Gå til innhold

Kjemi2 skriftlig eksamen høst 2017

Pellee

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg lurer på om noen kan forklare hvorfor butansyre har topp på 60 i massespekteret?

Hadde også blitt veldig glad hvis noen kunne legge ut løsningsforslag til hele eksamen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også hadde eksamen idag. Hva syns dere generelt om vanskelighetsnivået og arbeidsmengden på høstens eksamen? Veldig interessert i løsningsforslag dersom noen har

Skrevet

Hva er det du tenker er feil med 2 c)2)? Fikk ikke notert ned hva jeg svarte på flervalgsoppgavene, så det husker jeg ikke nå, desverre. Noen konkrete flervalgsoppgaver du tenkte på?

Skrevet

Jeg også hadde eksamen idag. Hva syns dere generelt om vanskelighetsnivået og arbeidsmengden på høstens eksamen? Veldig interessert i løsningsforslag dersom noen har

Jeg synes i utgangspunktet at det har vært gitt vanskeligere eksamen tidligere. Siste oppgaven i del 2 var ganske grei. Hva fikk dere på oppgaven på forsåpningstallet? Skal notere ned mine svar imorn på flervalgsoppgaver.

Skrevet

Jeg fikk 207 mg KOH per g olje, men vett ikke om dette var riktig. Hva fikk du? Og hva svarte du på oppgaven om H2SO4 og H2SO3, hvilken som kunne være sur komponent? Hva er eventuell begrunnelse på dette?

Skrevet

Jeg og hadde eksamen igår :) 

Jeg syntes den var grei ja, oppgave 2 var litt stygg, hvertfall oppgave c)... Ellers likte jeg godt avkrysningen, vil dere legge ut det dere fikk der? Jeg fikk: BCCACBBBDABBDDACCDDA

Fikk og 207 mg som forsåpingstall :)

På oppgaven med H2SO4 og H2SO3 skrev jeg at H2SO4 er en sterk syre og vil protolysere fullstendig i vann. Da dannes det ikke et syre/base-par, altså ingen buffer. 

Skrevet

Hva svarte folk på oppgave 4d) ? Den om å sammenligne konsentrasjoner av permanganatløsning? 

Og hvilken organisk sambinding sa dere kunne stoppe polymeriseringen av glyserol?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...