Gå til innhold

Ny leilighet, forsøker sette opp nett uten hell.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei.
Flytta nettopp inn i ny leilighet.
Fikk utdelt en router og en Canal Digital T-We box.
Modemet er i første etasje til utleier, og routeren jeg fikk utdelt er såklart i andre etasje i min leilighet.
Jeg kobla opp strøm, satt COAX kabel fra Canal Digital boxen inn i veggen (RF-Out til R), putta nettverkskabel i ETHERNET, og derifra til WAN i routeren.
Forsøker jeg koble til nettet på mobilen min, så får jeg kobling, men ingen nett, så kan ikke surfe.
Hva kan være årsaken og finnes det enkle lønsinger på dette?
Jeg har ikke kontaktet utleier enda før jeg spør her, vil helst vite hvilke spørsmål jeg skal stille først, mtp. om det er noe som må endres på modemet.
Takk :)

post-460301-0-48216800-1506888621_thumb.jpg

Endret av PortalBreaker
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Modem(TP-Kabel)>WiFi(TP-kabel)>Decoder(TP-kabel)  :)

Jeg er ikke alt for teknisk av meg, men antar at du mener å ta en nettverkskabel fra modemet direkte til ruteren, og derifra til decoderen?

Om det er tilfellet, så er dessverre modem i en annen etasje, og leietaker ønsker ikke strekke en nettverkskabel igjennom taket/uteveggen.

;( 

Endret av PortalBreaker
Skrevet (endret)

Min er koblet til den øverste pluggen (skrupluggen) på kontakten og går til modemet. De to andre kontaktene mener jeg er for analoge signaler. Hvorfor er ikke router koblet direkte til modemet?

Endret av LabWeiler
Skrevet

Kan det tenkes at han bruker feil utgang i veggkontakten? 

Tenker du på meg eller leietaker?

Tenker at du mest sannsynligvis skal bruke den øverste utgangen i midten.

Er det bare å skaffe riktig kabel til den øverste utgangen også er jeg good-to-go? Eller behøvs det noe annet?

Skrevet

Kabelen skal inn i ett kabelmodem som så skal kobles til routeren, det som er på bildet er en kabeltv-tuner og en router, du kommer ikke på nett via den stikkontakten med dette.

Skrevet

Kabelen skal inn i ett kabelmodem som så skal kobles til routeren, det som er på bildet er en kabeltv-tuner og en router, du kommer ikke på nett via den stikkontakten med dette.

Okei, jeg forstår. Så med andre ord må jeg enten skaffe eget modem, eller så må jeg strekke en fysisk ledning fra modemet i 1. etasje og ned til meg. Er jeg korrekt?

Skrevet

Er det ikke du som er leietaker? Det er du som bor der, er det ikke?

Nei, jeg leier bare, og modemet er i etasjen til de som leier ut.

Skrevet

Er det ikke du som er leietaker? Det er du som bor der, er det ikke?

Nei, jeg leier bare, og modemet er i etasjen til de som leier ut.

Utleier - Den som leier ut et objekt.

Leietaker - Den som leier et objekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...