Gå til innhold

Trening og alkohol


mango123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alkohol er gift, og jo mer du drikker, jo mer ødelagt blir kroppen. Litt alkohol skader ikke, alt er avhengig av hvor mye du drikker. Den aktuelle mengden er avhengig av din kroppsvekt og metabolisme. En normal person kan godt drikke 2-3 øl noen ganger i måneden uten at det gjør for stor skade. En hel 6-pack er for mye imo. Pass på å spise mat før du drikker, og drikk vann så du ikke blir dehydrert. Forskning viser at du ikke bør trene før drikking, kanskje så mye som 3 døgn før du drikker optimalt sett, siden proteinsyntesen for en trent muskel kan vare opptil 72 timer. Tren heller dagen etter, enn 2 dager før. Men du må jo prioritere etter eget ønske. Husk at alkohol også inneholder kalorier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uten at jeg har særlig kunnskap eller erfaring, så er min totale erfaring at alkohol "lammer" metabolismen, og restitusjonen av musklene. Har lenge lurt på hva effekten er hvis man først trener mye styrke tidlig på dagen, og deretter drikker en flaske vodka på kvelden.

 

Jeg tror at man bare utsetter restitusjonen. Kanskje også kutter man nærings"opptaket" musklene egentlig skulle gjort. Det tar, etter min erfaring, noen dager før alkoholen er helt ute av kroppen, at musklene har restituert seg helt igjen og man er 100% klar for ny økt. Ikke bare må musklene få slappe av etter å ha blitt bedøvd av alkoholen, de må også få bygge seg opp på samme måte som de restituérer seg etter en vanlig treningsrunde. Det er bare mine observasjoner.

 

Så lenge det ikke er 1 liter brennevin hver helg, så tenker jeg det ikke er veldig ødeleggende for treninga.

Lenke til kommentar

Det tar ikke "noen dager" før alkohol forlater kroppen. Generelt forbrenner man 0,15 promille i timen. En øl (0,5L) gir generelt 0,2... Do the  math...

 

Faen for noen svake alkoholikere folk er.... :lol:

Hva om man drikker 0.7l whisky på 5-6 timer? ^^ Og sitter da med ca 3 i promille? Ca 20 timer da. Men likevel, jeg tenker på ettereffekten også. Tiden det tar fra fyllesyken gir seg helt, til man er 100% re"balansért". Dét tar noen dager.

 

Jeg trodde ikke vi diskutérte hvor "hardcore" alkoholikere folk her var .. men den réne effekten alkohol hadde på kroppen i forhold til trening.

Lenke til kommentar

Å drikke litt småhardt en gang i uka er ikke noe problem så lenge man er i ok form ellers, da er kroppen bedre rustet til å ta seg av en våt kveld på byen.

 

Å drikke seg full hver dag er dog ikke spesiellt lurt. En pils eller to på kvelden noen dager i uken skader ikke. Det er stor forskjell på drikke og drikke ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg baserer meg ikke fysisk på sunn fornuft men utelukkende på vitenskap.

 

Få se denne vitenskapen da, som sier at alkohol ikke har så gal effekt.

 

Du tar tydeligvis stor stolthet i hvor vitenskapelig anlagt du er, men du gjemmer den fra oss andre.

 

Forbrenning av alkohol er godt dokumentert, jeg vil gjerne henvise deg hit om det skulle være uklart: www.google.no

 

Nei jeg tar ikke "stor stolthet i hvor vitenskapelig anlagt" jeg er, jeg forholder meg til vitenskap. 

 

Aner jeg at du tar deg nær av at alkohol ikke er så farlig som din subjektive oppfatning av alkohol er?

Endret av Dufen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg baserer meg ikke fysisk på sunn fornuft men utelukkende på vitenskap.

 

Få se denne vitenskapen da, som sier at alkohol ikke har så gal effekt.

 

Du tar tydeligvis stor stolthet i hvor vitenskapelig anlagt du er, men du gjemmer den fra oss andre.

 

Forbrenning av alkohol er godt dokumentert, jeg vil gjerne henvise deg hit om det skulle være uklart: www.google.no

 

Nei jeg tar ikke "stor stolthet i hvor vitenskapelig anlagt" jeg er, jeg forholder meg til vitenskap. 

 

Aner jeg at du tar deg nær av at alkohol ikke er så farlig som din subjektive oppfatning av alkohol er?

 

 

Å henvise til Google som en kilde er latterlig. Du som er så vitenskapelig anlagt burde vite bedre.

 

Men du er tilgitt. Denne studien nevner at kronisk alkoholbruk har en negativ effekt på flere kroppsfunksjoner, blant annet hjernen. Du nevnte at du drikker alkohol daglig, så det kan jo være noe der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...