Gå til innhold

Millioner utvinner kryptovaluta uten å vite om det


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg har prøvd lenge å finne ut hvordan utvinning skjer, men skjønner nada. Er det fordi det er vanskelig å forklare, folk har problemer med å forklare (pga kompleksitet og/eller dårlige pedagogiske evner) eller er jeg for dum/lat/uinteressert?

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd lenge å finne ut hvordan utvinning skjer, men skjønner nada. Er det fordi det er vanskelig å forklare, folk har problemer med å forklare (pga kompleksitet og/eller dårlige pedagogiske evner) eller er jeg for dum/lat/uinteressert?

 

Tradisjonelle valutaer har banker som holder rede på transaksjoner og hvor mye penger som er på hver konto sentralt.

 

Men cryptovalutaer har i stedet noe som heter block chain. Det er ganske enkelt en historikk over alle transaksjoner som er blitt gjennomført i valutaens historie, og alle som har fullverdige kontoer/wallets på sin datamaskin holder en kopi av denne. Mining i denne sammenheng er at man har datamaskiner som når noen ønsker å overføre penger fra en konto til en annen, tar seg av dette ved å skrive det til block chainen. Når x-antall minere har bekreftet det samme til block-chainen blir det "offisielt". For dette arbeidet (miningen) (da det krever en god del datakraft å gjennomføre det), så får de betalt en liten sum i den aktuelle cryptovalutaen.

 

(Litt mer komplisert enn dette i praksis, da det krever endel for å sikre at det ikke skrives "uriktige" transaksjoner til block chainen, for dette har man ulike teknikker, blant annet Proof of Work og Proof of Stake).

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd lenge å finne ut hvordan utvinning skjer, men skjønner nada. Er det fordi det er vanskelig å forklare, folk har problemer med å forklare (pga kompleksitet og/eller dårlige pedagogiske evner) eller er jeg for dum/lat/uinteressert?

Alle konsepter avhenger av lærerens ferdighet til å forklare. En god lærer kan forklare et vanskelig begrep til hvem som helst. Det kan ta lenger tid, men dét spiller ingen rolle.

 

Det er nok bare det at ingen gidder å finne ut hva det betyr, fordi hovedmålet er å tjene penger, ikke å være lidenskapelig interessert i utvikling og produkt.

Lenke til kommentar

 

Jeg har prøvd lenge å finne ut hvordan utvinning skjer, men skjønner nada. Er det fordi det er vanskelig å forklare, folk har problemer med å forklare (pga kompleksitet og/eller dårlige pedagogiske evner) eller er jeg for dum/lat/uinteressert?

 

Tradisjonelle valutaer har banker som holder rede på transaksjoner og hvor mye penger som er på hver konto sentralt.

 

Men cryptovalutaer har i stedet noe som heter block chain. Det er ganske enkelt en historikk over alle transaksjoner som er blitt gjennomført i valutaens historie, og alle som har fullverdige kontoer/wallets på sin datamaskin holder en kopi av denne. Mining i denne sammenheng er at man har datamaskiner som når noen ønsker å overføre penger fra en konto til en annen, tar seg av dette ved å skrive det til block chainen. Når x-antall minere har bekreftet det samme til block-chainen blir det "offisielt". For dette arbeidet (miningen) (da det krever en god del datakraft å gjennomføre det), så får de betalt en liten sum i den aktuelle cryptovalutaen.

 

(Litt mer komplisert enn dette i praksis, da det krever endel for å sikre at det ikke skrives "uriktige" transaksjoner til block chainen, for dette har man ulike teknikker, blant annet Proof of Work og Proof of Stake).

Det forklarer vel transaksjonsgebyret ved overføring av bitcoin, ikke hvordan nye bitcoins utvinnes. Du kan velge å betale ett større gebyr mot at din transaksjon prioriteres og fullføres raskere.

Lenke til kommentar

1

Om slither.io og lignende .io spill stjeler cpu til krypto utvinning eller er det bare min pc som suger .. ? 2ghz 4ram. trodde det hold til selv dagens "snake" men nei.

 

2

Finnes det en hjemmeside for å sjekke kildekode, til andre hjemmesider, for injisering av krypto utvinner skript ? sjekk-for-krypto-utvinner-skript.no ? el. ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...