Gå til innhold

Prissetting av foto


Anbefalte innlegg

Den riktige prisen er basert på dine utgifter og ønsket inntekt pr time (tenk total-tiden du bruker). Jeg ville regnet 1 time kjøring (skal tilbake igjen også), 1 time pr restaurant; samt tiden man bruker på å diskutere, planlegge, prosessere bilder, levere og diskutere med oppdragsgiver. Husk også å dekke opp drivstoff; bomring, parkeringskost og andre utgifter.

Hadde samarbeid med en som tok betalt når han var hjemme på kvelden og når han sov om natten, påstanden hans var at han tenkte på oppdraget/arbeidet i perioder på fritiden sin og når han sov.

 

Man kan selvfølgelig ta betalt for absolutt alt, men det er selvfølgelig markedet/kunden som sier i fra om prissettingen er akseptabel eller ikke. For min del så avsluttet jeg samarbeidet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Den riktige prisen er basert på dine utgifter og ønsket inntekt pr time (tenk total-tiden du bruker). Jeg ville regnet 1 time kjøring (skal tilbake igjen også), 1 time pr restaurant; samt tiden man bruker på å diskutere, planlegge, prosessere bilder, levere og diskutere med oppdragsgiver. Husk også å dekke opp drivstoff; bomring, parkeringskost og andre utgifter.

Hadde samarbeid med en som tok betalt når han var hjemme på kvelden og når han sov om natten, påstanden hans var at han tenkte på oppdraget/arbeidet i perioder på fritiden sin og når han sov.

 

Man kan selvfølgelig ta betalt for absolutt alt, men det er selvfølgelig markedet/kunden som sier i fra om prissettingen er akseptabel eller ikke. For min del så avsluttet jeg samarbeidet.

 

Joda, men denne type tankegang er med advokat-måten... det fungerer ikke for foto.

 

Men man bør passe på å ikke prise seg så lavt at man taper penger på å ta oppdrag (mange gjør denne feilen). Og timesbasert betaling skal og må henge sammen med når man faktisk jobber med oppdraget. Ikke ligger hjemme på sofaen og "tenker litt på det". Med tiden man jobber med oppdrag tenker jeg at man jobber dedikert 100% enten med å kjøre til/fra; tar bilder; møter; telefonsamtaler og redigering/levering - eller om oppdraget krever planlegging.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

 

Den riktige prisen er basert på dine utgifter og ønsket inntekt pr time (tenk total-tiden du bruker). Jeg ville regnet 1 time kjøring (skal tilbake igjen også), 1 time pr restaurant; samt tiden man bruker på å diskutere, planlegge, prosessere bilder, levere og diskutere med oppdragsgiver. Husk også å dekke opp drivstoff; bomring, parkeringskost og andre utgifter.

Hadde samarbeid med en som tok betalt når han var hjemme på kvelden og når han sov om natten, påstanden hans var at han tenkte på oppdraget/arbeidet i perioder på fritiden sin og når han sov.

 

Man kan selvfølgelig ta betalt for absolutt alt, men det er selvfølgelig markedet/kunden som sier i fra om prissettingen er akseptabel eller ikke. For min del så avsluttet jeg samarbeidet.

og Jeg som har både tenkt på og drømt om jobb på fritiden uten å ta betalt ? Endret av Evelen!
Lenke til kommentar

 

Den riktige prisen er basert på dine utgifter og ønsket inntekt pr time (tenk total-tiden du bruker). Jeg ville regnet 1 time kjøring (skal tilbake igjen også), 1 time pr restaurant; samt tiden man bruker på å diskutere, planlegge, prosessere bilder, levere og diskutere med oppdragsgiver. Husk også å dekke opp drivstoff; bomring, parkeringskost og andre utgifter.

Hadde samarbeid med en som tok betalt når han var hjemme på kvelden og når han sov om natten, påstanden hans var at han tenkte på oppdraget/arbeidet i perioder på fritiden sin og når han sov.

 

Man kan selvfølgelig ta betalt for absolutt alt, men det er selvfølgelig markedet/kunden som sier i fra om prissettingen er akseptabel eller ikke. For min del så avsluttet jeg samarbeidet.

 

 

HAHAHA! Nå lo ikke bare jeg, men også resten av gjengen i studio da jeg viste dem den posten. Det er helt sjukt!

 

Selv tar jeg betalt for reisedager og diettpenger, men kun om jeg bruker hele arbeidsdager eller har utgifter. Jobber mye opp mot filmbransjen og der blir sånne ting nesten alltid tatt bra hånd om. 

Lenke til kommentar

Selv en rørlegger/elektrikker klarer fakturere for kjøretiden. Det er også arbeidstid på lik linje med alt annet - du kan ikke bruke tiden til å tjene penger på andre oppdrag. Dette er ikke så komplisert - problemet er bare siden alle har en onkel/slektning som eier et fotokamera så tror de at alle driver på med dette på hobbybasis.

Personlig, om jeg taper penger på å gjøre et oppdrag (utgiftene blir større enn inntekten); så sitter jeg heller hjemme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...