Gå til innhold

Intels nye grafikkdriver åpner for HDR-innhold fra Netflix og YouTube


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva med Intel NUC7 i3 da? Den har riktig generasjon, men ikke i5. Jeg får opp HDR-logoen i Netflix-appen, men jeg har en Samsung-tv som ikke viser om den kjører i HDR-modus eller ikke (JS8005, første serien til Samsung med HDR). Den funksjonen som aktivt informerer om HDR-modus kom på modellen året etter....

Endret av newman221
Lenke til kommentar

Hva med Intel NUC7 i3 da? Den har riktig generasjon, men ikke i5. Jeg får opp HDR-logoen i Netflix-appen, men jeg har en Samsung-tv som ikke viser om den kjører i HDR-modus eller ikke (JS8005, første serien til Samsung med HDR). Den funksjonen som aktivt informerer om HDR-modus kom på modellen året etter....

 

Hvis du trykker "Control+Alt+Shift+D" mens du spiller av noe i Netflix på PC så får du Audio og Video stats overlegg, usikker på om du finner ut der om du streamer i HDR. Man ser ihvertfall oppløsning, bitrate, etc. Man trykker forøvrig samme kombo for at overlegget skal forsvinne :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med Intel NUC7 i3 da? Den har riktig generasjon, men ikke i5. Jeg får opp HDR-logoen i Netflix-appen, men jeg har en Samsung-tv som ikke viser om den kjører i HDR-modus eller ikke (JS8005, første serien til Samsung med HDR). Den funksjonen som aktivt informerer om HDR-modus kom på modellen året etter....

 

Hvis du trykker "Control+Alt+Shift+D" mens du spiller av noe i Netflix på PC så får du Audio og Video stats overlegg, usikker på om du finner ut der om du streamer i HDR. Man ser ihvertfall oppløsning, bitrate, etc. Man trykker forøvrig samme kombo for at overlegget skal forsvinne :-)

Takk for tipset Super-Stian. Nå ser jeg virkelig kvalitetsforskjellen på Netflix i FireFox kontra Edge. 1280x720 i FireFox vs 1920x1080 i Edge + en dobling av video bitrate. Jeg vet Tek har skrevet om dette før, men greit å få se tallenes tale så tydelig.

Lenke til kommentar

"For å sende HDR-signalet over en vanlig HDMI-kabel kreves HDMI 2.0a"

 

Bare så dumt at det ofte ikke spesifiseres hvilken HDMI versjon som er på PCene....

 

Like dumt som å forsøke forklare dumme mennesker hva er forskjellen mellom IDE, EIDE, og Firewire vs Usb 1, 2, 3, 3-1og 3,2

Du kjenner sikkert detaljene, sp det er dumt jeg oppfører meg spydig...

Lenke til kommentar

 

"For å sende HDR-signalet over en vanlig HDMI-kabel kreves HDMI 2.0a"

 

Bare så dumt at det ofte ikke spesifiseres hvilken HDMI versjon som er på PCene....

 

Like dumt som å forsøke forklare dumme mennesker hva er forskjellen mellom IDE, EIDE, og Firewire vs Usb 1, 2, 3, 3-1og 3,2

Du kjenner sikkert detaljene, sp det er dumt jeg oppfører meg spydig...

Jojo, men selv om at 95% ikke har peiling på hva forskjellen mellom 2.0a og 2.0b er, så vil jeg fortsatt at det blir spesifisert av produsentene. Unødvendig å droppe informasjon fra spekken, da mister de ihvertfall meg som kunde, når jeg ikke kan ta en riktig avgjørelse om dette er et produkt for meg.

 

Når jeg kjøper PC så kjøper jeg for å ha den til den streiker (laptop 5-10 år) og da er det praktisk at den har den nyeste teknologien og er fremtidsrettet.

 

Irriterende når man finner ut 2 år etterpå at USB Type-C pluggen i PCen ikke var USB 3.0 gen 2, men gen 1...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...