Gå til innhold

Den store forsterkertråden


Anbefalte innlegg

Hei, tenkte det kunne være ålreit med en tråd med generell prat om forsterkere/receivere.

 

Var innom å høre på Naim Uniti Nova hos Oslo Hificenter i går.

Det var en lekker sak. Han selgeren i butikken var i hvert fall i hundre over den.

Flotte greier.

"Kun" 80watt per kanal, men med en strømforsyning på 700watt så den leverer nok kraft!

Så flott med alt innebygget med tanke på streaming.

Eneste den mangler er en RIAA da.

 

Har egentlig ikke mye kjennskap til Naim, noen her som har erfaring med det merket? 

 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei ser ut som forsterker har mange moderne tilkoblingsmuligheten. Aldri hørt om dette merket.

 

Lurer på hvilken forsterkerteknologi som er benyttet. Er jo klasse D i alt for tiden.

Den er klasse A/B.

Ja, det er jo på sett og vis en all-in-one løsning. 

Har også multirom (også for vinyl/analogt). Men det forutsetter jo en annen forsterker i samme serien da. 

 

Jeg har hørt om merket flere ganger før, men aldri hørt noe på det før denne forsterkeren her, virker veldig lovende!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Det artige med Naim er jo at de har masse produkter som på papiret har lav effekt, gjerne typisk i området 50-100W. Men med formidable strømreserver er det produkter med stor dynamikk. Litt typisk engelsk lyd, ganske lett å like. Langt ifra varmen til Marantz og Yamaha, men bra nøytralitet. Prisen er stort sett høy.

Vil tro Naim kan være bra med ProAc, men er redd for skarphet og for lite fylde sammen med AudioPhysic. Men overrask meg gjerne. :)

Lenke til kommentar

Vil tro Naim kan være bra med ProAc, men er redd for skarphet og for lite fylde sammen med AudioPhysic. Men overrask meg gjerne. :)

Den var koblet opp mot ett par Audio Physic Sitara 25 Pluss da jeg hørte på den.

Var ikke en dårlig kombinasjon det, men merket at det var litt lite trøkk i bassen i de, derfor tenker jeg noen av de brukte med "sidebass", selgeren anbefalte varmt Tempo Pluss, men hadde de ikke tilgjengelig akkurat da.

Men tenker noe tilsvarende den brukt kan være noe i fremtiden.

 

Fruen hadde også sansen from de slanke og nette høyttalerne til Audio Physic, det er jo også ett pluss.

 

Jeg var egentlig innom for å høre på de Focal høyttalerne, men de anbefalte han meg ikke, siden jeg har ett hardt rom, og da kan de bli slitsomme i diskanten. Litt kjekt når selgeren anbefaler en høyttaler som koster 30k mindre enn den du var innom for å se på :p

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Har en Classè Sigma SSP MkI. Har hatt denne i snart 2 år nå. Kjøpte og en Classè Sigma AMP5 for 1.5 år siden.

Gikk for Classè litt på grunn av at de støtter produktene sine i mange år fremover med oppgraderinger ol.

De har nå stengt ned, så jeg sitter litt med skjegget i postkassen.

En annen grunn til at jeg valgte som jeg gjorde var hvor lite lydprofiler det er. (Hall, church ol.)

Er veldig fornøyd til nå iallefall.

Bare litt synd at oppgraderingskortet som er tilgjengelig nå (tror jeg) er litt begrenset mtp 4K.

Lenke til kommentar

Har en Classè Sigma SSP MkI. Har hatt denne i snart 2 år nå. Kjøpte og en Classè Sigma AMP5 for 1.5 år siden.

Gikk for Classè litt på grunn av at de støtter produktene sine i mange år fremover med oppgraderinger ol.

De har nå stengt ned, så jeg sitter litt med skjegget i postkassen.

En annen grunn til at jeg valgte som jeg gjorde var hvor lite lydprofiler det er. (Hall, church ol.)

Er veldig fornøyd til nå iallefall.

Bare litt synd at oppgraderingskortet som er tilgjengelig nå (tror jeg) er litt begrenset mtp 4K.

Hva mener du med "stengt ned"? Classe er da vel fortsatt i drift.

Og de lager produkter av virkelig bra kvalitet. Classe er et av merkene som fortsatt ligger igjen i hukommelsen med en av mine beste lytteopplevelser, da med pre + 2 effekttrinn. En pakke til 200 000, men regelrett fantastisk.

Lenke til kommentar

 

Har en Classè Sigma SSP MkI. Har hatt denne i snart 2 år nå. Kjøpte og en Classè Sigma AMP5 for 1.5 år siden.

Gikk for Classè litt på grunn av at de støtter produktene sine i mange år fremover med oppgraderinger ol.

De har nå stengt ned, så jeg sitter litt med skjegget i postkassen.

En annen grunn til at jeg valgte som jeg gjorde var hvor lite lydprofiler det er. (Hall, church ol.)

Er veldig fornøyd til nå iallefall.

Bare litt synd at oppgraderingskortet som er tilgjengelig nå (tror jeg) er litt begrenset mtp 4K.

Hva mener du med "stengt ned"? Classe er da vel fortsatt i drift.

Og de lager produkter av virkelig bra kvalitet. Classe er et av merkene som fortsatt ligger igjen i hukommelsen med en av mine beste lytteopplevelser, da med pre + 2 effekttrinn. En pakke til 200 000, men regelrett fantastisk.

 

Artikkel.

Får håpe de gjennoppstår

Lenke til kommentar

Er merket først lagt ned er det vel nærmest utenkelig at det kommer tilbake, med tanke på hvor mange merker det finnes på audio-markedet. De laget bra ting og var vel Hifi-klubbens topplinje i flere år.

Det positive er jo at en kan finne seg Classe-produkter til en god pris. om de ikke får kultstatus da... ;)

Lenke til kommentar

 

Det var en saftig pris for en seriøst ribbet surround sak??

 

Men låter vel bra :)

 

Edit Den Classe prossessoren altså.

Det låter meget bra ja.

Kansje ikke 86.000,- bra... (MkI kostet 42.900,- når jeg kjøpte den.)

Jeg kjøpte langt mer en jeg kan høre, men jeg hadde penger til det. :p

 

 

Går ut i fra at du har noen B&W høytalere til komboen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...