Gå til innhold

Mobil til bruk i bil som nettradio


Zungam

Anbefalte innlegg

Primærbruk: mobil til nettradio i bil.

Trenger anbefaling til mobil som jeg skal sette inn data sim i.

Kommer til å bruke radio app og mobildata.

 

Mobilen bør selvfølgelig ha 4g.

 

Hvilke mobiler som ikke er altfor dyre, er kjent med god 4g mottak?

 

Tenker absolutt maks 2000 kr helst mellom 1000 og 1500 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Gjelder dette alle huawei sine smart telefoner?

Det vet jeg ikke, men Honor 7 er veldig bra, det samme med P10 (egen erfaring).

Mener å huske de kaller deg ekstra antennebånd eller noe.

Lenke til kommentar

Dersom du skal gå skikkelig inn for det, så må du finne en telefon du kan rote. Da kan du få mobilen til å gå av når mister strømmen osv

Har du erfaring rundt det å koble mobilen til antenneuttak og få mobilen til å starte og slå seg ettersom tenningen i bilen er av og på?

 

Har erfaring med root av android telefoner.

Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale å kjøpe en litt eldre sony modell til sånn bruk. Jeg f.eks har en sony xperia z1 compact liggende i hanskerommet i bilen, tilkoblet lader via 12v uttak (usb lader). Har på strømsparing på telefonen. Om bilen står i 3-4 dager, har tlf fortsatt 75-80% på batteriet. Wifi hotspot deaktiveres så lenge telefonen ikke får strøm fra bilen. Har satt maks mengde databruk/mnd for mitt abonnement. Og så kommer vi til rosinen i pølsa: Inkludert app fra sony heter smart connect. den kobler opp telefonens bluetooth opp til bilstereoen når bilen starter og starter automatisk opp hvilken som helst app jeg ønsker å sette den til. I mitt tilfelle: nettradio. Automatisk avspilling satt på i radio app. En annen kjekk app jeg vil anbefale, som virker på alle telefoner med android: Ac Auto Hotspot. Den aktiveres automatisk når telefonen får strøm fra bilen.

 

PS: Strømsparingsfunsjonen i sony telefonen deaktiveres når den lades. For mitt bruk er dette genialt da passasjerer får fri wifi på tur, og i hele EU/EØS.

 

Dekningen på telefonen i hanskerommet er like god som på min moto g4 plus som står i holderen når jeg kjører. Har kun merket brudd i dekning en gang, og drt er et kryss langt uti gokk utenfor Askim. Bruker telenor dekning per nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...