Gå til innhold

Ny 65 eller 75 TV under 30 laks


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte en LG OLED55B7V sist uke, er latterlig bra bilde. Kunne ikke vært mer fornøyd, faktisk ganske overrasket over hvor bra det faktisk var, hadde egentlig regna med at OLED var litt hypa opp men må si meg svært fornøyd.

 

TV'en tar også imot signaler fra dekoderen min uten å sette den til å gjøre det, så det er fint. Fjernkontrollen dems er også fantastisk, ikke IR basert så du slipper å peke på TV'en, veldig responsiv og fin å bruke med moderne smart TV'er. CEC fungerer som dte skal gjennom til andre enheter jeg har koblet til TV'en utmerket uten noe som helst problem.

Lenke til kommentar

Ligger fremdeles til 30k på HiFi-klubben (som forsovet er den eneste respektive elektrobutikken igjen i Norge, til tross for at jeg selv ikke handlet der når jeg kjøpte TV denne gangen)

 

https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/sony-kd-65a1-oled-tv/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=alwayson&utm_content=SONYKD65A1

 

LG sine ligger vel også under 30k

 

Ulempen med Sony er jo at de ikke har HLG, som er hva som blir brodcast-TV sin HDR standard, men det er fremdeles i teorien mulig å oppgradere i software.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ligger fremdeles til 30k på HiFi-klubben (som forsovet er den eneste respektive elektrobutikken igjen i Norge, til tross for at jeg selv ikke handlet der når jeg kjøpte TV denne gangen)https://www.hifiklubben.no/tv-og-hjemmekino/uhd-tv-led-tv/sony-kd-65a1-oled-tv/?utm_source=prisjakt.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=alwayson&utm_content=SONYKD65A1LG sine ligger vel også under 30kUlempen med Sony er jo at de ikke har HLG, som er hva som blir brodcast-TV sin HDR standard, men det er fremdeles i teorien mulig å oppgradere i software.

Da har jeg bestilt en 65» Sony A1 :) HLG ble oppdatert med software på G6 Oled en som jeg har virker som HLG bruker HDR 10 på you tube HLG test clippene.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Enda en Oled? Grattis.

 

Det er HLG på min Sony, kom vel med en oppdatering for en stund siden, så får man håpe at det blir brukt etterhvert :)

Takk ja gikk på en smell igjen. Får se hvem jeg liker best , en havner på soverommet ivertfall. Endret av samco
Lenke til kommentar

 

A1 er lekker, digger ikke helt det på prakka lyd greiene men ikke mye å si på bildet :)

Virker som et renere bilde en på LG Oled med bilde støy men det må jeg se nærmer på når jeg får min.

 

Jau, er noe skikkelig behagelig med Sony bilde, i hvert fall på 4k.  Var veldig mye støy på SD signaler (fotball kamp tv2 PL) men det kan like gjerne være dårlige out of box settings. 

 

Kommer fryktelig jevnt ut i test lg, sony og pana ikke så rart mtp at det er samme panel selvsagt. Virker være litt smak og behag. Men synes sony og pana hadde litt mer wow faktor i bildet. Sånn på førsteinntrykk hvert fall. Har egentlig svært lite å utsette på C7en etter jeg fikk den i hus. Helt nydelig, men hadde selvsagt ikke skadet med en oled i stua oppe også. :D

Lenke til kommentar

 

 

A1 er lekker, digger ikke helt det på prakka lyd greiene men ikke mye å si på bildet :)

 

Virker som et renere bilde en på LG Oled med bilde støy men det må jeg se nærmer på når jeg får min.

Jau, er noe skikkelig behagelig med Sony bilde, i hvert fall på 4k.  Var veldig mye støy på SD signaler (fotball kamp tv2 PL) men det kan like gjerne være dårlige out of box settings. 

 

Kommer fryktelig jevnt ut i test lg, sony og pana ikke så rart mtp at det er samme panel selvsagt. Virker være litt smak og behag. Men synes sony og pana hadde litt mer wow faktor i bildet. Sånn på førsteinntrykk hvert fall. Har egentlig svært lite å utsette på C7en etter jeg fikk den i hus. Helt nydelig, men hadde selvsagt ikke skadet med en oled i stua oppe også. :D

Små marginer i år mellom oledene alle er meget gode tvr. Litt spendt på bilde støy mot den jeg har blir noen side by side tester.

Blir litt uvandt med en Android tv Lg web os er nok bedre og raskere.

Lenke til kommentar

Har skikkelig troa på at Android tv blir bra en gang, men til nå er det visst veldig mye bugs. henger seg og må restartes støtt og stadig om tv-en står på en del. 

 

Web OS er jo veldig enkelt, men det funker godt. Nå bruker jeg strengt tatt bare plex, netflix og amazon så er ikke mest krevende brukeren uansett:p 

 

Regner med du kommer tilbakemelding når du får testa side by side!  Er foten større/lyden bedre på 65" utgaven i forhold til 55"?  

Lenke til kommentar

Har skikkelig troa på at Android tv blir bra en gang, men til nå er det visst veldig mye bugs. henger seg og må restartes støtt og stadig om tv-en står på en del. 

 

Web OS er jo veldig enkelt, men det funker godt. Nå bruker jeg strengt tatt bare plex, netflix og amazon så er ikke mest krevende brukeren uansett:p 

 

Regner med du kommer tilbakemelding når du får testa side by side!  Er foten større/lyden bedre på 65" utgaven i forhold til 55"?

 

Blir tilbake meldinger muligens bilder oxo. Lyden om den er bedre på 65» usikker men det blir sikkert til at jeg kobler til en ekstern sub på A1 den har en sub ut port. Bruker ikke mange appene selv oxo bare streaming som du. 4k innebygd chromecast på A1 så om det er helt på trynet med Android så caster jeg bare innhold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...