Gå til innhold

Tetter 47 sikkerhetshull og lanserer Android 8.1 – også for enkle mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørsmålet MITT er hvordan det plutselig kan dukke opp 47(!) sikkerhetshull i et så gammelt mobil-OS! Hvor sjelden oppdateres det, egentlig?!

Google kommer med sikkerhetsoppdateringer en gang i måneden.

 

Tallet beskriver nok heller hvor utsatt mobilplattformen faktisk er. Vi har mye kritisk og personlig informasjon på disse enhetene så de er blitt et kjempemål for kriminelle.

Lenke til kommentar

Spørsmålet MITT er hvordan det plutselig kan dukke opp 47(!) sikkerhetshull i et så gammelt mobil-OS! Hvor sjelden oppdateres det, egentlig?!

Android OS har mange millioner linjer med kode, syns du virkelig det er overraskende at det oppdages et titall antall sikkerhetshull i måneden?

 

Jeg fant en artikkel om en oppdatering for Windows i oktober i år, en ukentlig patch fikset 28 kritiske feil.

https://krebsonsecurity.com/2017/10/microsofts-october-patch-batch-fixes-62-flaws/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

 

Spørsmålet MITT er hvordan det plutselig kan dukke opp 47(!) sikkerhetshull i et så gammelt mobil-OS! Hvor sjelden oppdateres det, egentlig?!

Android OS har mange millioner linjer med kode, syns du virkelig det er overraskende at det oppdages et titall antall sikkerhetshull i måneden?

 

Jeg fant en artikkel om en oppdatering for Windows i oktober i år, en ukentlig patch fikset 28 kritiske feil.

https://krebsonsecurity.com/2017/10/microsofts-october-patch-batch-fixes-62-flaws/

 

Microsoft kommer med månedlige oppdateringer. Den andre tirsdagen i hver måned. Har gjort det i over 15 år, så hvorfor du skriver ukentlig oppdatering, klarer jeg ikke å forstå.

Linken du la ved sier også October patch.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

 

 

Spørsmålet MITT er hvordan det plutselig kan dukke opp 47(!) sikkerhetshull i et så gammelt mobil-OS! Hvor sjelden oppdateres det, egentlig?!

Android OS har mange millioner linjer med kode, syns du virkelig det er overraskende at det oppdages et titall antall sikkerhetshull i måneden?

 

Jeg fant en artikkel om en oppdatering for Windows i oktober i år, en ukentlig patch fikset 28 kritiske feil.

https://krebsonsecurity.com/2017/10/microsofts-october-patch-batch-fixes-62-flaws/

 

Microsoft kommer med månedlige oppdateringer. Den andre tirsdagen i hver måned. Har gjort det i over 15 år, så hvorfor du skriver ukentlig oppdatering, klarer jeg ikke å forstå.

Linken du la ved sier også October patch.

 

Roughly half of the flaws Microsoft addressed this week

Derfor skrev jeg en uke, som du sikkert skjønner kjenner jeg ikke godt til patch-rutinene for Microsoft.

 

 

Grunnen til at den var fra oktober er fordi det var første resultatet jeg fikk på Google da jeg søkte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Det ville vært bedre å fortalt at det ikke er plutselig oppstått 47 sikkerhetshull. De har mest sannsynlig vært der lenge, men av diverse årsaker er nå først blitt tettet.

Der finnes sikkert flere tusen sikkerhetshull i alle plattformer, men hva de kan brukes til og om de vil bli tettet, hører fremtiden til å vise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Det er jo supert at de tetter alle disse sikkerhetshullene!

 

...og etter et halvt år har sikkert nesten 3,48% av brukermassen oppdatert telefonene sine.

 

Hvordan får man plass til alle oppdateringene på en skjittelefon som har 8 Gig intern lagring og 1 Gig RAM?

Lenke til kommentar

 

Det er jo supert at de tetter alle disse sikkerhetshullene!

 

...og etter et halvt år har sikkert nesten 3,48% av brukermassen oppdatert telefonene sine.

 

 

Hvordan får man plass til alle oppdateringene på en skjittelefon som har 8 Gig intern lagring og 1 Gig RAM?

fordi det er lightversjon. Tar vel 2GB plass maks.

Lenke til kommentar

Går helst å venter på noen nye mobilmodeller så en kan få seg litt sprek og ny android. Helst Oreo 8.1 eller P-versjonen 9.0 om jeg orker å vente til det kommer noe. Snakker om forhåndsinnstallert versjon, fordi nå gidder jeg ikke å stole på noen lengre, på at de gidder å oppdatere android-versjon (selv om det er lovet bedring, så er en skadet fra gammelt av her..)

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...