Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Feil på Asus X99-Deluxe II


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jepp, prøvde Windows debugger også, Mener å huske at det var snakk om ntoskrnl.exe. Men et av problemene er at HK ikke kommer seg fordi POST mange ganger, et annet er at Windows 10 ikke starter i det hele tatt.

 

Men jeg får prøve igjen, nå har PC'en stått uten strømsiden i går, skal se om den vil starte i dag, etter ørten forsøk.  :rofl:

Lenke til kommentar

Rare greier gitt, nå har PC'en funket uten problemer siden kl 9 i morges. Har også satt tilbake de to RAM brikkene jeg fjernet i går. Ørten restarter, har slått den av en times tid og så startet den igjen.

 

Eneste rare er at den piper fortsatt av og til under oppstart, 1 lang og 4 korte pip, og det lyser i VGA led (slukner etter at PC'en har passert POST), men den kommer igang uten andre problemer.

 

Edit: Der var jeg for rask gitt. Ikke før postet, så gikk det til helv... igjen. Jeg begynner å tro mer og mer at det er HK som er i ferd med å gå en viss plass.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Hehe. Det kan jeg ikke svare deg på. Men om det funker på linux er det ikke hk som er problemet.

Er slik jeg feilsøker, kjører live/installerer fedore/linux på en egen disk og kjører slik i dagevis.

90% er spyware og resten dårlige drivere.

Brukerne er dårlige på å se etter driver/bios oppdateringer. Får de problemer er det win som er noe dritt, men det er bruker feil.

Brukerne er nøye med hus vask, men på data, nettbrett, mobil slurver de. :)

 

Chavalito: Har du siste bios på kortet.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Okay, da har jeg prøvd med en ren Windows installasjon. Gikk bra en stund, ca 2 - 3 timer. Men så skjedde det samme igjen, spotan restart og det verste var at jeg hadde akkurat installert Office 365, så nå har jeg vel brukt opp de 5 lisensene jeg har. Mulig jeg kan fjerne en fra kontoen min, får se.

 

Uansett så blir det å ta kontakt med nettbutikken der jeg kjøpte HK for ca 8 måneder siden. Blir aldri noe annet HK enn Rampage på meg heretter om jeg skal kjøpe Asus neste gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...