Gå til innhold

GUIDE: Droner Finn riktig drone for deg


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132

Stalker kan vel se seg forbikjørt av Skydio R1 . Og DJI Mavic Air burde så absolutt inn på denne listen:)

Har selv spark og er storfornøyd med den, men neste blir Mavic Air:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[quote name='Kristoffer Møllevik' Under de fleste omstendigheter er de forbudt å bruke i tettbygd strøk.

 

Noen som har oversikt over reglerne? Jeg kunne f.eks. tenkt meg en drone for å enkelt kunne inspisere tilstanden til taksteinene på huset, men noe sånt er kanskje ikke engang lov på egen tomt?

 

Joda, men du må være 150 meter unna huset og bilen til naboen, samt alle personer du ikke bestemmer over.

Lenke til kommentar

 

 

[quote name='Kristoffer Møllevik' Under de fleste omstendigheter er de forbudt å bruke i tettbygd strøk.

 

Noen som har oversikt over reglerne? Jeg kunne f.eks. tenkt meg en drone for å enkelt kunne inspisere tilstanden til taksteinene på huset, men noe sånt er kanskje ikke engang lov på egen tomt?

 

Joda, men du må være 150 meter unna huset og bilen til naboen, samt alle personer du ikke bestemmer over.

 

Aha.. så nei, egentlig, for over 99% av befolkningen. 

Lenke til kommentar

Hva med å bygge en selv?

 

For de som er litt mer interesserte i HW og elektronikk, skal det ikke så skrekkelig mye til for å lage en selv. Hvor mye man bygge selv er det nærmest en glidende skala på. 

 

En NodeMcu, 3dprinter, 4stk motorer fra banggood og kanskje noen ESC så er man et godt stykke på vei.  Firmware til kontroller og flight controller kan lastes ned fra github. 

 

For de litt mindre interesserte, kan alle deler kjøpes rimelig. Deler man opp bestillingen i 2-3 får man alle delene inn uten toll/mva. 
Så lenge man klarer å lodde 10-15 ledninger, montere noen strips og litt dobbelsidig tape, klarer man fint å bygge en drone selv. 

Veldig nyttig å kunne, siden man raskt får lyst til å oppgradere eller behovet for litt reparasjon raskt kan presse på :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan har dere klart å glemme Mavric Air som dere skrev om for bare en måned siden?

Kan det ha noe å gjøre med at denne Artikkelen er ca. 6 måneder gammel mon tro ?

 

Ah, det forklarer saken ja! :)

 

Jeg så bare artikkelen øverst på siden i dag, så tenkte ikke på at den kunne være ganske gammel.

Lenke til kommentar

Hadde vært ok hvis dere bare viste droner som har en pris tilgjengelig, det er jo heeelt uintresant hvis de ikke har noen priser!
Har selv en DJI Drone kostet ca 6 k på Komplett, og den er super fin og enkel å bruke men det er bare gøy å bruke den noen ganger så faller interessen pga nye regler osv til stadighet så man vet snart ikke om hvor man kan bruke disse eller når man får "bot" for bruken så nå ligger den å støver ned i boden!
Beste sted er vel å bruke den på et jorde "spør bonden først"!  Eller så risikerer man at naboer, vanelig folk osv anmelder deg for krenking av privatlivets fred osv..hvis den brukes noe annet sted.!

Endret av Tåka
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Fatshark 101 for å teste ut FPV. Den er muligens litt dyr, men så får man også litt mer i pakken.

 

https://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=38719

 

Drone, briller, kontroller (med kode for å aktivere simulator via Steam) samt enkelt opplading via usb.

Følger også med noen hindre man kan sette opp å fly igjennom.

 

Greit at den har nybegynner mode til å starte med. Jeg har såvidt begynt på intermediate og er veldig glad for at kontrolleren kan kobles opp mot simulator :)

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...