Gå til innhold

Gave til 14 år gammel gutt


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg lurte på om det er noen her som kanskje hadde noen gaveforslag til både jul og bursdagsgave til en gutt som fyller 14 nå i desember?

Jeg er helt blank når det kommer til gaver, og det er en litt spesiell situasjon, for det er snakk om sønnen min.

 

Uten å gå for langt inn i detaljer så har det ikke vært altfor mye kontakt under oppveksten hans, men det siste året har det tatt seg veldig opp (endelig og heldigvis!), så jeg må desverre si at jeg ikke "kjenner" han altfor godt så jeg vet veldig lit om interessene hans, enda hvertfall.

 

Har spurt han hva han ønsker seg men får bare vet ikke tilbake, og det å spørre moren hans er lettere sagt enn gjort...

 

Og med tanke på at det faktisk er sønnen min det er snakk om så gjør det ikke noe om det er litt høyde i prisklassen heller.

Det er jo også mulig at jeg slår sammen bursdag og julegave siden de to dagene er såpass nærme hverandre sånn at han kan få en veldig bra gave i steden for to helt ok, har spurt han om dette er greit og da fikk jeg ja hvertfalll.

 

Så hadde satt kjempepris på om noen hadde noen gode gaveforslag :)

Penger er forsåvidt uaktuelt å gi han, hvertfall som samlet gave eller til jul, blir det to gaver så er det jo ,mulig å gi penger til bursdagen da..

 

Håper hvertfall på noen positive svar!

 

 

Mvh

LokALeX

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noe guttungen trenger i hverdagen? Klær, sportsutstyr eller en sykkel? På ungdomsskolen kan kanskje en laptop være kjekt til skolearbeid?

 

Selv om du kanskje ikke kjenner han så godt ennå så kan du jo vinkle noen samtaler rundt interesser og fritid for å bli bedre kjent og få noen innspill.

Endret av LabWeiler
Lenke til kommentar

Tusen takk for innspill!

Ja har tenkt litt på klær, og laptop vet jeg at han ikke har, han har stasjonær da men det blir jo ikke det samme.

 

han spilte mye dataspill før men sit jeg spurte sa han at det ikke var så mye lenger, vet ikke om det bare er en periode han er inne i nå, for han spilte veldig mye før hvertfalll.

 

Har tenkt litt på gaveort også.. men det er jo ikke den mest spennende gaven da. Hmm... at det skal være så vanskelig, hehe... Husker jo meg selv på den alderen, jeg hadde jo flere ønsker enn jeg fikk gaver, så det er rart han ikke har noen ønsker.

 

Men får prøve å få pratet med han, men er ikke veldig lett det heller for han er ikke noe glad i å prate i telefonen pluss at jeg bor 2 timer unna akkurat nå.

 

 

Mvh

Lenke til kommentar

Lego til en 14 år gammel gutt? ^^ Han er en ungdom.

 

TS: Prøv å hold det enkelt. Siden du ikke kjenner så mye til interesser, aktiviteter, vaner og hobbyer enda, og kanskje han ikke har fått utvikla så mange enda, så er det jo lite poeng i å kjøpe noe du ikke vet vil passe han. Hvis du hadde visst om noe han -hadde hatt lyst- til å prøve, som for eksempel ski, klatring, svømming, fotball osv, så ville det jo fort blitt litt lettere. Da kunne du kjøpt artikler som passet til aktiviteten, eller i det minste gavekort i sportsbutikk osv.

 

Du skriver pc/gaming, det er jo en bra ting, en laptop er kjekt å ha. Men det spørs om han vil bruke den så mye, siden han har stasjonær. For min del er stasjonær det beste ^^ De er liksom litt kraftigere, tåler mer. En laptop går fort i stykker, ikke så lett å reparére, har jeg inntrykk av. Så kanskje en ny pc-mus/tastatur/skjerm eller annet tilbehør. Kanskje gavekort i en nettbutikk på 500 kr som et tillegg til noe annet? Alle monner drar. Han har kanskje noen sparepenger også.

Øretelefoner, mobiltelefon? Så han kan høre musikk på bussen og ellers.

 

En sparekonto med 500 kr er jo ikke dumt heller, gi han litt insentiv til å begynne å spare. Litt kjedelig gave, men kanskje som en del av noe annet, og som en måte å vise litt ansvar på? Om han ikke har det alt da ^^ Likevel er en liten pengesum aldri galt å få for en gutt! Eller kvinne heller da ^^

 

Klær er jo en bra ting. Kanskje en kul svart bukse og jakke? Hva bruker du selv, kanskje kjøpe noe i samme stil? Må ofte bruke litt tid på det, men det er jo bare positivt siden det er din sønn. Ta med kvittéringa så han kan bytte om størrelsen er feil. Sørg for å vite om byen han bor i (om han bor i annen by) har samme kleskjede som du handler klærne i.

 

Ellers så blir vel det viktigste å få kjøpt -noe- ^^ Siden du gir inntrykk av at forholdet er litt "distansért", så er det viktigste bare å få gitt en gave, for å bygge opp forholdet. Veldig bra av deg å gjøre det her da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...