Gå til innhold

Ny router med god dekning ?


allak

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med dårlig dekning i huset, har i dag en Netgear WNDR3800, som neppe er routeren som gir best dekning. Routeren står i mellometasjen.. I utgangspunktet hadde jeg tenkt å kjøpe en Airties boligpakke 4920, og satt ut i alle etasjer, og samtidig brukt opprinnelig router.

 

Men, det finnes sikkert nå routere med vesentlig bedre dekning....

 

Jeg har en nas, så routeren må tåle dette, men det gjør sikkert alle dagens routere.

 

Konkrete tips til routere med god signaleffekt.

 

Gjerne konkrete tips hos butikker med fornøydhetsgaramti ....

 

Takker for all hjelp :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Det finnes mange muligheter her. Selv er jeg Ubiquity frelst og selvom prisen er litt stiv ville jeg valgt Amplifi HD Mesh. 

 

Her har du 1 router som er utrolig enkel å sette opp, ser bra ut og er latt og administrere. I tillegg har du 2 ekstra forsterkere du kan plassere en i1 etg og en i 3, for og få full dekning i hele huset. 

 

De har den på Dustin her til 4249,- ink mva

 

 

P.S - Et litt rimeligere alternativ vil være Unifi AP AC (Pro/LR/Elite). 3 stk vil koste deg ca 3000,- ink mva hvor du faktisk kun vil trenge at 1 av de er kablet direkte til hjemmesentralen. Disse er dog litt større og ikke like wife-approved selvom de ser bra ut.

 

Hadde du ikke hatt 3 etasjer så ville jeg gått for Unifi AP'er, men når du har det ville jeg valgt Amplifi :-) 

Endret av Dapp47
Lenke til kommentar

Takk for svar og konkret tips :)

 

Er det mulig å koble nasen til dette nettverket? og har det mulighet for feks gjestenettverk etc?

 

Hei,

 

Det er ikke noe problem å sette opp gjestenettverk uansett om du velger Amplifi eller rene Unifi AP'er. Du kan enkelt velge hva som skal skilles ut av gjestenettverket også. Skal du dog koble til NAS'et med rene AP'er vil du trenge en switch i tillegg. 

 

Kan nevne at jeg selv har Asus RT AC 66 hjemme i et ca 200kvm hus over 2 etasjer som ikke er så særlig bra isolert, og dette fungerer veldig greit. Hos bekjente har jeg installert Unifi AP'er og de er utrolig fornøyde. Har også Unifi AP'er hos omtrent alle kundene mine (mid enterprise bedrifter)

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en Unifi AP til leiligheten min. Wifien her har heftig konkurransen med naboene (får vel 20-30 nettverk opp i stua). Min Asus AC66 slet med å dekke hele leiligheten.

 

Satt opp Unifi Ap Pro lite i taket sentralt i kåken og har nå god dekning overalt. Muligens litt avansert oppsett, men absolutt mulig om du har litt interesse. Har et lignende oppsett hos foreldrene mine også, hvor jeg satt opp en AP i hver etasje. Et enklere alternativ er nok mesh pakka (som nevnt i tråden). Produktene fra denne produsenten er absolutt å anbefale.

 

Sist men ikke minst er det også viktig å tenke på plassering av ruteren. Ikke dytt den inn i en skuff.

Lenke til kommentar

Kjøpte nylig en Unifi AP til leiligheten min. Wifien her har heftig konkurransen med naboene (får vel 20-30 nettverk opp i stua). Min Asus AC66 slet med å dekke hele leiligheten.

 

Satt opp Unifi Ap Pro lite i taket sentralt i kåken og har nå god dekning overalt. Muligens litt avansert oppsett, men absolutt mulig om du har litt interesse. Har et lignende oppsett hos foreldrene mine også, hvor jeg satt opp en AP i hver etasje. Et enklere alternativ er nok mesh pakka (som nevnt i tråden). Produktene fra denne produsenten er absolutt å anbefale.

 

Sist men ikke minst er det også viktig å tenke på plassering av ruteren. Ikke dytt den inn i en skuff.

 

Unifi AP Pro Lite er det vel ikke noe som heter. Du har AP AC Pro og AP AC Lite :-)

Lenke til kommentar

 

Kjøpte nylig en Unifi AP til leiligheten min. Wifien her har heftig konkurransen med naboene (får vel 20-30 nettverk opp i stua). Min Asus AC66 slet med å dekke hele leiligheten.

 

Satt opp Unifi Ap Pro lite i taket sentralt i kåken og har nå god dekning overalt. Muligens litt avansert oppsett, men absolutt mulig om du har litt interesse. Har et lignende oppsett hos foreldrene mine også, hvor jeg satt opp en AP i hver etasje. Et enklere alternativ er nok mesh pakka (som nevnt i tråden). Produktene fra denne produsenten er absolutt å anbefale.

 

Sist men ikke minst er det også viktig å tenke på plassering av ruteren. Ikke dytt den inn i en skuff.

 

Unifi AP Pro Lite er det vel ikke noe som heter. Du har AP AC Pro og AP AC Lite :-)

 

 

Du har helt rett! :-) Gikk litt fort i svingene på morgenkvisten. Jeg har kjøpt begge enhetene (AC Pro står hos foreldrene mine, mens jeg bruker en enkelt Ac Lite). 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...