Gå til innhold

Legge til (R1+R2) som vedlegg på vitnemål?


Gjest medlem-400411

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-400411

Hei!

Jeg har S1 og S2 matematikk på vitnemålet fra vgs, men jeg tenker å ta opp R1 og R2 som privatist neste semester for å komme meg inn på studier hvor det kreves. Av den grunn, så regner jeg med at karakterene i R1 og R2 kommer til å bli svakere enn de jeg fikk i S1 og S2 fordi jeg tar begge på 1 semester.

 

Siden kun S1 + S2 eller R1 + R2 kan stå på vitnemålet, så lurte jeg på om jeg kunne la S1 + S2 forbli på vitnemålet slik at snittet forblir som det er, men heller bare legger til R1 og R2 som vedlegg når jeg søker på samordnaopptak?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-8OkEXm

Send en mail eller ring Samordna da får du et svar du kan stole på. Om du velger å ringe så be Samordna om å sende deg en mail som bekrefter samtalen og svarene du har fått så du sikra deg dokumentasjon i tillegg. 

Lenke til kommentar
Gjest medlem-400411

Du kan la S1+S2 stå på vitnemålet og legge ved attest på R2 i tillegg. Du trenger ikke R1 når du har S1 og S2. Alt står på Samordna opptak sine nettsider. De studiene hvor de krever R1+R2-kompetanse, står det alltid "eller S1+S2+R2".

 

Nye realfagskrav fra 2018. "Matematikk R1+R2 (S1+S2 kan IKKE erstatte R1 lenger)" står det visst på UiB sine sider.

Kilde: http://www.uib.no/matnat/55436/realfagskrav-ved-mn-fakultetet#nye-opptakskrav-fra-2018

 

Da må jeg vel bare skaffe attest på både R1 og R2 da  :hm:

Endret av medlem-400411
Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at du kan ha både S1+S2+R2 på vitnemålet. Jeg hadde hvertfall 2P og R1 stående samtidig en periode, til tross for at begge er matematikkfag på VG2-nivå. 

Jeg fikk beskjed om at R2 ikke kunne komme i tillegg til S1 + S2 for 5-6 år siden. Jeg måtte legge ved karakterutskrift for R2 sammen med vitnemålet, og jeg hadde dermed ikke førstegangsvitnemål for de studiene som krevde R2 slik jeg forstod det.

 

Mulig det har endret seg nå?

Jeg forstår ikke helt hvorvidt dette nye kravet i posten ovenfor om R1 + R2 kun gjelder UiB, eller om det gjelder flere steder.

samordna opptak sine nettsider er ikke helt klare på om (S1 + S2 eller R1) + R2 har endret seg, jeg ser bare at noen flere studier kanskje krever R2 i tillegg nå.

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke helt hvorvidt dette nye kravet i posten ovenfor om R1 + R2 kun gjelder UiB, eller om det gjelder flere steder.

samordna opptak sine nettsider er ikke helt klare på om (S1 + S2 eller R1) + R2 har endret seg, jeg ser bare at noen flere studier kanskje krever R2 i tillegg nå.

Der gjelder UiO også i hvert fall.

https://titan.uio.no/node/1398

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...