Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor mange Giga trenger jeg?


Anbefalte innlegg

Jeg skal forandre min internettforbindelse nå, og lurer på om det holder med 10 G nedlasting i måneden. Kan noen fortelle meg nogenlunde hvor mye det er? *er helt grønn* Jeg laster ned et par låter hver dag, laster ned et par filmsnutter daglig, og brutterns spiller et ps2-spill over nett ca 2-3 timer hver dag. Pc'n er tilkoblet nettet ca 12 timer i døgnet og blir stort sett brukt til surfing og chatting. Fint om noen kan svare :) PS..jeg vet at Telenor er det eneste selskapet som har begrenset nedlasting, men jeg har ikke penger til å bytte selskap....for de skal vel ha penger for installasjon alle sammen?

 

God jul :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Si ca 300MB hver dag, da har du 10G avhengig av hvordan de regner osv.

 

Til ditt bruk, tror jeg ikke det er så veldig farlig om du har 10GB grense, om så var, kan du alltids kjøpe deg 5GB til hvis nødvendig.

 

jonas-- ser ut til å være litt av en eksentriker, 5-10GB hver dag er veldig mye, utenkelig mye for de fleste brukere.

 

 

Edit; God jul til deg også ;)

Endret av oysfaerg
Lenke til kommentar

I alle dager så fort man får svar her da :) Vet noen hvordan jeg kan se hvor mye jeg har lastet ned i løpet av et døgn f.eks? Jeg har xp proff, hvis det har noe å si. Kom plutselig på en ting til....er det noen vits i å ha mer enn 128 ut?....har hørt at det har litt å si hvis man spiller på nettet.

 

Ups....så plutselig at klokka er 0304 :(

Lenke til kommentar

Du bør være forsiktig med å tegne abbonement med grense på forbruk. Om det er telenor's jule"tilbud" du tenker på, bør du være klar over at du ikke får med noe modem ved dette tilbudet slik du ville gjort fra de fleste andre, men må kjøpe det for 499,-. Så det er bare et triks fra telenors side, og det vil ikke bli billigere enn med et abbonnement fra f.eks Tiscali

Lenke til kommentar

Har ikke noe annet og gjøre 03.07 natt til onsdag. :)

 

 

Det finnes forskjellige små programmer som kan være kjekke. Beklaglig vis kjenner jeg ikke til noen.

 

128kb/s ut er vel nok, med mindre du har tenkt og være server for et spill. (hoste en server)

 

Til vanlig spilling av de vanligste nettverkspillene så holder det, og til vanlig surfing holder det.

 

Men om du skal laste ned, og laste opp en del. Da vil jeg anbefale 448kb/s ut.

Lenke til kommentar

Hei igjen......dette er jo nesten som å chatte :) Jeg har allerede telenor....den *noe med 300* inn og 128 ut. Jeg betaler 490 i måneden for den og kan laste så mye jeg vil, men så at jeg kunne få en kjappere linje for samme pris...med den dumme begrensningen da. Jeg trenger vel ikke å betale installasjon hvis jeg skal bytte innenfor det samme selskapet?

 

*lurer på mye rart*

Lenke til kommentar

Hehe ;)

 

Bare for å si ett par ting;

 

128kbit/s er lite til å spille online, det kan ha en tendens til å "lagge" litt da.

 

Til de av dere som klager på begrenset forbruk, så er det faktisk ikke alle som har behov for ubegrenset forbruk. 10GB er mye faktisk, iallefall om forbruket er slik stine__ beskriver.

 

Og Stine; hyggelig at du setter pris på kjappe svar, folk er oppe på de merkeligste tider, hehe.

 

Jeg for min del surfer forumet + skriver en artikkel nå, hehe :)

 

Jonas; Du har bare med å ti stille angående den linja di! :p

Min 10mbit/s fiber-plan gikk i vasken grunnet forlovelse og at jeg flytter sammen med fruen, hehe ;)

 

En siste ting; Strengt tatt er installasjonskostnadene bortkastede penger. Det er såpass lett å installere xDSL selv, at det er tullete å bruke 1000 kroner på slikt.

Lenke til kommentar
Jonas; Du har bare med å ti stille angående den linja di!

 

Hehe.. Liker den jeg..

 

Hun nevnte nedlastning av ps2 spill, og når hun får raskere linje. Så blir det mer morro og laste ned, ergo laste ned MER! :) Sånn var det iallefall for meg. Gikk fra 720/128Kbit/s til 1000/1000Mbit/s :) blæ blæ..

 

 

Hun har ADSL fra før, og må krangle lenge for å få en montør til å komme da.. :)

*Jeg har prøvd for mine kunder.*

Lenke til kommentar
Har null peiling på IRC :( Jeg chatter bare på sånne barnslige steder som jippii og Sol, men der er det ingen normale folk om natta :( Det ser forresten ut som jeg må skulke skolen i morgen :(

 

:)

www.mirc.com

 

-Downloads

 

Last ned og installer.

 

Koble det opp mot en server. F.eks en norsk EFNet server. Også kan du joine kanaler som #oslo , #norge , #hardware , #gausdal (en koselig kanal. :) )

 

Meget enkelt.

Lenke til kommentar
Du kan finne en oversikt over hvor mye du har lastet ned ved å logge inn på online's nettsider.

 

Regner med at du kan oppgradere til et annent telenor abbonement uten ekstra kostnad, og de har et abbonement til 399,-/mnd med 704/128kbps hastighet og 10GB grense.

Telenor har et oppgraderings gebyr, Telenor Networsk har iallefall det. på 350 kr.

Lenke til kommentar

Jonas-- Hehe ;)

 

stine__ mirc er igrunnen ikke noe bra om du søker hjelp, du vil få en haug med useriøse svar.

 

Dessuten; det er ikke lurt å skulke skolen, skaffer deg bare problemer ;) VGS eller høyere utdannelse?

 

Ontopic; bestiller du ADSL er det veldig enkelt å sette det opp, selv med Telenor, du får med en fin brukerveiledning som forklarer deg steg for steg hvordan du gjør det.

 

Har selv jobbet for Telenor i 4 år, så jeg har gjort det endel ganger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...