Gå til innhold

Dette tror vi Google lanserer i kveld


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det ventet at Google Home/Home mini skal komme til Norge med støtte for norsk også? Finnes det allerede så ber jeg om unnskyldning. Tok et kjapt søk på prisjakt bare og fikk ingen gode treff.

 

Antageligvis ikke med det første. Det er mulig å bruke både Google Home og Alexa-produkter (som Echo Dot) i Norge, men kun på engelsk og med et par begrensninger. Men hvem vet - kanskje Google overrasker oss og utvider tilgjengeligheten?

 

- Niklas

Lenke til kommentar

I ren iPhone 8- og iPhone X-stil skal det mye til før Google overrasker oss når de trekker sitt nye stjernepar opp av hatten på scenen i kveld. Seriøst tek ?

 

Klarte ikke og dy dere nei måtte legge inn iPhone i denne artikkelen, forstår folk nå hvor tek får penger i fra.

 

Hei!

 

Apple lakk som en sil i forkant av lanseringen av sine nye modeller, og det var en naturlig sammenligning å ta. Nyheter, og spesielt produktnyheter, fungerer ikke så godt i et vakuum, og må settes i kontekst for å bli forstått fullt ut.

 

- Niklas

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hmm... Pixel xl virker ikke særlig spennende. Hadde håpet på noe som kunne konkurrere bedre mot lg.

Om kamera er samme 12mp som gamle pixel så blir dette litt svakt.

Men Sony har ikke en ny 12mp sensor.

Forrige Pixel er jo veldig bra på å få mye ut av bilder med dårlig lys. Er mye man kan få til uten ny sensor også, håper de kan klare å implementere noe av dette etterhvert:

https://research.googleblog.com/2017/04/experimental-nighttime-photography-with.html

Lenke til kommentar

 

Hmm... Pixel xl virker ikke særlig spennende. Hadde håpet på noe som kunne konkurrere bedre mot lg.

Om kamera er samme 12mp som gamle pixel så blir dette litt svakt.

Men Sony har ikke en ny 12mp sensor.

Forrige Pixel er jo veldig bra på å få mye ut av bilder med dårlig lys. Er mye man kan få til uten ny sensor også, håper de kan klare å implementere noe av dette etterhvert:

https://research.googleblog.com/2017/04/experimental-nighttime-photography-with.html

Den bruker en 12mp 1/2.3" sensor, noe som gir den en av de beste sensorene til å samle lys.

Men den mangler den nye DRAM integreringen og kobber systemet som ville forbedret den enda mer.

Hadde de brukt en raskere sensor så kunne den tatt flere bilder i sekundet, men det hjelper lite når det er mørkt.

Ser ikke helt poenget med å implementere funksjoner som tar seriebilder slik som i artikkelen, da du må ha et stativ for å gjøre det.

Lenke til kommentar

Hva skal en med Norsk egentlig? 

 

Du kan sikkert engelsk meget godt - vil påstå at jeg selv også gjør det, men det er også noe behagelig med å snakke morsmålet. Det er også greit å kunne be google søke på "oppskrift fårikål", eller "husk å stikke innom byggmaker på vei hjem fra jobb". Vet ikke hvordan en engelsk klient vil håndtere sånne spørsmål.

Lenke til kommentar

 

Hva skal en med Norsk egentlig? 

Du kan sikkert engelsk meget godt - vil påstå at jeg selv også gjør det, men det er også noe behagelig med å snakke morsmålet. Det er også greit å kunne be google søke på "oppskrift fårikål", eller "husk å stikke innom byggmaker på vei hjem fra jobb". Vet ikke hvordan en engelsk klient vil håndtere sånne spørsmål.

 

 

Joa, greit nok, men bedre at det kommer med engelsk enn ikke i det hele tatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

 

Hva skal en med Norsk egentlig? 

Du kan sikkert engelsk meget godt - vil påstå at jeg selv også gjør det, men det er også noe behagelig med å snakke morsmålet. Det er også greit å kunne be google søke på "oppskrift fårikål", eller "husk å stikke innom byggmaker på vei hjem fra jobb". Vet ikke hvordan en engelsk klient vil håndtere sånne spørsmål.

 

 

Joa, greit nok, men bedre at det kommer med engelsk enn ikke i det hele tatt.

 

AtW

 

 

Joda jeg kan være enig i at det er praktisk i noen tilfeller, men for meg som har "smarthus" blir det rart å gi alt norske navn. Det er helt naturlig for meg å skrive engelsk hele tiden og derav gi devicer og noder engelske navn. Men urnorske ting som oppskrift på fårikål er absolut ett godt poeng! :) 

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...