Gå til innhold

IT jobb I Oslo området


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lut på hvordan er IT jobb muligheter I Oslo området.

Er det større mulighet å få jobb innenfor IT som nyutdannede I Oslo område en I andre del av landet?

 

Når du sier IT, mener du support, drift, software, hardware, eller annet? 

 

Som software utvikler vil jeg si ja til begge spørsmål. Det er større etterspørsel enn antall konsulenter per i dag i alle fall. I og med at det er flere arbeidsgivere så er det vel også større mulighet for å få seg jobb.

Lenke til kommentar

 

Lut på hvordan er IT jobb muligheter I Oslo området.

Er det større mulighet å få jobb innenfor IT som nyutdannede I Oslo område en I andre del av landet?

Når du sier IT, mener du support, drift, software, hardware, eller annet?

 

Som software utvikler vil jeg si ja til begge spørsmål. Det er større etterspørsel enn antall konsulenter per i dag i alle fall. I og med at det er flere arbeidsgivere så er det vel også større mulighet for å få seg jobb.

Takk for svar

Jeg tenker på support

Lenke til kommentar

Å være konsulent krever også selger kunnskaper da du skal selge deg selv til andre bedrifter. En utvikler får oppgaver av f.eks en konsulent. Så hvis du ikke har lyst på noe kundekontakt hadde jeg ikke valgt et konsulentyrke.

 

Nåja, trenger ikke mye "selgerkunnskap" for å være IT konsulent(ikke noe mer enn du trenger for å få en jobb i resten av markedet i alle fall), kundekontakt har du ofte om du jobber in house også.

Lenke til kommentar

Å være konsulent krever også selger kunnskaper da du skal selge deg selv til andre bedrifter. En utvikler får oppgaver av f.eks en konsulent. Så hvis du ikke har lyst på noe kundekontakt hadde jeg ikke valgt et konsulentyrke.

Eh, nei. Sw utviklere som jobber som konsulenter har ikke ansvar for å selge seg inn noe sted. Hvis du jobber som konsulent hos feks Bekk, så er Bekk som inngår en avtale med feks vegvesenet. Din jobb er da å være best mulig sw utvikler hos vegvesenet, ikke selger. Det er heller ingen konsulent som gir oppgaver til utvikler, utvikler er konsulenten.

Lenke til kommentar

 

Å være konsulent krever også selger kunnskaper da du skal selge deg selv til andre bedrifter. En utvikler får oppgaver av f.eks en konsulent. Så hvis du ikke har lyst på noe kundekontakt hadde jeg ikke valgt et konsulentyrke.

Eh, nei. Sw utviklere som jobber som konsulenter har ikke ansvar for å selge seg inn noe sted. Hvis du jobber som konsulent hos feks Bekk, så er Bekk som inngår en avtale med feks vegvesenet. Din jobb er da å være best mulig sw utvikler hos vegvesenet, ikke selger. Det er heller ingen konsulent som gir oppgaver til utvikler, utvikler er konsulenten.

Eh jo. Det kommer helt an på oppdragstype. Som Junior er man kanskje i mindre grad selger, men etterhvert får man denne rollen mer og mer. Du skal selge inn kolleager, du skal selge inn oppgave, på intervju skal du selge deg selv osv.

 

Det kan jo fint være en konsulent som gir oppgaver til en utvikler. Du har antagelig en team lead, som fint kan være konsulent. Denne personen kan man fint få oppgaver av. Prosjektleder kan også være konsulent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...