Thorvald Skrevet 7. november 2017 Skrevet 7. november 2017 Hei, Har en som er innlagt på DPS som driver og redigerer sms screenshots og sprer dette rundt. Der han skriver at eg har slått jenter og barn. Går til Politi i morgen tidlig, men hvilken paragraf anmelder eg for? Dokumentforfalskning? Injurier? Noen som har vært bort lignende?
nirolo Skrevet 7. november 2017 Skrevet 7. november 2017 Så lenge du kan beskrive situasjonen, så tror jeg ikke det er behovfor å finne hvilke paragrafer som dekker forholdet. Det finner juristene hos politiet ut. Antagelig lurt å ha med mest mulig dokumentasjon, slik at det kommer klart fram hva vedkommende har gjort. Har heldigvis aldri vært borti lignende, men skjønner at det er utrolig belastende. Håper politiet får satt en stopper for det.
d'espresso Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Hvilke(t) straffebud handlingen best subsumeres under slipper du å ta stilling til. Lykke til!
The Avatar Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Sikkert for seint å svare ettersom du antageligvis gikk til politiet i dag tidleg. Men som nevnt så får du hjelp til å avgjere om dette er eit straffbart forhold, og kva lov det då er brudd på. Det viktigaste som du må ha klart for deg er kvifor du anmelder. Vil du anmelde fordi dette er eit overtramp på ditt omdømme, eller anmelder du på bakgrunn i feilaktig framstilling av tekstmeldingane? Har du klart for deg dette så blir det enklare for politijuristen å hekte dette på rette paragraf.
Dufen Skrevet 8. november 2017 Skrevet 8. november 2017 Vil tro han anmelder det for å være i forkant av en eventuell anmeldelse angående barnemishandling.
Thorvald Skrevet 9. november 2017 Forfatter Skrevet 9. november 2017 Fikk snakket med politi og skal avgi forklaring i morgen. Idioten leverte den falske sms til barnevernet som tok den stakkars 9 åringen ut av skolen for og spør om han hadde sex med sin mor og om at eg slo han og moren... Disse har politi sett og avist da det er en tydelig forfalskning. De er veldig hjelpsomme på stasjonen og tipper det vil ordne seg ? takk for svar. Blir veldig frustrert av at slikt kan skje ☹ 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå