Gå til innhold

Erfaringer fra altitec.no?


Anbefalte innlegg

Hei! Må kjøpe meg ny lader til macbook. Søkte på nettet, og på den første siden jeg fant så solgte de den for 389 kr. På andre nettbutikker så selger de det fra 799 kr til ca 1000 kr. Lurer veldig på hvorfor de på altitec.no selger den så billig. Noen som vet, eller har erfaringer fra nettbutikken? 

 

https://altitec.no/apple-macbook-air-magsafe-2-45w-adapter-a1436.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har brukt dem et par ganger  (kjøpt strømadapter til laptop. Kjøpte en gang til acer laptop og annen gang til hp laptop.

 

Gikk greit og fikk det jeg skulle ha (det var en gang i 2014 og andre gangen i 2016)

 

Bra det da! Skjønner bare ikke hvorfor de selger den så mye billigere  :hmm: Blir litt skeptisk.

Lenke til kommentar

 

Bra det da! Skjønner bare ikke hvorfor de selger den så mye billigere  :hmm: Blir litt skeptisk.

 

Jeg vil anta at det er av årsaken du finner under teknisk informasjon: «Kompatibel/Original: Kompatibel».

 

 

 

De importerer direkte fra det fjerne østen antar jeg. Sjekk at du får med ordentlig merking, CE osv. Er mye som selges som ikke oppfyller kravene, rart at det ikke har blitt tatt tak i dette. 

 

Haha, nå snakker dere litt for avansert for meg. Jente uten mye peiling på dette, så gjerne forklar enklere  :D

Lenke til kommentar

Butikken skriver at laderen er CE-sertifisert, men jeg synes ikke du skal tillegge en CE-merking veldig høy vekt. Det er bra å se etter CE-merket, men du skal vite at et CE-merket produkt hverken sier noe om kvaliteten til produktet og heller ingenting om det faktisk har vært testet av kontrollmyndigheter. Produsenten av produktet er selv den ansvarlige for at produktet er riktig merket.

Om du skal gå for denne laderen eller ikke må du nesten velge selv, men de fleste vil nok fraråde deg å bruke en uekte/uoriginal lader.

Lenke til kommentar

Burde ikke være noe problem. De skriver i kjøpsvilkårene sine dette: 

 

 

 

Garanti
Altitec garanterer at produktet fungerer etter spesifikasjonene og at de ikke gjør skade på ditt produkt. Dersom varene ikke fungerer som anvist, erstatter Altitec varen med tilsvarende ny vare eller reparasjon. Produktets (det du bruker batteriet/laderen på) reklamasjonsrett påvirkes ikke om du bruker kompatibelt eller uoriginalt batteri/lader, selv om enkelte produsenter hevder dette. Dersom noen av produktene kjøpt av oss ødelegger/skader det du bruker det på eller forårsaker andre følgeskader, dekker vi alle kostnader i denne forbindelse. Altitec gir 1 års garanti mot fabrikasjonsfeil på ladbare batterier og ladere/adaptere. Noen av produktene vi selger kan ha lengere/kortere garantitid, dette er i såfall opplyst i produktbeskrivelsen. Reklamasjonsrett etter kjøpsloven for de gjeldende produkter.

 

I tillegg har de norskt lager, norske ansatte og følger ellers norsk forbrukerkjøpslov - så du har ryggen fri om noe skulle skje :) 

Lenke til kommentar

 

 

Bra det da! Skjønner bare ikke hvorfor de selger den så mye billigere  :hmm: Blir litt skeptisk.

 

Jeg vil anta at det er av årsaken du finner under teknisk informasjon: «Kompatibel/Original: Kompatibel».

 

 

 

De importerer direkte fra det fjerne østen antar jeg. Sjekk at du får med ordentlig merking, CE osv. Er mye som selges som ikke oppfyller kravene, rart at det ikke har blitt tatt tak i dette. 

 

Haha, nå snakker dere litt for avansert for meg. Jente uten mye peiling på dette, så gjerne forklar enklere  :D

 

https://www.dsb.no/lover/produkter-og-forbrukertjenester/artikler/fakta-om-ce-merking/

 

comparison-of-real-and-fake_CE-conformit

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...