget med konsoller når ps1 kom, den konsollen satt ny standard å fikk virkelig fart i spill markedet, hadde bare alle konsoller vært slik, at de var de som satt ny standard, men i steden så holder de igjen så mye som mulig for at folk flest skal kunne kjøpe dem.....

 

Farcry 1 var faktisk også en grensesprenger innen FPS sjangeren på PC når det kom (jeg ser ikke bort fra at det kan bli nært det vi ser av fra dette nye FPS spilllet med litt mods), sammen  med HalfLife serien, man måte tyne å OC for å få spillene til å kjøre på sin high end PC, for å få det til å gå smooth måtte man ofte vente på ny HW :) .... ahh det var tider.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hei, gutt 19 her. Hva mener du kunne vært bedre?

Automatvåpnene kunne oppført seg noe i nærheten av virkeligheten, se 2:20 i videoen der en maskinpistol ikke har noe som helst rekyl.

Fra 3:00 i videoen kjøres det konstant i 85 sekunder før man går ut, ingenting skjer i løpet av de 80 sekundene.

Det er nesten ingen andre som kjører, til tross for at det er flere biler spredt rundt i verdenen.

Fra 4:40 skyter spilleren på et par "slemme menn" (uten at noe annet enn at de bærer våpen tyder på at de er slemme), mens den sivile jenta står bom stille uten et fnugg av overlevelsesinstinkt.

 

Jeg er egentlig glad scifi mangler, det gjør det litt mer troverdig.

Rambo II er mer troverdig enn Far Cry. Spill bør uansett ikke sikte mot å være troverdige simuleringer, de aller fleste vil ikke oppleve det som spesielt gøy. Man kan like godt dra inn Sci-Fi for å prøve å gi en halvveis god forklaring for hvorfor spilleren er såpass mye bedre enn alle andre.

 

For alle mangler Skyrim og de nye Fall out spillene har, så has de i hvertfall noen som driver deg videre du vil oppleve noe nytt selv etter 100 timer. Det er ikke bare unyttige collectables.

Jeg mistet motivasjonen til å spille videre i Skyrim etter 60 minutter, prøvde å spille videre i ca 4 timer uten å finne noen som helst grunn til å fortsette. I min mening er det umulig å lage engasjerende Open World-spill uten å gi spilleren en overhengende solid og underholdende hovedhistorie, Batman: Arkham City er et eksempel fra samme tid som klarte dette.

Lenke til kommentar

Jeg mistet motivasjonen til å spille videre i Skyrim etter 60 minutter, prøvde å spille videre i ca 4 timer uten å finne noen som helst grunn til å fortsette. I min mening er det umulig å lage engasjerende Open World-spill uten å gi spilleren en overhengende solid og underholdende hovedhistorie, Batman: Arkham City er et eksempel fra samme tid som klarte dette.

 

Altså jeg tenker ikke på full simulering, men at jeg synes det er greit at noen spill holder seg til fiender som kan finnes i virkeligheten, betyr ikke nødvendigvis at alt annet må være suprerealistisk. Jeg liker også gode gamle serious Sam selv om de er pumpet fulle av tull. Doom var også bra, men alle spill trenger ikke å ha samme tilnærming til alt. Men siden du liker Arkham City så har vi nok forskjellig smak i spill, da Arkham City er det kjedeligste spillet i hele Arkham serien for min del. Bilen ødela hele greia der for meg. Så uten noen som helst kjørefølelse at det var grusomt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Det var ikke helt poenget, det var mer at det enorme salget på konsoll har gjort at FPS spill tok en enormt skritt tilbake (mye fordi Konsoller nå bruker "lowrange" hardware for å hold prisen nede). Det flotteste spillet uten sidestykke er fortsatt Crysis 1 om du legger til et pr enkle modd å setter det p full spiker, det helt utrolig hvor langt fremme dette ligger i forhold til konsoll FPS du ser i dag. Se for deg at trærne deler seg nøyaktig der du skyter så flisene fyker, du hopper av bil i fart å kan se bilen fortstette mellom gjerder å hus så planker å dritt flyr osv osv dette setter FPS spillet i en helt annen dimensjon en det dere sitter å spiller på i dag pga konsoller.

 

Helt enig. Tragisk å se hvordan konsollene har ført til en kraftig stagnering innenfor spillfronten. Crysis 1 er nå 10 år gammelt, og tar fremdeles innersvingen på nesten alt dagens spill. Problemet med konsoller er at spill fordummes og forenkles, og spill som ble laget spesifikt for PC hadde mer realisme og dybde. Jeg er redd spill som Far Cry 1, Crysis 1 og STALKER er en ting av fortiden. Utrolig synd egentlig. Omtrent eneste lyspunktet er spillene som blir produsert i Øst-Europa og Russland for tiden, f.eks. Metro Exodus og Escape From Tarkov - selv om disse ikke rekker opp til STALKER spillene som ble laget i 2007-9.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Jeg lurer på om veien å gå med Far Cry 6 er "mindre" open world for å skape mer variasjon? Jeg ser for meg noe a la å en tur på den transsibirske jernbanen der oppdragene over en viss periode er på toget, deretter et gitt området eller to som er helt ulike hverandre i Russland, deretter Kina, etc, alltid med forskjellig design og utfordringer. Men alt må ikke være tilgjengelig på kartet hele tida!

Lenke til kommentar

Synes selv dette ser sinnsykt bra ut. Kommer nok til å forhåndskjøpe dette dagen før release. Gjør ikke så mye om spillmekanikken er mer eller mindre den samme som i FC3/4, siden den var utrolig bra. Skulle riktignok bare ønske at Ubisoft hadde guts nok til å lansere spillet med "Prepare to Fight Alt-Right" :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...